Gå til innhold

ketchup

Anbefalte innlegg

Gjest kresen??
Skrevet

"Men jeg synes ikke folk som lever usunt skal skånes for en liten påminning en gang i blant, selv om alle er herrer for egne liv:)"

Er du av den typen gneldrekråker folk håper blir hjemme når det er invitert til fest? :-)

Hihi, kanskje det...men de fleste i vennegjengen er sånn som meg da, så vi står hvertfall sterke sammen :P

Fortsetter under...

Skrevet

Well, well well..... om du er så opptatt av sunt kosthold så er det sikkert greit å vite at Ketchup (som jeg selv ikke kan fordra på annet en pommes f og burgere) faktisk er sunt - massevis av antioksidanter!!!

Og sterk mat? De fleste krydder som gjør maten sterk er også sunne!!

Majo er også helt OK - olje og egg - om man lager den selv og passer litt på totalt fettinntak....

Sunt og sunt fru Blom - inneholder også _masse_ sukker.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Såklart skjønner jeg poenget ditt. Men for meg virker det som om all mat smaker likedan med ketchup. I en rett som f.eks laks met poteter og rømme hører jo ikke ketchup hjemme. Det er noe annet å ha på ekstra salt/pepper på maten sin, men å spørre etter ketchup til pastaen man får servert er jo egentlig som å spørre etter guacamole til fårikålen? Satt på spissen....

Hadde hun du forteller om hatt lik smak som deg, så hadde hun vel ikke brukt ketchup?

Noen elsker kaffe, andre liker det ikke. Noen elsker øl, andre kan ikke like det.

Noen liker opera, andre tungrock.

Smak og behag kan ikke diskuteres! Hadde blitt utrolig kjedelig om alle skulle ha samme mat, samme klær og lik innredning hjemme.

Skrevet

Ja, var egentlig det jeg mente. Men ellers også. Uff, jeg veit jeg ikke burde stikke nesen min oppi andres matvaner. Men jeg er selv ganske opptatt av sunt kosthold, og forstår meg ikke på folk som alltid bruker ketchup, klæsjer på med majones, salter maten sin i massevis, spiser for mye sukker eller bare sterk mat osv.

Men jeg bør kanskje holde det for meg selv da...

Dette ble noe ganske annet enn å reagere på dem som krever ketchup når de serveres hjemmelaget mat...

Den generelle irritasjonen din deler jeg ikke, bare så det er sagt. :-)

Mary Poppins
Skrevet

Men det spiller da vel ingen rolle om noen liker ketchup vel, selv om du ikke gjør det? Så lenge ingen tvinger deg til å spise ketchup, syns jeg du skal la være å legge deg oppi hva andre har på maten.

Kanskje er du en av de som må ha haugevis av majones på brødmaten? _Det_ er noe _jeg_ ikke skjønner, men det ville ikke ramle meg inn å kritisere de som liker det forde, så lenge de ikke tvinger meg til å spise majones. Jeg syns majones smaker fett og glatt.

Syns du henger deg oppi ting. La nå de som liker ketchup få spise ketcup.

Jeg bare skriver under her jeg :)

Kan heller ikke skjønne dette med majones, synes det ser ekkelt ut, smaker ekkelt, lukter ekkelt, og føles ekkelt.

Men at andre synes det er godt, er ikke noe jeg bryr meg om ihvertfal. Folk må få like det de vil.

Gjest malun
Skrevet

Jeg bruker ketchup kun til pølser, ikke til noe annet.

Generelt synes jeg folk må få bruke ketchup til hva de vil, og guttungen får gjerne en dæsj ketchup på middagsmaten hvis det er det som skal til for å få opp apetitten hans.

Men jeg hadde nok blitt lite imponert dersom jeg hadde invitert voksne folk på skikkelig gourmetmiddag og de hadde bedt om ketchup.

Annonse

Gjest malun
Skrevet

Ja, var egentlig det jeg mente. Men ellers også. Uff, jeg veit jeg ikke burde stikke nesen min oppi andres matvaner. Men jeg er selv ganske opptatt av sunt kosthold, og forstår meg ikke på folk som alltid bruker ketchup, klæsjer på med majones, salter maten sin i massevis, spiser for mye sukker eller bare sterk mat osv.

Men jeg bør kanskje holde det for meg selv da...

Hvordan i alle dager klarer du å blande sterk mat inn i en klage på folk som spiser usunt?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Usj.. ketchup er ikke godt! Havner i samme kategori som sennep, masjones og dressing. Kvalmt og ekkelt :S

Skrevet

Jaja, noe skal man da ha å irritere seg over:-) Jeg synes ikke ketchup på diverse er så opprørende. Det er veldig mange som liker det. Selv bruker jeg det bare på pølser, burgere og chips.

Jeg for min del irriterer meg mer over voksne som ikke liker ditt, og ikke liker datt. Stønn, sier jeg bare...

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg er veldig glad i rømme :o)

I dag har jeg tomatsuppe med rømme til middag. Det var kjempegodt.

Hm ja, rømme er knallgodt!

Gjest Shira12
Skrevet

Men det spiller da vel ingen rolle om noen liker ketchup vel, selv om du ikke gjør det? Så lenge ingen tvinger deg til å spise ketchup, syns jeg du skal la være å legge deg oppi hva andre har på maten.

Kanskje er du en av de som må ha haugevis av majones på brødmaten? _Det_ er noe _jeg_ ikke skjønner, men det ville ikke ramle meg inn å kritisere de som liker det forde, så lenge de ikke tvinger meg til å spise majones. Jeg syns majones smaker fett og glatt.

Syns du henger deg oppi ting. La nå de som liker ketchup få spise ketcup.

Så enig med deg.

Folk må få spise det de vil, så spiser jeg det jeg vil :-)

Gjest Shira12
Skrevet

Såklart skjønner jeg poenget ditt. Men for meg virker det som om all mat smaker likedan med ketchup. I en rett som f.eks laks met poteter og rømme hører jo ikke ketchup hjemme. Det er noe annet å ha på ekstra salt/pepper på maten sin, men å spørre etter ketchup til pastaen man får servert er jo egentlig som å spørre etter guacamole til fårikålen? Satt på spissen....

Nå er det vel ganske vanlig med ketchup til pasta...

Selv spiser jeg ikke det, men setter det alltid frem når jeg har gjester, mange liker det.

Selv MÅ jeg ha majones på pizza, mange synes det er ekkelt, men hjemmelaget pizza uten majones smaker ikke så godt....Synes jeg da!

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Jeg liker ketchup. Men det kunne ikke falle meg inn å ha ketchup på laks med poteter og rømme.

Annonse

serendipity
Skrevet

Ketshup MÅ jeg ha på pasta og pølser, eller kan jeg styre meg....

serendipity
Skrevet

Ketshup MÅ jeg ha på pasta og pølser, eller kan jeg styre meg....

OG pommes frites :-)

Gjest Sinai
Skrevet

Jeg må ha masse Idun ketchup på pølser, og Grandis, men det er ikke så ofte jeg spiser sånt. Det er ketchupen jeg er hekta på, ikke hurtigmaten. Ketchup hører til den slags mat, og når folk bruker den på andre retter så sier det mer om lite oppfinnsomhet, og ensidig kosthold. I værste fall går hun glipp av mange spennende smaksopplevelser. Man bør lære å like forskjellig mat, så trenger man heller ikke være redd for å spise ute. Jeg likte ikke avokado, oliven og kapers første gang, men nå gjør jeg. Trist med folk som plukker i maten :(

En ting til: Oppfordre gutta til å spise ketchup. Den inneholder lykopen som er bra for dem!

Skrevet

Ketchup er for pølser og pommes frits - ellers ikke! ;-)

Skrevet

"men å spørre etter ketchup til pastaen man får servert er jo egentlig som å spørre etter guacamole til fårikålen?"

Hello, Earth calling! Hva slags planet er du fra som ikke vet at det er vanlig med ketchup til pasta? Jeg blir helt himmelfallen om noen ikke kommer på å sette frem ketchupen sammen med pastaen.

Ellers så syns jeg du skal la være å bry deg med hva andre liker og ikke liker. Hva med å respektere at andre liker andre ting enn deg? Jeg er ikke overvettig begeistra for ketchup selv, men å mene at der en personlig fornermelse mot en eller annen at noen alltid skal ha ketchup blir for drøyt.

"Jeg blir helt himmelfallen om noen ikke kommer på å sette frem ketchupen sammen med pastaen."

*LOL* Da hadde du nok blitt himmelfallen hos meg, for den eneste gangen jeg setter frem det på refleks, er når andreklassingen min har med seg venner hjem på middag! ;-)

Hvis jeg serever pasta f.eks. i venninnelag har jeg jo selvsagt laget en nydelig saus el lign til, og hadde blitt megetr forundret om noen hadde bedt om å få ketcup oppå der igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...