Gå til innhold

13 dager uten mat og vann???

Anbefalte innlegg

Gjest Krstine
Skrevet

Det er noe jeg har lurt på i forbindelse med denne Terri Schiavo-saken. Hun ble koblet fra sonden sin og døde etter 13 dager.

Jeg synes dette er litt merkelig... Dør man ikke uten vann etter maks en ukes tid? Og hvis det var slik at hun fikk vann, men ikke mat i 13 dager burde hun vel egentlig overlevd i flere uker?

Kan det være at noen sykepleiere har syntes så synd på henne at de har gitt henne litt ekstra vann? Eller noen i familien?

Skjønner ikke helt dette her jeg...

Fortsetter under...

Skrevet

HUn var jo ikke akkurat i aktivitet, så kroppen hennes ville vel uansett trengt mindre vann, enn en som f eks var strandet på en øde øy, og desperat lette etter vann...

Kroppen hennes var vel i utgangspunktet på sparebluss, så ser ikke på det som usannsynlig at hun levde i 13 dager etter at næringstilførselen ble stanset.

Men jeg vet jo ikke...

Skrevet

En fagperson på tilstanden kunne sikkert gitt gode svar. Som legmann kan jeg spekulere på følgende:

Med en ganske så immobil tilværelse som sengeliggende, krever kroppen mindre ressurser, hvilket inkluderer væske. Væskebehovet til kroppen vil dermed være på et minimum.

Videre er det gjerne slik at kroppen tærer på egne ressurser når den ikke får tilført næring på mer eller mindre vanlig vis.

I og med at store deler av hjernen til dama hadde blitt erstattet med væske, hadde kroppen hennes der tilgang til en væskereserve vanlige mennesker ikke har tilgang til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...