Gå til innhold

Hvit utflod-ensbetydene med sopp?

Anbefalte innlegg

Gjest leniii
Skrevet

Jeg har akkurat blitt ferdig med en soppkur, men har hvit utflod enda..egentlig vet jeg ikke hva som er normalt, vet ikke hva slags farge jeg pleier å ha. Så spm mitt er om hvit utflod ikke nødvendigvis betyr at man har sopp eller motsatt?

Fortsetter under...

Gjest Trenger ikke være det
Skrevet

Iflg min gynekolog trenger det ikke bety at du har soppinfeksjon om utfloden er hvit! Jeg har vært der flere ganger og klaget på sopp, men etter å ha blitt undersøkt fått avkreftet dette. Har da hatt hvit utflod i massevis.... huff.... Men ingen sopp.

Avvent og se det ann litt! :)

Skrevet

Det kommer an på konsistensen. Hvis utfloden er kornete som risengryn eller cottage cheese, tyder det på sopp.

Ellers ikke.

Gjest leniii
Skrevet

Iflg min gynekolog trenger det ikke bety at du har soppinfeksjon om utfloden er hvit! Jeg har vært der flere ganger og klaget på sopp, men etter å ha blitt undersøkt fått avkreftet dette. Har da hatt hvit utflod i massevis.... huff.... Men ingen sopp.

Avvent og se det ann litt! :)

Takk for svar, godt å høre at gynekologen sa det hvertfall :)

Men har et spm til..vet ikke om du vet det da, men spør fordet:)

Har en greie med en gutt nå, etter første gangen vi hadde sex begynte jeg å klø og begynte da med en soppkur. Men det er stadig tilbakevendende føler jeg, kjenner en svak kløe nå og da, og innbiller meg da med engang at det er sopp...får gutter sopp da og? Trodde nemlig ikke det, men begynner å tro noe annet nå..

I såfall, må de også gå på noen slags kur, eller forsvinner det av seg selv....?Huff, må jeg si det til han da....:(

Skrevet

Har en greie med en gutt nå, etter første gangen vi hadde sex begynte jeg å klø og begynte da med en soppkur. Men det er stadig tilbakevendende føler jeg, kjenner en svak kløe nå og da, og innbiller meg da med engang at det er sopp...får gutter sopp da og? Trodde nemlig ikke det, men begynner å tro noe annet nå..

I såfall, må de også gå på noen slags kur, eller forsvinner det av seg selv....?Huff, må jeg si det til han da....:(

Han kan også få sopp. Både du og partneren må behandles med canesten dersom du eller begge har fått sopp, ellers kommer det bare tilbake ved at han smitter deg igjen og igjen.

Gjest leniii
Skrevet

Han kan også få sopp. Både du og partneren må behandles med canesten dersom du eller begge har fått sopp, ellers kommer det bare tilbake ved at han smitter deg igjen og igjen.

Takk for svar :)

Men hvordan behandels egentlig han da? Bare med kremen da i tilfelle? Og hvor lenge må han holde på med dette...?Finner ingen info om akkurat dette, selv ikke på canestens hjemmesider...Skal til gyno idag, så får høre der..

Annonse

Skrevet

Takk for svar :)

Men hvordan behandels egentlig han da? Bare med kremen da i tilfelle? Og hvor lenge må han holde på med dette...?Finner ingen info om akkurat dette, selv ikke på canestens hjemmesider...Skal til gyno idag, så får høre der..

Du bør behandles med canesten krem, og i tillegg en canesten vagitorie. Kjøpes i en pakke.

Han bør behandles med canesten krem, og dere bør begge bruke kremen til noen dager etter symptomfrihet. Gjerne en uke etterpå, for sikkerhets skyld.

Første dagene smører dere 2-3 ganger daglig, så trappe ned til 2 ganger. Et par-tre dager etter symptomfrihet holder det som regel med 1 gang daglig, noen dager til.

:) hilsen

Gjest leniii
Skrevet

Du bør behandles med canesten krem, og i tillegg en canesten vagitorie. Kjøpes i en pakke.

Han bør behandles med canesten krem, og dere bør begge bruke kremen til noen dager etter symptomfrihet. Gjerne en uke etterpå, for sikkerhets skyld.

Første dagene smører dere 2-3 ganger daglig, så trappe ned til 2 ganger. Et par-tre dager etter symptomfrihet holder det som regel med 1 gang daglig, noen dager til.

:) hilsen

Supert, takk! :)

Skrevet

Supert, takk! :)

Bare hyggelig. :)

Håper dere blir kvitt det fort nå, det er ikke noe gøy å slite med soppinfeksjoner, det er sikkert.

Gjest Trenger ikke være det
Skrevet

Hei igjen

Gutter kan også få soppinfeksjon, men de trenger ikke ha symtomer og vet det heller ikke alltid selv. De kan evt. smøre seg med Canesten-salve. Kjedelige greier - er veldig plaget selv så jeg skjønner deg godt! :)

Er det en fast partner?

Gjest turid johanne
Skrevet

Om soppen ikke forsvinner kan du prøve noen piller som heter vivag. Melkesyretabletter som stabiliserer der nede :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...