Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre? Jeg kan ikke velge...

Gjest Frustrerta

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrerta

Jeg synes selv jeg er utrolig heldig, jeg er i hvert fall lykkelig. Jeg har en samboer som elsker meg (og jeg elsker ham), er i gang med en utdannelse (og det går bra). Jeg mangler egentlig ingenting!

Problemet er at jeg har lyst og dra ut og reise-jeg vurderer f.eks. å søke et work&travel-visum til Australia, eller å dra på språkskole og deretter arbeide frivillig og reise rundt i Sør-Amerika. Jeg har også lyst til å flytte til Italia og jobbe. Så kommer problemet/problemene:

For det første vet jeg ikke hva av det jeg skal velge. Jeg har lyst til så masse, men jeg har ikke råd til alt. For det andre lurer jeg på om det er lurt å bruke penger på det nå, når jeg vurderer å kjøpe leilighet.

For det tredje (det viktigste), fatter og begriper jeg ikke hvordan jeg skal klare og være vekk fra samboeren i lengre tid. Jeg synes to uker fra hverandre er altfor lenge (nei, vi er ikke nyforelskede). Det er ikke særlig aktuelt at han blir med meg, for han har fast jobb. Men jeg er sikker på at jeg kommer til å angre hvis jeg ikke opplever verden nå mens jeg fortsatt kan kalle meg ung.

Noen som har noen tips? Hvordan skal jeg velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ditt valg

Vanskelig.. Jeg hadde nok valgt studie og samboer! Reiser du kan du lett få smaken på det, og så klarer du ikke å slå deg til ro.... Men er det noe du ønsker sterkt, må du vurdere reising. Hva betyr mest for deg: reise eller utdanning/kjæreste? Har en venninne som begynte å reise. Hun holder på enda... Men det er jo positivt om du kan ta noe av utdanningen din i utlandet. Kanskje kan kjæresten din bli med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrerta

Vanskelig.. Jeg hadde nok valgt studie og samboer! Reiser du kan du lett få smaken på det, og så klarer du ikke å slå deg til ro.... Men er det noe du ønsker sterkt, må du vurdere reising. Hva betyr mest for deg: reise eller utdanning/kjæreste? Har en venninne som begynte å reise. Hun holder på enda... Men det er jo positivt om du kan ta noe av utdanningen din i utlandet. Kanskje kan kjæresten din bli med?

Jeg er ikke redd for at jeg skal bli bitt for mye av den basillen.. Og jeg fravelger ikke kjæresten eller utdannelsen hvis jeg reiser. Utdannelsen kan lett stå på vent en stund, og kjæresten kommer 99% sikkert til å vente på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ditt valg

Jeg er ikke redd for at jeg skal bli bitt for mye av den basillen.. Og jeg fravelger ikke kjæresten eller utdannelsen hvis jeg reiser. Utdannelsen kan lett stå på vent en stund, og kjæresten kommer 99% sikkert til å vente på meg.

Hvor gammel er du? Når dere får barn får du ikke sjangsen til å reise, så da må du nesten gjøre det nå. Du vil oppleve mye, men det er klart at du vil savne kjæresten.... Kanskje han savner deg mer, siden han er hjemme og ikke opplever så mye spennende som du. Skal du reise sammen med en venninne? Du får tenke litt mer over det, og husk at du må ha litt mer penger enn det du tror du trenger..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrerta

Hvor gammel er du? Når dere får barn får du ikke sjangsen til å reise, så da må du nesten gjøre det nå. Du vil oppleve mye, men det er klart at du vil savne kjæresten.... Kanskje han savner deg mer, siden han er hjemme og ikke opplever så mye spennende som du. Skal du reise sammen med en venninne? Du får tenke litt mer over det, og husk at du må ha litt mer penger enn det du tror du trenger..:)

Jeg er 21, og jeg reiser nok alene, for jeg er den eneste i venninnegjengen som har penger og mulighet til å reise. Jeg vil veldig gjerne ha med meg kjæresten da, men jeg tviler på at han er interessert i å f.eks. jobbe for minstelønn i Australia nå når han har hatt ferdig-med-lengre-utdannelse-lønn det siste året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ditt valg

Jeg er 21, og jeg reiser nok alene, for jeg er den eneste i venninnegjengen som har penger og mulighet til å reise. Jeg vil veldig gjerne ha med meg kjæresten da, men jeg tviler på at han er interessert i å f.eks. jobbe for minstelønn i Australia nå når han har hatt ferdig-med-lengre-utdannelse-lønn det siste året.

Han kan se på det som en opplevelse og som noe lærerikt da i så fall. Hva med å leie ut leiligheten det året dere evt. reiser begge to? Om du reiser alene må du ha en fin tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...