Gå til innhold

motivasjon til rydding

Anbefalte innlegg

Gjest Astral
Skrevet

Det høres deilig ut!

Det var det! :) Kan virkelig anbefales! Ble ikke mindre koselig av at kjæresten min "plutselig" kom inn og hoppet opp i badekaret han også :)

Fortsetter under...

Gjest engel 49+
Skrevet

Jeg har nå laget et aldri så lite system for oss, slik at i løpet av den ene uka tar vi badet grundig, den andre uka de 3 soverommene og gangen imellom grundig, og deretter kjøkken+stue. Grundig.

Innimellom kommer daglig rydding og mopping eller støvsuging (katta røyter virkelig ille, pluss at vi har en liten krabber i huset :-)

Etter at jeg laget et slikt enkelt, oversiktelig system er aaalt blitt så mye greiere, og det er ikke altfor uoverkommelig heller.

Høres veldig veldig interessant ut!. Kan du sende over hele lista... eller paste' inn her?

Men må du ikke vaske badet oftere enn grundig-gangen hver 3.uke? Tar du alt innimellom, i tillegg til grundig-runden?

Skrevet

Høres veldig veldig interessant ut!. Kan du sende over hele lista... eller paste' inn her?

Men må du ikke vaske badet oftere enn grundig-gangen hver 3.uke? Tar du alt innimellom, i tillegg til grundig-runden?

He-he, vel..

Som jeg skriver så må det jo en del "vedlikehold" til innimellom. Bruker sånn engangs-våtmopp på badegulvet nesten daglig, og drar selvsagt over vask, do og badekar mer enn hver 3. uke. Med grundig mener jeg å vaske vegger og alt slikt i tillegg.

Skrevet

Høres kanskje merkelig ut, men trur jeg bruker mye mindre tid på å holde orden enn mange andre, ganske tidbesparende å ha skikkelig system:)

Ja, det er tidsbesparende å ha et system. Jeg bruker lite tid på rengjøring egentlig, når jeg ser hva andre snakker om noen ganger.

Tror det har mye å gjøre med at jeg aldri trenger å ha en sånn ryddesjau. Jeg rydder regelmessig eller hele tiden på plass ting før de blir liggende som rot. Det systemet kjører vi med 5åringen også, sånn at hun kan ta ned noen andre leker når de hun er ferdig med er ryddet på plass på rommet, f eks.

Dermed er det bare støvsuging og mopping, og ikke rydding i forkant, når dette skal gjøres. Det sparer mye tid.

Jeg liker å ha det ganske fint og ryddig til vanlig også. De som kjenner meg har visst alle den oppfatningen at jeg vil ha det strøkent...til en viss grad stemmer det, men jeg friker ikke ut om det ligger noen aviser på bordet altså *ler*

Men, dersom det ligger alt mulig forskjellig overalt, ingen system, bare "ting" som ikke hører til noe sted, _da_ får jeg noia og må igang med å rydde det bort, kjempestressa, hehe.

Så derfor sørger jeg for at sånne situasjoner ikke oppstår. ;)

Skrevet

He-he, vel..

Som jeg skriver så må det jo en del "vedlikehold" til innimellom. Bruker sånn engangs-våtmopp på badegulvet nesten daglig, og drar selvsagt over vask, do og badekar mer enn hver 3. uke. Med grundig mener jeg å vaske vegger og alt slikt i tillegg.

Vasker du vegger hver 3.uke??

Skrevet

Vasker du vegger hver 3.uke??

Det var snakk om badet. Har et ganske lite bad og en katt som har kassa si der inne samt røyter noe infernalsk. Jeg har litt allergi, så det er greit å få vasket av veggene regelmessig.

Var det mer da, folkens? ;-)

Annonse

Skrevet

Det var snakk om badet. Har et ganske lite bad og en katt som har kassa si der inne samt røyter noe infernalsk. Jeg har litt allergi, så det er greit å få vasket av veggene regelmessig.

Var det mer da, folkens? ;-)

Ok, da ;)

hilsen hun som i helgen ble kalt for Bree (Fruene), pga. en, påsto de andre, viss overopptatthet av å rydde og sånn... *kremt*

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...