Gå til innhold

motivasjon til rydding

Anbefalte innlegg

Gjest husmor i dag
Skrevet

Jeg har vasket og ryddet. Men jeg har enda mye igjen! Skriver et motivasjonsinnlegg til andre, for når jeg leser innlegg om noen som har vært flinke å rydde pleier det (av og til...) å få meg igang også. Så!

Fortsetter under...

Skrevet

*Henter mer kaffe å slenger beina oppå skrivebordet*

Gjest husmor i dag
Skrevet

*Henter mer kaffe å slenger beina oppå skrivebordet*

Ok, det går også an!;)

Skrevet

Jeg har parkert i sofaen nå, jeg. Med popcorn og en pils :o)

Skrevet

Ferdig med ukas rydding, riktignok skulle jeg gjort istand forhagen, men får være til en annen dag. Der er det kun morgensol og ville heller ut å gå tur idag.

Etter turen ble det en utepils på solterrassen og nå venter reker og hvitvin.

Gjest Astral
Skrevet

Idag har jeg ryddet og vasket på badet. Kastet ting jeg aldri bruker, og pakket vekk ting jeg ikke bruker akkurat nå. Og har puttet inn en blomst og et par stearinlys, så ikveld skal jeg campe i badekaret med musikk og hvitvin! :)

Annonse

Skrevet

Ok, det går også an!;)

Er hjemmeværende og tar sånt litt hver dag, nå er jeg ferdig til helga, ble det i går;o)

Skrevet

I morgen!

Tenker jeg sender ut mann og barn et par timer, så kan jeg få tatt en ordentlig vask for første gang på 9 mnd.

Gjest husmor i dag
Skrevet

Idag har jeg ryddet og vasket på badet. Kastet ting jeg aldri bruker, og pakket vekk ting jeg ikke bruker akkurat nå. Og har puttet inn en blomst og et par stearinlys, så ikveld skal jeg campe i badekaret med musikk og hvitvin! :)

Det høres deilig ut!

Skrevet

Jeg har nå laget et aldri så lite system for oss, slik at i løpet av den ene uka tar vi badet grundig, den andre uka de 3 soverommene og gangen imellom grundig, og deretter kjøkken+stue. Grundig.

Innimellom kommer daglig rydding og mopping eller støvsuging (katta røyter virkelig ille, pluss at vi har en liten krabber i huset :-)

Etter at jeg laget et slikt enkelt, oversiktelig system er aaalt blitt så mye greiere, og det er ikke altfor uoverkommelig heller.

Skrevet

Jeg har ryddet ganske grundig i dag, fjernet påskepynten. Det er deilig å få det opp til påske, men sannelig er det deilig å ta det ned etter påske også!

Dessuten har jeg støvsuga sofaen og vasket gulv. Egentlig har jeg vært veldig flink i dag.

Det med motivasjonsinnlegg på dol er faktisk sant. Her en dag leste jeg om ei anna som hadde gjort mye husarbeid. Da sprang jeg ned og vasket halvparten av vinduene, både utvendig og innvendig!

Gjest dina2
Skrevet

I påske ble jeg også motivert av et innlegg her på dol og fikk gjort kjempemasse. Gjor unna det meste av vasking i går, skiftet sengeklær og pusset noen vinduer i dag, ellers er alt av skap og skuffer blåst etter påskeaksjonen. Deilig å ha det rent og ryddig.

Modern pleier alltid å være så imponert over klesskapene mine, må se på de fine stablene med tellekanter, sorterer også etter farge. Hun pleier å rope til fadern at han må komme og se, hun trur ingen har det så fint som meg, blir litt stolt da:)

Skrevet

I dag har vi hatt sen frokost med egg og rundstykker. Klippet veslegutt for 1. gang og lest mange aviser. Vært i skogen og hatt niste og kaffe, spist godteri og lest mye for barna.

Hele huset ser ut som en slagmark, men vi sitter oppe i peisestua og ser ikke så mye til det!

Annonse

serendipity
Skrevet

Ikke i dette nyyyydelige været. Jeg nekter å være inne og vaske da. Da vil jeg sitte ute, drikke kaffe og dra på sykkletur med poden :-) En annen gang.. når det regner...kanskje ;-)

Skrevet

I påske ble jeg også motivert av et innlegg her på dol og fikk gjort kjempemasse. Gjor unna det meste av vasking i går, skiftet sengeklær og pusset noen vinduer i dag, ellers er alt av skap og skuffer blåst etter påskeaksjonen. Deilig å ha det rent og ryddig.

Modern pleier alltid å være så imponert over klesskapene mine, må se på de fine stablene med tellekanter, sorterer også etter farge. Hun pleier å rope til fadern at han må komme og se, hun trur ingen har det så fint som meg, blir litt stolt da:)

Jeg kjenner ei som deg. Tellekanter og sortering etter farge.. Hjelp! :-)

Gjest dina2
Skrevet

Jeg kjenner ei som deg. Tellekanter og sortering etter farge.. Hjelp! :-)

Høres kanskje merkelig ut, men trur jeg bruker mye mindre tid på å holde orden enn mange andre, ganske tidbesparende å ha skikkelig system:)

Skrevet

Høres kanskje merkelig ut, men trur jeg bruker mye mindre tid på å holde orden enn mange andre, ganske tidbesparende å ha skikkelig system:)

Har system selv jeg, og er enig i at det er tidsbesparende. :-)

Men tellekanter finner du nok aldri i mine skap, der er det kaos-systemet som råder. :o)

Skrevet

Ikke i dette nyyyydelige været. Jeg nekter å være inne og vaske da. Da vil jeg sitte ute, drikke kaffe og dra på sykkletur med poden :-) En annen gang.. når det regner...kanskje ;-)

Jeg klarer bare å vaske når det er sol og pent vær ute.. Spør ikke hvorfor, men i dårlig vær går det bare ikke.

Skrevet

Hvordan klarer du det med tellekanter? Jeg klarer bare ikke å brette klær. Jeg øver og øver, og kjæresten ler, for han har skikkelig taket på tellekantene.

Gjest gladiol
Skrevet

Fikk tatt huset skikkelig på torsdag og fredag.

I dag var det på tide å begynne ute. Det er utolig hva som samler seg i løpet av vinteren.

Har fått ordnet opp i det ene blomster bedet og jammen har noen av staudene kommet opp med flere cm. Tullipanene er kommet ennå lengre og plenen har jeg også fått begynt på.

Så nå er vårånn godt igang. Har bestilt fint vær i morgen også slik at jeg kanskje kan bli ferdig ute.

Kjempe deilig med våren!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...