Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser med buss og ferge nesten hver dag, har god tid til å studere folk rundt meg, og har fått den slemme (u)-vanen med å dele folk opp i alver og hobbiter...

Ser en og annen ork og trollmann også ;)

Jammen var det ikke en Gollum på ferga her ene dagen. Riktignok med kjeledress det stod Tine på, men likevel.

Jeg får nå tida til å gå :)

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Freya

27

• flisa

5

• mrxx

5

• blitz1365380771

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Lisabethe
Skrevet

Har aldri vokst helt fra den der med at det kanskje ligger noe skummelt under senga. Så jeg liker ikke å ha et bein eller en arm utenfor senga. Liker ikke at dyna faller ned heller.

Sånn er jeg også! Aldri en fot utenfor senga, da kan noen ta i den plutselig...

Og på sånne trapper der det er "hull" mellom stegene, så må man gå fort, for plutselig kan noen gripe i foten....

Skrevet

Jeg teller. Teller vinduer på hus og de gule stripene på veien bl.a, og det er jævlig stressende. Greier ikke å legge det av meg heller:o(

Gjest Sinai
Skrevet

Har aldri vokst helt fra den der med at det kanskje ligger noe skummelt under senga. Så jeg liker ikke å ha et bein eller en arm utenfor senga. Liker ikke at dyna faller ned heller.

Det kan ligge noe under senga! Man kan aldri være sikker på hva hybelkaninene kan finne på. Vi som har åpen plass under senga er heldige hvis det skulle dukke opp en skummel bevæpnet person! Da har vi et fint hjemmested :)

Skrevet

Jeg har en tendens til å få sanger på hjernen. Og når jeg går, blir det til at jeg marsjerer i takt med musikken. Jeg kan la være hvis jeg konsentrerer meg. Men som regel har jeg gjort det en stund når jeg plutselig oppdager hva jeg driver med..

Og så liker jeg ikke å se ut av vinduet hvis det er helt mørkt ute. Er redd jeg skal se et skummelt fjes som stirrer inn på meg. Jeg har litt av den samme greia når det gjelder speil. Er redd jeg skal se noen i speilet som ikke er i rommet.. *Grøss*

Skrevet

Jeg har en tendens til å få sanger på hjernen. Og når jeg går, blir det til at jeg marsjerer i takt med musikken. Jeg kan la være hvis jeg konsentrerer meg. Men som regel har jeg gjort det en stund når jeg plutselig oppdager hva jeg driver med..

Og så liker jeg ikke å se ut av vinduet hvis det er helt mørkt ute. Er redd jeg skal se et skummelt fjes som stirrer inn på meg. Jeg har litt av den samme greia når det gjelder speil. Er redd jeg skal se noen i speilet som ikke er i rommet.. *Grøss*

Det der med speilet og vinduet har jeg også. Bra det ikke bare er meg...

Annonse

Gjest batteri
Skrevet

Haha... :)

Jeg blir også nervøs hvis jeg har såpe i øynene når jeg står i dusjen, livredd for at noen skal snike seg inn på meg mens jeg står der forsvarsløs. :)

det med å lukke øynene i dusjen sliter jeg også med..tror jeg har sett for mange skrekkfilmer med drapsscener i dusjen..ikke gøy!=)

Skrevet

Jeg skal alltid gå tilbake og sjekke om jeg har låst ytterdøra eller bildøra, som oftest har jeg jo det, men en gang glemte jeg det.

Før så jeg etter at jeg hadde fått med meg viktige ting i baggen til ferien minst fem ganger før jeg var sikker på at de lå der. Jeg har vendt meg av det for det tar jo fem ganger så lang tid å pakke.

Jeg kan ikke ligge med ryggen ut mot rommet når jeg legger meg til å sove alene (kan jo være noen skumle spøkelser som ser meg). I såfall skal jeg ha dyna over hodet.

Gjest someone out there..
Skrevet

er også redd for fjes og andre ting i vinduet når det er mørkt, er redd for speil-har en syk tanke om at viss jeg stirrer for lenge på meg selv i speilet vil jeg plutselig se meg selv som gammel dame,eller ett annet monsterfjes..også redd for at jeg plutselig skal se en annen person som ikke er i rommet i speilet.

når jeg kjører bil og det går litt fort er jeg redd jeg skal miste kontrollen og få panikkanfall slik at jeg havner ut av veien..og pleier avogtil å skremme meg selv med at det plutselig dukker opp en dinosaur utfor vinduet mitt..har det med å tenke og fantasere om ting som skremmer meg,en slags tvangstanke kanskje..

har også det med at hver gang jeg ser i ett speil, enten det er på do, på rommet osv..så smiler jeg til meg selv,avogtil blir det sånne skikkelige glis..jeg gjør det helt automatisk, skjønner ikke hvordan og når jeg begynnte med det..=)

Skrevet

Å ja...

Teller de gule stripene i vegen. (Jævlig når jeg kjører i 110!)

Teller meg "opp" før skilt/stolper/utkjøringer osv...Gjerne i forbindelse med noe jeg vil skal skje/ikke skje...("hvis jeg rekker å telle til femti før skiltet vil møtet gå bra") Denne "dealingen" kan jeg overføre til mange andre ting også. Veit at det kanskje grenser til litt "unormal", men kan godt la være hvis jeg vil...

Lager regnestykker og huskeregler for bilskiltene til biler rundt meg i køen. Noen ganger husker jeg numrene hele dagen.

Drikker aldri opp den siste slumpen i melkeglasset. (Det GÅR bare ikke)

Hater å ha så høye lyder rundt meg at jeg ikke kan følge med på om noen kommer osv (feks dusj, hårføhner, støvsuger).

Selvfølgelig snakker jeg med hundene, men det er da ikke noe rart ;-) Får svar også da ;-) (av og til er de til og med mer nyansert i kommunikasjonen enn samboeren min ;-)) Bikkjene er også gode til å "ta oss på tanken". Forrige hund kom siklende når jeg sto rett opp og ned og tenkte på Kvikk Lunsj...

Og sikkert mange andre avvik!

VI GÆRNE HAR DET GODT!

Skrevet

Å ja...

Teller de gule stripene i vegen. (Jævlig når jeg kjører i 110!)

Teller meg "opp" før skilt/stolper/utkjøringer osv...Gjerne i forbindelse med noe jeg vil skal skje/ikke skje...("hvis jeg rekker å telle til femti før skiltet vil møtet gå bra") Denne "dealingen" kan jeg overføre til mange andre ting også. Veit at det kanskje grenser til litt "unormal", men kan godt la være hvis jeg vil...

Lager regnestykker og huskeregler for bilskiltene til biler rundt meg i køen. Noen ganger husker jeg numrene hele dagen.

Drikker aldri opp den siste slumpen i melkeglasset. (Det GÅR bare ikke)

Hater å ha så høye lyder rundt meg at jeg ikke kan følge med på om noen kommer osv (feks dusj, hårføhner, støvsuger).

Selvfølgelig snakker jeg med hundene, men det er da ikke noe rart ;-) Får svar også da ;-) (av og til er de til og med mer nyansert i kommunikasjonen enn samboeren min ;-)) Bikkjene er også gode til å "ta oss på tanken". Forrige hund kom siklende når jeg sto rett opp og ned og tenkte på Kvikk Lunsj...

Og sikkert mange andre avvik!

VI GÆRNE HAR DET GODT!

Enig i det med høye lyder, spesielt på badet/i dusjen. Må bestandig låse badedøra, selv om jeg er alene hjemme. :)

Hører jo ikke om noen kommer hvis jeg står med hodet opp ned og føner håret!

Skrevet

er også redd for fjes og andre ting i vinduet når det er mørkt, er redd for speil-har en syk tanke om at viss jeg stirrer for lenge på meg selv i speilet vil jeg plutselig se meg selv som gammel dame,eller ett annet monsterfjes..også redd for at jeg plutselig skal se en annen person som ikke er i rommet i speilet.

når jeg kjører bil og det går litt fort er jeg redd jeg skal miste kontrollen og få panikkanfall slik at jeg havner ut av veien..og pleier avogtil å skremme meg selv med at det plutselig dukker opp en dinosaur utfor vinduet mitt..har det med å tenke og fantasere om ting som skremmer meg,en slags tvangstanke kanskje..

har også det med at hver gang jeg ser i ett speil, enten det er på do, på rommet osv..så smiler jeg til meg selv,avogtil blir det sånne skikkelige glis..jeg gjør det helt automatisk, skjønner ikke hvordan og når jeg begynnte med det..=)

Hihi, skummelt.

Det med speilet har jeg aldri tenkt på, finner vel en ny måte å skremme meg selv på når jeg er hjemme alene nå da...

Er jo supermørkredd/husredd fra før, så dette var jo fint. ;)

Skrevet

Jeg skal alltid gå tilbake og sjekke om jeg har låst ytterdøra eller bildøra, som oftest har jeg jo det, men en gang glemte jeg det.

Før så jeg etter at jeg hadde fått med meg viktige ting i baggen til ferien minst fem ganger før jeg var sikker på at de lå der. Jeg har vendt meg av det for det tar jo fem ganger så lang tid å pakke.

Jeg kan ikke ligge med ryggen ut mot rommet når jeg legger meg til å sove alene (kan jo være noen skumle spøkelser som ser meg). I såfall skal jeg ha dyna over hodet.

Jeg hadde den redselen for å ligge med ryggen ut mot rommet da jeg var liten, men det ble litt vanskelig når vi fikk dobbeltseng som ikke står inntil noen vegg! Da måtte jeg bare bite i det sure eplet og snu ryggen mot rommet. :) Sover godt likevel jeg. :)

Annonse

Skrevet

Høres skummelt ut det der!

Skrevet

Reiser med buss og ferge nesten hver dag, har god tid til å studere folk rundt meg, og har fått den slemme (u)-vanen med å dele folk opp i alver og hobbiter...

Ser en og annen ork og trollmann også ;)

Jammen var det ikke en Gollum på ferga her ene dagen. Riktignok med kjeledress det stod Tine på, men likevel.

Jeg får nå tida til å gå :)

*råflirer*

Hadde nok raskt havnet i hobbitkategorien din, tenker jeg... :)

Skrevet

Heldigvis har jeg rammemadrass som det ikke går an å ligge under. :)

Enig i at sånne ting er ganske skumle, ja. ;)

Skrevet

Snakker mye med meg selv, både spør og svarer... Mange morsomme samtalar...

Velger hvilke potetgull jeg spiser først, det er viktig å gjøre det i riktig rekkefølge..

Gardinene på soverommet må være så lukket at ingen kan se ansiktet mitt utenifra. (jeg bor i tredje etasje...) Jeg har en ting om at det alltid er noen som ser inn gjennom vinduet, spes når det er mørkt ute.

Hvis jeg er redd og sier "kjære gud, nå må du passe på meg" så har jeg en greie om at noen onde engler også hører det, og at de derfor skal sørge for å skremme meg mer...

Jeg er en sær person med maaange særegenheter!!

Hjelp, onde engler!

Jeg bruker ikke å be så mye til Gud, akkurat, så den har jeg aldri tenkt på før. :)

Skrevet

det med å lukke øynene i dusjen sliter jeg også med..tror jeg har sett for mange skrekkfilmer med drapsscener i dusjen..ikke gøy!=)

Ja, er nok miljøskadd, tror jeg. :)

Har bestemt meg for å ALDRI se skumle filmer mer, har funnet ut at jeg rett og slett ikke tåler det! Blir irritert på samboeren som er uberørt av de skumleste filmer... :)

Gjest Sinai
Skrevet

*råflirer*

Hadde nok raskt havnet i hobbitkategorien din, tenker jeg... :)

Du har mye på hjertet i dag Freya, hvert minutt:)

Skrevet

Du har mye på hjertet i dag Freya, hvert minutt:)

Artig å høre hvor rare alle andre er, vet du. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...