Gemini Skrevet 2. april 2005 Skrevet 2. april 2005 Tror de selv foreslår navn, men at det må godkjennes/verifiseres av et råd. Er jo mange paver som har hatt andre navn, men etter at den populære duoen Lennon/McCartney slo igjennom, ble John Paul et populært valg i Vatikanet. Dessverre tror jeg ikke John blir et aktuelt valg igjen, etter at han ba oss innbille oss en verden uten religion. Ble vel kanskje ikke en stor hit på dansegulvet i storstua til Vatikanet. Hehe - du er nå morsom noen ganger da :-) 0 Siter
Gyda Skrevet 2. april 2005 Skrevet 2. april 2005 Giovanni Paulo het han på italiensk i følge Atene, så jeg vetta faen.. Hvor kommer dét inn i bilet? Er Giovanni Johannes på italiensk? *klør seg i hodet* Jo, det er det sikkert! Det er ihvertfall et veldig vanlig italiensk navn. Ja, Giovanni er Johannes på italiensk. 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 2. april 2005 Skrevet 2. april 2005 Hehe - du er nå morsom noen ganger da :-) Takk, det var jo hyggelig sagt av deg:-) 0 Siter
tigertrollet Skrevet 2. april 2005 Skrevet 2. april 2005 Tror de selv foreslår navn, men at det må godkjennes/verifiseres av et råd. Er jo mange paver som har hatt andre navn, men etter at den populære duoen Lennon/McCartney slo igjennom, ble John Paul et populært valg i Vatikanet. Dessverre tror jeg ikke John blir et aktuelt valg igjen, etter at han ba oss innbille oss en verden uten religion. Ble vel kanskje ikke en stor hit på dansegulvet i storstua til Vatikanet. Så du tror ikke neste pave er Beatles-fan? :-) 0 Siter
Gjest malun Skrevet 3. april 2005 Skrevet 3. april 2005 Tror de selv foreslår navn, men at det må godkjennes/verifiseres av et råd. Er jo mange paver som har hatt andre navn, men etter at den populære duoen Lennon/McCartney slo igjennom, ble John Paul et populært valg i Vatikanet. Dessverre tror jeg ikke John blir et aktuelt valg igjen, etter at han ba oss innbille oss en verden uten religion. Ble vel kanskje ikke en stor hit på dansegulvet i storstua til Vatikanet. *fnis* 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 3. april 2005 Skrevet 3. april 2005 Så du tror ikke neste pave er Beatles-fan? :-) Kanskje den neste paven blir hetende Ringo? 0 Siter
Zarine Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Dét har jeg også lurt på! Det irriterer meg forresten at navnet på engelsk er John Paul II, da jeg trodde at Johannes var et så og si internasjonalt navn. Sier de ikke Johannes -katolikker som er ikke-amerikansk? :-) Johannes på engelsk er "John". På spansk heiter det "Juan", mens italienarane seier "Giovanni". Det kjem jo av helgnane som har fått namna sine tilpassa til ulike språk/kulturar. Så vår høgt elska pave heit Giovanni Paolo II i den byen han var biskop for. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.