Gå til innhold

vond/sur lukt


sigurd

Anbefalte innlegg

Jeg får ofte en ubehagelig lukt fra underlivet (utflod) dagen etter at jeg har hatt samleie. Det er kun dagen etter at jeg merker det. Har ikke gjort hatt det tidligere, men er nå gravid og vet ikke om det kan ha noen sammenheng?? Føler dette er veldig skjemmende. Kan ikke akkurat få vasket meg DER på jobben. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Berthold Grünfeld

Det kan ha sammenheng med graviditeten.Sjekk deg hos legen, få tatt en bakterieprøve for å se om du har en litt spesiell bakterieflora. Det kan også ha boe med hans sæd å gjøre. Bør ikke han få seg sjekket ?

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

B. Grünfeld

lege/psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukta kommer nok både av samleie i forveien, og av graviditen. Sæd som blander seg med dine væsker i skjeden lukter ikke godt etter bare kort tid. Jeg leste et sted at den "rekelukta" som enkelte snakker om, faktisk kommer av blandingen(?). Og altså ikke av vagina som noen ynder å vitse om.

En annen sak er at når du er gravid er det helt vanlig å få både økt utflod, og mer lukt enn tidligere. Jeg er gravid selv, og har aldri før hatt særlig utflod. Helt i begynnelsen hadde jeg veldig mye, og brukte truseinnlegg om dagen. Det hjalp.

Jeg har sluttet med innlegg nå som jeg har kommet lenger, og ikke har så mye utflod mer. (Dessuten så innbiller jeg meg at det er usunt å bruke slikt for lenge uten opphold)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...