Gå til innhold

Baby tygger finger til blods

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 7 mnd tygger på fingeren sin slik at den blir sår og eksembefengt. Det ser veldig stygt ut og det virker som det plager han ved at det klør (gnir fingeren mye mot alt mulig, noe som forverrer problemet).

Har fått kortisonkrem, men det er ikke lett å bruke plaster på en så liten og samtidig være hundre prosent sikker på at det er trygt. Har brukt salve og vott om natten og om morgenen er han noe bedre, men så tygger han den opp igjen om dagen.

Legen på helsestasjonen foreslo en slags skumgummiaktig(?) beskyttelse med sårhelende tape, som visstnok skal sitte godt, men jeg har ikke funnet noe slikt. Ingen av apotekene jeg har oppsøkt skjønner hva legen kan ha ment.

Noen tips? Begynner å bli litt desperat og opprådd, for han slutter ikke med å tygge med det første, ser det ut til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179643-baby-tygger-finger-til-blods/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke gå fra konseptene over forslaget mitt:

Kjøp en spray på zoo-forretningen (!) som heter Anti-Slik. Den er testet på mennesker, og helt trygg. Er ment for hunder og katter dersom de tygger på sår etc på potene/labbene, men kan også brukes på mennesker. Gjør at det smaker så pyton (bittert) at man ikke orker å bite.

Ikke gå fra konseptene over forslaget mitt:

Kjøp en spray på zoo-forretningen (!) som heter Anti-Slik. Den er testet på mennesker, og helt trygg. Er ment for hunder og katter dersom de tygger på sår etc på potene/labbene, men kan også brukes på mennesker. Gjør at det smaker så pyton (bittert) at man ikke orker å bite.

Jeg tror jeg ville prøvd det som heter Go'negl (smøres på neglene til dem som vil slutte å bite). Det smaker IKKE godt så da vil han/hun nok fort slutte med det. Jeg vet riktignok ikke om små barn kan bruke dette, så det må du spørre apoteket om. Men det kanskje verdt et forsøk likevel?

Lykke til!!

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...