Gå til innhold

er depresjonsanfall og angstanfall det samme?


Gjest Basilikum

Anbefalte innlegg

Gjest Basilikum

jeg opplever nå stadig at jeg kan plutselig begynne å gråte og ikke klare å slutte. Må ofte ty til beroligende for å klare å slutte. Det er da ofte mange vonde tanker som plager meg og som skaper anfallene. Jeg føler at gråten blir nærmest hysterisk men det er ikke slik at jeg føler at jeg kommer til å dø eller svime av. Jeg blir bare lamslått av sorg på en måte.

Er dette angst? Eller bør det kalles noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bitis Gabonica

Angst kan opptre på veldig forskjellige måter hos folk. Det kan godt være at det er angst som plager deg.

Betegnelsen depresjonsanfall har jeg ikke hørt, og jeg tror heller ikke det eksisterer. En depresjon er langvarig, mens et angstanfall som regel går over etter ca en halvtime - time. Imidlertid er det ikke uvanlig å ha problemer med både angst og depresjon samtidig. Det ene fører som regel med seg det andre.

Denne siden har en del god info:

http://www.thefarm.nu/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest b.t..n.y

Angst kan opptre på veldig forskjellige måter hos folk. Det kan godt være at det er angst som plager deg.

Betegnelsen depresjonsanfall har jeg ikke hørt, og jeg tror heller ikke det eksisterer. En depresjon er langvarig, mens et angstanfall som regel går over etter ca en halvtime - time. Imidlertid er det ikke uvanlig å ha problemer med både angst og depresjon samtidig. Det ene fører som regel med seg det andre.

Denne siden har en del god info:

http://www.thefarm.nu/

Ved borderline personlighetsforstyrrelse ser en intense dype depresjoner som bare varer i noen timer,høyst noen dager. Og da kan en sikkert få det ved andre tilstander også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...