Gå til innhold

Langpannekaker

Gjest dumt spørsmål kanskje ..

Anbefalte innlegg

Gjest dumt spørsmål kanskje ..
Skrevet

Mine langpannekaker blir ikke mer enn 2cm tykke. Kan dette være fordi langpannene mine bare er 2cm dype?

Finnes det dypere langpanner å få kjøpt? I så fall, hvor?

Kakene mine i rund form blir høye og luftige.

Fortsetter under...

Skrevet

Bruker du langpannen som følger med stekeovnen? Mange oppskrifter på langpannekaker er beregnet på "liten langpanne". Sånne man kjøper, f eks. gullokserte, eller hva det heter.

Skrevet

Bruker du langpannen som følger med stekeovnen? Mange oppskrifter på langpannekaker er beregnet på "liten langpanne". Sånne man kjøper, f eks. gullokserte, eller hva det heter.

Langpanner som er gullelokserte er ikke nødvendigvis av typen liten langpanne. Stor langpanne skal være på ca 5 liter (hell oppi vann og se om den rommer ca 5 liter).

Jeg trodde det var en langpanne den jeg hadde, en av de som selges rimelig "overalt" med lokk på, veldig praktisk når man skal bort. Men den viste seg å romme ca 3 liter, om jeg husker riktig.

Tror ovnens langpanne og de gullelokserte, eller andre langpanner man kjøper i butikk muligens rommer det samme, men den som følger med ovnen er ofte lavere/grunnere enn de man kjøper i utstyrsbutikk etc.

Skrevet

Langpanner som er gullelokserte er ikke nødvendigvis av typen liten langpanne. Stor langpanne skal være på ca 5 liter (hell oppi vann og se om den rommer ca 5 liter).

Jeg trodde det var en langpanne den jeg hadde, en av de som selges rimelig "overalt" med lokk på, veldig praktisk når man skal bort. Men den viste seg å romme ca 3 liter, om jeg husker riktig.

Tror ovnens langpanne og de gullelokserte, eller andre langpanner man kjøper i butikk muligens rommer det samme, men den som følger med ovnen er ofte lavere/grunnere enn de man kjøper i utstyrsbutikk etc.

Har både en stor og en liten gulloksert "langpanne", jeg. :)

Den lille er veldig liten, den store passer til vanlige langpanneoppskrifter, men begge er mindre enn den som fulgte med til stekeovnen.

Skrevet

Har både en stor og en liten gulloksert "langpanne", jeg. :)

Den lille er veldig liten, den store passer til vanlige langpanneoppskrifter, men begge er mindre enn den som fulgte med til stekeovnen.

Men det står vel uttrykkelig i oppskriften hvis den er beregnet på "liten langpanne"???

Jeg har også en veldig grunn langpanne av typen som fulgte med stekeovnen, så den har jeg aldri prøvd å bruke når jeg baker kaker.

Skrevet

Men det står vel uttrykkelig i oppskriften hvis den er beregnet på "liten langpanne"???

Jeg har også en veldig grunn langpanne av typen som fulgte med stekeovnen, så den har jeg aldri prøvd å bruke når jeg baker kaker.

Jo, har en oppskrift på sjokoladekake som skal være i "liten langpanne". Da passer den bittelille.

Den store passer når det er langpanne det er snakk om. Om jeg bruker den langpannen som følger med ovnen, så blir kaken flat (2 cm høy).

Annonse

Skrevet

Jo, har en oppskrift på sjokoladekake som skal være i "liten langpanne". Da passer den bittelille.

Den store passer når det er langpanne det er snakk om. Om jeg bruker den langpannen som følger med ovnen, så blir kaken flat (2 cm høy).

Ja, det er jo det jeg mener... Hm - klarer kanskje ikke å uttrykke meg så bra i kveld, sitter her med feber og vondt i hele kroppen ++

:-(

Skrevet

Ja, det er jo det jeg mener... Hm - klarer kanskje ikke å uttrykke meg så bra i kveld, sitter her med feber og vondt i hele kroppen ++

:-(

Eller det kan være meg som bare er ekstra treg i dag... Hoster sånn at mac'en nesten hopper av fanget mitt...

Skrevet

Eller det kan være meg som bare er ekstra treg i dag... Hoster sånn at mac'en nesten hopper av fanget mitt...

Jeg skjønner ikke hva noen av dere mener hvis det kan være noe trøst. Lager uansett aldri kaker, så det er like greit. Og langpanna mi rommer en pakke pommes frites, så det holder for meg.

Gjest gladiol
Skrevet

Jeg ville prøvd å gange opp oppskriften 1/2 gang, for å se hvordan det ble. Noen av oppskriftene er små til vanlige langpanner.

Bruker du ferdige poser fra Toro, Møllerens el.l er disse posjonene mer beregnet på en 1/2 enn en hel panne.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva noen av dere mener hvis det kan være noe trøst. Lager uansett aldri kaker, så det er like greit. Og langpanna mi rommer en pakke pommes frites, så det holder for meg.

*LOL*

Gjest kakemonsen
Skrevet

Kjøp deg noen mindre langpanner så kan du variere med oppskriften.

De hadde noen fine på tilbud på Jernia. 3 stk i forskjellige størrelser(med rist) til hundrelappen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...