Gå til innhold

Lese bibelen

Anbefalte innlegg

Skrevet

LOL, jeg har lest den fra først til siste side. Måtte jo sjekke hva det var jeg ikke skulle tro på ;o)

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tigertrollet

13

• Dorthe

5

• Sofline

4

• Åsemor

2

Mest aktive i denne tråden

tigertrollet
Skrevet

LOL, jeg har lest den fra først til siste side. Måtte jo sjekke hva det var jeg ikke skulle tro på ;o)

Har du? Ja, det var noe sånt jeg også tenkte på da vettu. Og så er det litt pinlig å vite så lite om den..:-/

Skrevet

Har du? Ja, det var noe sånt jeg også tenkte på da vettu. Og så er det litt pinlig å vite så lite om den..:-/

Det er lenge siden men jeg husker i hvert fall i at de gamle testamentet var det mye mord og spenning :o)

tigertrollet
Skrevet

Det er lenge siden men jeg husker i hvert fall i at de gamle testamentet var det mye mord og spenning :o)

Hehe, så du tror jeg blir så grepet av handlingen at jeg ikke klarer å legge den fra meg? *tvilende*

Og dessuten vet jeg jo slutten..:-P

Skrevet

Hehe, så du tror jeg blir så grepet av handlingen at jeg ikke klarer å legge den fra meg? *tvilende*

Og dessuten vet jeg jo slutten..:-P

Jeg tror davincikoden og engler og demoner er mer spennende :o)

Gjest Laila kongen
Skrevet

Hei!

Man skal ikke lese fra perm til perm, man bør lese det som hører sammen samtidig. Er jo flere som har skrevet om samme hendelser, og dette bør less samtidig for at det skal bli mer meningsfylt.

På kristen bokhandel får du sikkert kjøpt en liten planbok over hva som skal leses først osv. Den er ikke dyr, som en liten notatblokk bare.

Annonse

Skrevet

Hva med Bibelen ? :-)

øh... skrivefeil.. bare halvparten av det jeg hadde tenkt å skrive kom med..

Skrevet

Hæ? Det var den jeg tenkte å lese da..

Poenget var om det gir noen mening å lese fra side 1 i bibelen, eller om Lukasev. burde leses før Markus eller om det har noe å si, eller om det er andre kapitler som skal leses i en bestemt rekkefølge.

Du forsto nok hva jeg mente..

Jeg mente Bibelen 2.. :-)

tigertrollet
Skrevet

Hei!

Man skal ikke lese fra perm til perm, man bør lese det som hører sammen samtidig. Er jo flere som har skrevet om samme hendelser, og dette bør less samtidig for at det skal bli mer meningsfylt.

På kristen bokhandel får du sikkert kjøpt en liten planbok over hva som skal leses først osv. Den er ikke dyr, som en liten notatblokk bare.

Takk for tipset:-)

Skrevet

Har aldri lest i boka, kanskje den gangen jeg ble konformert? Husker ikke det heller.

Sikkert ei spennende bok og det store spørsmålet er om helten dør eller ikke i slutten av boka:-)

Skrevet

Jeg leser i den sånn dann og vann - mest dann. Bare blar rundt og leser litt her og der.

Har prøvd mange ganger å lese Johannes åpenbaring men får nada ut av det. har også lest den i en moderne utgave - som vi fikk til konfirmasjon - den skal visstnok være skrevet på forståelig språk - Johannes åpenbaring er like fjernt for meg. ENDA de sier det er spennende :)

Skrevet

Salmene er vakre!

Man boer ikke hoppe over dem dersom man har sans for poesi.Og Salomons Hoeysang....utrolig vakkert..

GT...tja...les Jobs bok og laer noe om verdens elendighet...og hvordan klage med stil.

Ellers, evangeliene og Paulus er vel det som mest har paavirket vaar kultur.

og naar du har lest Bibelen,les andre skrifter fra andre religioner...og se hvor like de er. F.ex Fader Vaar i NT...og i joedenes Thalmud...det er nesten ord for ord.

det faar en til aa undres over dette med religioner.....

"...og se hvor like de er. F.ex Fader Vaar i NT...og i joedenes Thalmud...det er nesten ord for ord."

Det er jo ikke så rart, iom. at alt det andre har utspring i jødedommen.

"...................................."

Annonse

Skrevet

"var det mye mord og spenning :o)"

Mord, spenning, voldtekt, misbruk av barn, dyresex etc. Flott bok...:-)

"....................................."

Skrevet

"var det mye mord og spenning :o)"

Mord, spenning, voldtekt, misbruk av barn, dyresex etc. Flott bok...:-)

"....................................."

Fikk meg i hvert fall til å bestemme meg for at dette ikke var noe å gå inn for :o)

Skrevet

Fikk meg i hvert fall til å bestemme meg for at dette ikke var noe å gå inn for :o)

Gir du ikke da minstemann svært blandede signaler, når du overhodet ikke tror selv, men allikevel sender ham på katolsk skole?

Skrevet

Gir du ikke da minstemann svært blandede signaler, når du overhodet ikke tror selv, men allikevel sender ham på katolsk skole?

Men jeg har jo ikke store valget da siden jeg kjenner til de andre skolene rundt her og vet hvor dårlige de er.

Vi diskuterer ikke religion hjemme og jeg unngår å legge fram mitt syn om saken. Det har jeg skrevet under at jeg ikke skal :o)

tigertrollet
Skrevet

Har aldri lest i boka, kanskje den gangen jeg ble konformert? Husker ikke det heller.

Sikkert ei spennende bok og det store spørsmålet er om helten dør eller ikke i slutten av boka:-)

Ja, jeg har forventninger til som til en krimroman med intriger, mord, kjærlighet og mye moral. Puling blir det nok lite av.

Skrevet

Ja, jeg har forventninger til som til en krimroman med intriger, mord, kjærlighet og mye moral. Puling blir det nok lite av.

Lite puling antagelig ja, men da må vel dette bli en kjedelig bok for deg?..Men du kan jo ha Cupido i den ene hånden og bibelen i den andre.....du skulle ha hatt tre hender....hvis ikke får du lære deg gode knipeøvelser eller be om hjelp:-)

Men ikke for det, det er sikkert beskrevet endel hor der vil jeg tro

Skrevet

Da har du nok ikke lest Det gamle testamentet hvertfall. Plenty av den slags der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...