Gå til innhold

hvordan takle alvorlige beskjeder


Gjest sint_og_trist

Anbefalte innlegg

Gjest sint_og_trist

uff...

vet ikke helt hva jeg skal gjøre... fikk en utrolig vanskelig beskjed i går.

har en sjelden lungesykdom. systisk fibrose heter den.

kommer til å bli sykere og sykere. og med dagens behandling lever man til man er kanskje 40

hurra.

klarer ikke mer. har det så utrolig vondt. takler det ikke i det hele tatt..

nå vil jeg dø.

jeg vil dø nå..

ikke leve lenger. skal jo dø om 20 år ca uansett.hvorfor kan jeg ikke gjøre det nå.

vil antidepressiva hjelpe ? *ironi*

sint og trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lungedyret

Vet ikke helt hva jeg skal si.Men det du skriver er som om jeg skulle ha skrevet det selv.Jeg har også en lungesykdom...legene sier det er asma men sammtidig så vet de ikke hva det er fordi de ikke finner noe som hjelper meg og lungekapasiteten blir bare dårligere...føles som at jeg kveles sakte men sikkert.Så jeg vet hvordan det føles å være syk og jeg skjønner godt din fortvilelse..

Skulle ønske at jeg bare kunne gi deg en stor klem og si at allt kom til å bli bra.Men det kan jeg ikke love deg.Sender en styrke klem allikevel om du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sint_og_trist

Vet ikke helt hva jeg skal si.Men det du skriver er som om jeg skulle ha skrevet det selv.Jeg har også en lungesykdom...legene sier det er asma men sammtidig så vet de ikke hva det er fordi de ikke finner noe som hjelper meg og lungekapasiteten blir bare dårligere...føles som at jeg kveles sakte men sikkert.Så jeg vet hvordan det føles å være syk og jeg skjønner godt din fortvilelse..

Skulle ønske at jeg bare kunne gi deg en stor klem og si at allt kom til å bli bra.Men det kan jeg ikke love deg.Sender en styrke klem allikevel om du vil ha.

skjønner at det ikke er lett for deg.

men jeg lurer på om jeg ikke vil vite det.. ville heller hatt pusteproblemer og sånt og levd i håpet om at jeg kunne bli frisk..at det var noe forbigående.

men sånn tenker ikke legene. de fortalte det

eneste som er godt å vite er at det har ikke noe å si om jeg fikk behandling tidligere eller senere... spiller ingen rolle. ikke noe kan gjøres har jeg fått inntrykk av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du er fortvilet. Tror ikke jeg kan trøste deg, men jeg fant en link til Norsk Forening for Cystisk Fibrose http://www.cfnorge.no Kanskje du kunne komme i kontakt med andre som har samme sykdom og som har levd med diagnosen en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lungedyret

skjønner at det ikke er lett for deg.

men jeg lurer på om jeg ikke vil vite det.. ville heller hatt pusteproblemer og sånt og levd i håpet om at jeg kunne bli frisk..at det var noe forbigående.

men sånn tenker ikke legene. de fortalte det

eneste som er godt å vite er at det har ikke noe å si om jeg fikk behandling tidligere eller senere... spiller ingen rolle. ikke noe kan gjøres har jeg fått inntrykk av..

Kan godt være at det er like greit å ikke vite.Er bare så lei av alle prøvene og testene jeg må igjennom uen at noe blir bedre eller at de finner ut noe.Å så sier de bare at det er asma når de egn.ikke vet hva det er...

Skulle ønske at jeg kunne si noe til deg som gjor at du fikk det bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sint_og_trist

Kan godt være at det er like greit å ikke vite.Er bare så lei av alle prøvene og testene jeg må igjennom uen at noe blir bedre eller at de finner ut noe.Å så sier de bare at det er asma når de egn.ikke vet hva det er...

Skulle ønske at jeg kunne si noe til deg som gjor at du fikk det bedre..

men det er greit å få en diagnose..

hadde endel difuse symptomer lenge.. man må insistere på å komme til et sykehus og bli undersøkt. almennleger har ikke noe peiling. og det å få diagnose er nok lettelse..,da føler man seg ikke som en hypokonder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lungedyret

men det er greit å få en diagnose..

hadde endel difuse symptomer lenge.. man må insistere på å komme til et sykehus og bli undersøkt. almennleger har ikke noe peiling. og det å få diagnose er nok lettelse..,da føler man seg ikke som en hypokonder.

Jeg jobber med saken og har ikke tenkt å gi meg.Men veien er tung og hard å gå.Det er ikke lett å komme fram i helsevesenet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sint_og_trist

Jeg jobber med saken og har ikke tenkt å gi meg.Men veien er tung og hard å gå.Det er ikke lett å komme fram i helsevesenet...

viktig at du ikke gir deg.

mest sannsynlig er det noe ufarlig.. men er du ekstremt uheldig og har noe farlig må du få behandling fortest mulig. det gjelder hvor mange år du kan leve og sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Jeg anbefaler at du tar kontakt med pasientforeningen.

http://www.cfnorge.no/

2. Om du ikke allerede har kontakt med en spesialavdeling på et sykehus, bør du få en slik. Det nasjonale senteret ligger på Ullevål.

3. Personer som har sen debut av arvelige sykdommer har vanligvis en mildere form. Å få diagnosen i en alder av 20 år er svært sjelden, og bør tyde på bedre prognose :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...