nomen_necio Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Jeg leser i den sånn dann og vann - mest dann. Bare blar rundt og leser litt her og der. Har prøvd mange ganger å lese Johannes åpenbaring men får nada ut av det. har også lest den i en moderne utgave - som vi fikk til konfirmasjon - den skal visstnok være skrevet på forståelig språk - Johannes åpenbaring er like fjernt for meg. ENDA de sier det er spennende Ikke lett å få mening i alt man leser i Bibelen. Mitt første alvorlige møte med boken var Romerbrevet. Klarte ikke å få noe ut av det til å begynne med. Var nokså forvirret. Tok tak i stoffet noen år senere, fikk mer klarhet etter hvert. Nå går det rimelig greit. Uttrykksformene gjør deler av boken vanskelig tilgjennelig. Ellers hører Johannes Åpenbaring til det aller vanskligste. Deler av Daniels bok og Esekiels bok i GT omtaler det samme temaet, endetiden. Willy Høyås sin bok "Det som heretter skal skje" kan være god forklaring til Johannes Åpenbaring. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.