Gå til innhold

føler meg som en skuespiller når jeg bestiller time hos legen

Anbefalte innlegg

Gjest Timari
Skrevet

flere som føler det sånn. At jeg virkelig må argumentere at dette ER vondt. Må tenke grundig over: skal jeg si at jeg ikke har feber. Skal jeg høre hes ut i stemmen mon tro? litt oppskaket, men ikke for oppskaket for da tror de at jeg er hysterisk og da er det noe psykisk.

skal jeg holde meg for magen når jeg blir innkalt, eller blir det for drøyt? skal jeg stønne høyt?

ja jeg er dritredd for å ikke bli tatt alvorlig når jeg kommer med diffuse problemer her.

Fortsetter under...

Gjest Sinai
Skrevet

Jeg er ikke den som roper høyest, og noen ganger føler jeg at jeg kanskje burde klage mer. Har opplevd å bli sendt hjem fra legevakt,selv om jeg burde blitt sendt på sykehus. Jeg dro hjem med store smerter. Om natta måtte jeg dra tilbake. Jeg kastet opp hos legen, da ble jeg sendt av gårde til operasjon. Jeg tror ikke man skal gjøre seg til, men heller ikke legge skjul på plagene. Synes det er værre overfor jobben jeg, når jeg må ringe å si jeg er syk. Føler alltid at jeg skulker uansett hvor dårlig jeg er

kakkerlakken
Skrevet

Har også mange ganger følt meg som en skuespiller. Særlig når det er snakk om å få tildelt time - av legesekretærene.

Når det gjelder legene så er jeg etter hvert blitt flinkere til å stille dem til ansvar for det de sier/gjør, dersom jeg er uenig. Jeg har også sendt klagebrev som gjorde at jeg ble behandlet svært seriøst i ettertid.

Når det gjelder henvisninger så er det mye som skal til for at legen ikke skal sende deg videre om det er det du ønsker. Vær tydelig og stå på kravene!

Gjest engel 49+
Skrevet

at du er redd for ikke å bli tatt alvorlig med diffuse problemer, kommer bare av at legene føler seg hjelpeløse selv. De må ha prøblemer som er i A4-format.

Så dersom du kan litt omformattering....

Hvis ikke må du kanskje oppsøke akupunktur eller annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...