Gå til innhold

Følte bare for å skrive om dette...


Lucretia

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri snakket med lege om dette. Men kjenner at det er på tide. Depresjon, angst, mangel på selvtillit og ikke minst: latskap. Har gode perioder, og dårlige perioder. Det siste året spesielt har jeg trukket meg mer og mer unna folk jeg er glad i (og folk generelt). Tv'en og dataen er mine beste venner... Nå får jeg ofte vondt i magen bare jeg skal ut. Som f.eks. når jeg skal på kino. Eller når jeg skal ut på byen. Er student, så jeg har veldig mye tid til å sitte hjemme, siden jeg ikke har jobb.

Jeg flyttet til andre siden av landet for å studere, og har ingen venner her bortsett fra typen og søstera mi. Kjenner mange, men de treffer jeg kun på byen (og jeg går ikke ut ofte). Synes det er så godt å slippe "maset" fra venner. For, ja, det kjennes som mas. Folka i hjembyen vil jo ha meg hjem i ferier, men jeg har ikke noe lyst til å dra "hjem". For da må jeg omgås folk.

Jeg prøvde å bestemme meg for å slutte å være glad. For når jeg er glad så snakker jeg mye. Og når jeg snakker driter jeg meg ut. Og så blir jeg deppa. Men det er vanskelig å bestemme seg for, for plutselig blir jeg glad, og glemmer at jeg vil bli deppa igjen snart. Men så skjer det. Noen ler, så føler jeg meg dum. Eller noen motargumenterer meg. Svarer jeg tilbake? Nei, jeg slutter og snakke, og gjemmer meg bort. Og så er resten av dagen ødelagt, og kanskje også den neste. Er i en ond sirkel.

Og jeg tror virkelig at ingen kan hjelpe. Vet ikke en gang om jeg vil at noen skal hjelpe. Mor vil at jeg skal snakke med en psykiater. Vil jo egentlig det jeg og, bare at jeg tør ikke. For jeg er redd. Jeg er redd for at jeg ikke skal ha noe å si. Eller at jeg skal si for mye, og bli deppa igjen. Og jeg glemmer det aldri. Når jeg har sagt noe og depper over det. Så kommer det tilbake til meg neste gang jeg depper. Og den neste.

Har vel egentlig ingen spørsmål eller noe, men følte bare for å få ut dette etter noen dager fullt med tårer og desperasjon. Går bedre nå som jeg har fått være helt alene i hele dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snoopy83

Du burde få deg en interesse. Selvrealisering.

Meld deg på noe yoga eller buddhistisk meditasjon.

Be someone else.

Its time for a change! =)

PS: Du må for all den ikke slutte å si noe. Da blir det bare verre og verre. Ta opp kampen, og i kraft av ditt nye, voksende selv skal du vinne! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...