Gå til innhold

sosial angst


Gjest Cipralex, kanskje jeg også.

Anbefalte innlegg

Gjest Cipralex, kanskje jeg også.

Jeg tror jeg har sosial angst, alt tyder igrunn på det. Skal til legen snart, men før jeg går til legen ville jeg fått litt mer oversikt over Cipralex, den hjelper mot sosial angst?

Er cipralex et medikament en blir "avhengig" av.. Må nedtrapping til..

Vil egentlig ikke begynne på piller, har alltid vært sterkt mot det, men nå som jeg snart ikke fungerer på jobben har jeg ikke noe valg-litt skeptisk kan du si,,,

Kan noen snare meg her?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cipralex hjelper godt mot sosial angst. Det gjør deg litt tjukkere i huden. Jeg har jevnt over fått det bedre etter at jeg begynte med den. Jeg begynte på 10 mg og økte til 20 mg etter en stund. Da forsvant noen tvangstanker også, så cipralex hjelper mot diverse. Tror ikke cipralex er vanedannende, men det kan være en del bivirkninger i oppstart og seponeringsfasen. Det er jo bare å trappe opp og ned i rolig tempo, så går vel det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipralex, kanskje jeg også

Cipralex hjelper godt mot sosial angst. Det gjør deg litt tjukkere i huden. Jeg har jevnt over fått det bedre etter at jeg begynte med den. Jeg begynte på 10 mg og økte til 20 mg etter en stund. Da forsvant noen tvangstanker også, så cipralex hjelper mot diverse. Tror ikke cipralex er vanedannende, men det kan være en del bivirkninger i oppstart og seponeringsfasen. Det er jo bare å trappe opp og ned i rolig tempo, så går vel det bra.

Har lest at menner kan fåe senere utløsning av Cipralex og damer kan får problemer med å få orgsame av disse pillene, noen erfaringer her???

Takk for kjappt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipralex, kanskje jeg også

Har lest at menner kan fåe senere utløsning av Cipralex og damer kan får problemer med å få orgsame av disse pillene, noen erfaringer her???

Takk for kjappt svar!

Jeg er jente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at menner kan fåe senere utløsning av Cipralex og damer kan får problemer med å få orgsame av disse pillene, noen erfaringer her???

Takk for kjappt svar!

Ja, dessverre. Etter at jeg begynte med cipralex har jeg ikke hatt noe sexliv i det hele tatt. Forsøker av hensyn til samboeren min, men.. (Jeg er også jente). Vet denne bivirkningen av cipralex kan "oppheves" av å ta 10 mg tolvon en times tid før man har sex, men jeg blir for trøtt og sovner da jeg :-)

Ikke alle merker denne bivirkningen med cipralex. Kan jo håpe du ikke er blant dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipralex, kanskje jeg også

Ja, dessverre. Etter at jeg begynte med cipralex har jeg ikke hatt noe sexliv i det hele tatt. Forsøker av hensyn til samboeren min, men.. (Jeg er også jente). Vet denne bivirkningen av cipralex kan "oppheves" av å ta 10 mg tolvon en times tid før man har sex, men jeg blir for trøtt og sovner da jeg :-)

Ikke alle merker denne bivirkningen med cipralex. Kan jo håpe du ikke er blant dem!

Huff det var jo dårlige nyheter da, iogmed jeg alerede har vært en god stund i en "down periode" når det gjelder sexlyst....

Får du ikke orgasmer heller, ikke om du onanerer heller??

Når du først har sex, kjennes det ut som før-eller har du blitt mindre følsom??

Vil ha bort den sosiale angsten, da det faktiskt har begynt å gå utover mitt liv-lukker meg inne, aldri besøker folk...

Men jeg må jo få orgasmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff det var jo dårlige nyheter da, iogmed jeg alerede har vært en god stund i en "down periode" når det gjelder sexlyst....

Får du ikke orgasmer heller, ikke om du onanerer heller??

Når du først har sex, kjennes det ut som før-eller har du blitt mindre følsom??

Vil ha bort den sosiale angsten, da det faktiskt har begynt å gå utover mitt liv-lukker meg inne, aldri besøker folk...

Men jeg må jo få orgasmer.

Skrev et svar som bare ble borte i cyber. Prøver igjen: Joa, kan få orgasme, men har blitt mye mindre følsom. Har generelt mye mindre lyst også, men vet ikke om det kommer av cipralex eller om det kommer av at jeg fortsatt er noe deprimert.

Du får veie eventuelle ulemper opp mot hverandre. For min del er valget såre enkelt; jeg fortsetter på cipralex fordi alt det positive den gjør for meg oppveier for ulempene.

Det skader vel heller ikke å prøve. Er du blant de som rammes av denne bivirkningen og syns den er verre enn å leve med sosialangsten, kan du jo bare slutte igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipralex, kanskje jeg også

Skrev et svar som bare ble borte i cyber. Prøver igjen: Joa, kan få orgasme, men har blitt mye mindre følsom. Har generelt mye mindre lyst også, men vet ikke om det kommer av cipralex eller om det kommer av at jeg fortsatt er noe deprimert.

Du får veie eventuelle ulemper opp mot hverandre. For min del er valget såre enkelt; jeg fortsetter på cipralex fordi alt det positive den gjør for meg oppveier for ulempene.

Det skader vel heller ikke å prøve. Er du blant de som rammes av denne bivirkningen og syns den er verre enn å leve med sosialangsten, kan du jo bare slutte igjen.

Egentlig er vel sosiale angsten værst da, men jeg har alltid vært et seksuelt mennesk med mye behov.

Vel, jeg skal prøve disse pillene jeg, er de så bra som jeg har fått inntrykka av her inne, så er vel det verdt det det måtte medføre!!!

Tusen takk for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at menner kan fåe senere utløsning av Cipralex og damer kan får problemer med å få orgsame av disse pillene, noen erfaringer her???

Takk for kjappt svar!

Nesten 70% får dette problemet. Er selv totalt ute av stand til et normalt sexual liv, men det er nok lettere å være jente enn gutt med henhold til denne bivirkningen. Vi kan jo bare "ligge" der. Mannen må yte.

Visste jeg ville få slike problemer, men prøver allikevel, for å få en bedre tilværelse med henhold til blant annet sosialangst. Lysten forsvinner og, så det er ikke noe problem, hvis man en singel. Ikke noe særlig i et parforhold, som jeg har, men jeg prøver så godt jeg kan å tilfredstille partneren. Går på ett vis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...