Gjest Sinai Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Jeg måtte se ekstrem oppussing i går etter denne diskusjonen her inne. Hvordan synes dere han gjorde det? Jeg synes han var bra. Selv om det er et masete konsept, synes jeg det norske var hyggeligere enn det amerikanske. En ting jeg lurte på: fikk du med deg hva mamman drev med? Veldig imponerende at hun klarer å ta seg av _den_ gjengen, jeg fårstår at hun ikke har tid til jobb. For hun jobbet vel ikke? Det sto i hvertfall profesjoonell mamma... Men hvor får hun penger fra? Og hva med pappaene? 0 Siter
Gjest ex-bridget Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Jeg satt spent foran tv`en, spesielt fordi jeg kjenner arkitekten som er med. Dog, så synes jeg i utgangspunktet ikke at dette er verdens mest spennend program, men tenkte som så at det skulle bli gøy å se den norske versjonen. Men må si jeg ble ganske skuffet. Asgeir syns jeg passer best som barne-tv figur jeg. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men syns bare ikke han gjorde god nok jobb. Dessuten, så gjorde han jo ikke noe jobb selv. Han hugget noen trær og det var vel det. Han i den amerikanske versjonen gjør nå i det minste et arbeidsslag. Ellers så var det jo akkurat likt det amerikanske. Selvfølgelig morsomt at det er på norsk, så har man litt mer "referansepunkter" kontra den amerikanske versjonen. 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Jeg satt spent foran tv`en, spesielt fordi jeg kjenner arkitekten som er med. Dog, så synes jeg i utgangspunktet ikke at dette er verdens mest spennend program, men tenkte som så at det skulle bli gøy å se den norske versjonen. Men må si jeg ble ganske skuffet. Asgeir syns jeg passer best som barne-tv figur jeg. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men syns bare ikke han gjorde god nok jobb. Dessuten, så gjorde han jo ikke noe jobb selv. Han hugget noen trær og det var vel det. Han i den amerikanske versjonen gjør nå i det minste et arbeidsslag. Ellers så var det jo akkurat likt det amerikanske. Selvfølgelig morsomt at det er på norsk, så har man litt mer "referansepunkter" kontra den amerikanske versjonen. Det var det jeg sa i går. Asgeir har vel ingen peiling på interiør? Arkitektene sto på å jobba på bakken. Men de to interiørstylistene svimte bare rundt å ventet. Og det var andre som dekorerte veggene. Er di virkelig bare med for å kjøpe inn nips og plassere ut? 0 Siter
Gjest ex-bridget Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Det var det jeg sa i går. Asgeir har vel ingen peiling på interiør? Arkitektene sto på å jobba på bakken. Men de to interiørstylistene svimte bare rundt å ventet. Og det var andre som dekorerte veggene. Er di virkelig bare med for å kjøpe inn nips og plassere ut? I den amerikanske versjonen virker det som om alle bidrar mer enn det vi så her i allefall. Mulig det bare ble fremstilt feil på tv, sånn at vi ikke så hva de egentlig gjorde, men det vet vi jo ikke. Han jeg kjenner, har jo hatt munnkurv, så vi får ikke vite mer enn det vi ser på tv dessverre.. 0 Siter
Gjest hertha Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Jeg satt spent foran tv`en, spesielt fordi jeg kjenner arkitekten som er med. Dog, så synes jeg i utgangspunktet ikke at dette er verdens mest spennend program, men tenkte som så at det skulle bli gøy å se den norske versjonen. Men må si jeg ble ganske skuffet. Asgeir syns jeg passer best som barne-tv figur jeg. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men syns bare ikke han gjorde god nok jobb. Dessuten, så gjorde han jo ikke noe jobb selv. Han hugget noen trær og det var vel det. Han i den amerikanske versjonen gjør nå i det minste et arbeidsslag. Ellers så var det jo akkurat likt det amerikanske. Selvfølgelig morsomt at det er på norsk, så har man litt mer "referansepunkter" kontra den amerikanske versjonen. Javel, så du også kjenner Peder O? 0 Siter
Gjest ex-bridget Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Javel, så du også kjenner Peder O? Jepp det gjør jeg :-) 0 Siter
Gjest ingen fedre i live Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Moren var først alenemor (enke, tror jeg) for fem barn. Når barnas onkel (hennes avdødes manns bror?) ble alvorlig syk, dro hun og barna for å støtte ham, hans kone og deres tre barn. Når onkelen døde, tok moren med seg svigerinnen og de tre barna hjem, deretter ble svigerinnen også syk og døde, og moren satt igjen med alle åtte barna. Hun får vel greit med støtte (doble barnetrygder, kanskje noe pensjoner / forsikringspenger osv), det ble jo sagt flere ganger at hun klarte seg greit, dette var en hjelp fordi moren og barna fortjente en positiv tilbakemelding / litt ekstra. 0 Siter
cec5 Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Moren var først alenemor (enke, tror jeg) for fem barn. Når barnas onkel (hennes avdødes manns bror?) ble alvorlig syk, dro hun og barna for å støtte ham, hans kone og deres tre barn. Når onkelen døde, tok moren med seg svigerinnen og de tre barna hjem, deretter ble svigerinnen også syk og døde, og moren satt igjen med alle åtte barna. Hun får vel greit med støtte (doble barnetrygder, kanskje noe pensjoner / forsikringspenger osv), det ble jo sagt flere ganger at hun klarte seg greit, dette var en hjelp fordi moren og barna fortjente en positiv tilbakemelding / litt ekstra. Hun får ikke doble barnetrygder, men hun får en ekstra barnetrygd. Og når hun har 8 barn betyr det at hun får 9 barnetrygder. Altså 950 ca ekstra i mnd. Hipp hurra. Det blir hun nok rik av!! 0 Siter
noami Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 I den amerikanske versjonen virker det som om alle bidrar mer enn det vi så her i allefall. Mulig det bare ble fremstilt feil på tv, sånn at vi ikke så hva de egentlig gjorde, men det vet vi jo ikke. Han jeg kjenner, har jo hatt munnkurv, så vi får ikke vite mer enn det vi ser på tv dessverre.. Har ikke den amerikanske versjonen et sett med pene trillinger som "gjør" ting litt vel vimsete da? (men de "jobber" visstnok) Ikke sett serien men lest om den.. 0 Siter
Gjest kanskje noe slik Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Hun får ikke doble barnetrygder, men hun får en ekstra barnetrygd. Og når hun har 8 barn betyr det at hun får 9 barnetrygder. Altså 950 ca ekstra i mnd. Hipp hurra. Det blir hun nok rik av!! Det er sant, men de sa flere ganger at de klarte seg ok økonomisk, så som det ble sagt her, de kan jo ha pensjoner og forsikringer etter de tre døde foreldrene, samt andre stønader (skulle bare mangle). Moren var student,så noe mer enn studelånet hennes hadde de nok. 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Hun får ikke doble barnetrygder, men hun får en ekstra barnetrygd. Og når hun har 8 barn betyr det at hun får 9 barnetrygder. Altså 950 ca ekstra i mnd. Hipp hurra. Det blir hun nok rik av!! siden hun fungerte som fostermor for 3 så får hun vel lønn for det. har hørt at man tjener mye penger på å være fosterforeldre, skulle bare mangle for de fleste gjør en ubetalelig og uerstattelig jobb. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Har ikke den amerikanske versjonen et sett med pene trillinger som "gjør" ting litt vel vimsete da? (men de "jobber" visstnok) Ikke sett serien men lest om den.. Er det trillinger i den amerikanske versjonen? 0 Siter
Gemini Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Det var det jeg sa i går. Asgeir har vel ingen peiling på interiør? Arkitektene sto på å jobba på bakken. Men de to interiørstylistene svimte bare rundt å ventet. Og det var andre som dekorerte veggene. Er di virkelig bare med for å kjøpe inn nips og plassere ut? Jeg så da i alle fall at interiør-stylistene (eller en av dem?) malte vegger. Jeg tror det skjer VELDIG mye mer i en sånn 10-dagers-periode enn vi får se. Kanskje ikke like bra som den amerikanske versjonen, men har lyst til å få med meg et program til i alle fall. Sånn for å sammenligne: Homsepatruljen, amerikansk vs. norsk versjon, der er den norske versjonen MYE verre enn den amerikanske, og sånn sett verre enn det vi så på oppussingsprogrammet i går. 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Jeg så da i alle fall at interiør-stylistene (eller en av dem?) malte vegger. Jeg tror det skjer VELDIG mye mer i en sånn 10-dagers-periode enn vi får se. Kanskje ikke like bra som den amerikanske versjonen, men har lyst til å få med meg et program til i alle fall. Sånn for å sammenligne: Homsepatruljen, amerikansk vs. norsk versjon, der er den norske versjonen MYE verre enn den amerikanske, og sånn sett verre enn det vi så på oppussingsprogrammet i går. Jada, de gjorde nok en stor innsats alle sammen. Jeg synes egentlig ikke noe om sånne program, de er så masete og du lærer ingenting. BBC Prime har mye bedre oppussingsprogrammer, f.eks: Big Strong Boys/Girls og Changing rooms. 0 Siter
noami Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Er det trillinger i den amerikanske versjonen? Aha, tenkte på Fox's Renovate my family (samme konsept som Extreme Makeover: Home Edition, men der inkluderer de altså familien i makeover konseptet i tillegg til nytt hus liksom...) http://www.fox.com/renovatemyfamily/ 0 Siter
Gjest Fosterforeldre tjener IKKE fett Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 siden hun fungerte som fostermor for 3 så får hun vel lønn for det. har hørt at man tjener mye penger på å være fosterforeldre, skulle bare mangle for de fleste gjør en ubetalelig og uerstattelig jobb. Hm, man får ikke akkurat masse penger for å være fosterforelder, da. Man får dekket faktiske kostnader i hovedsak, kun i ekstreme tilfeller kjøpes en av fosterforeldrene fri fra jobb og får da tilsvarende "lønn" som den de mister - for å være hjemme med et fosterbarn. 0 Siter
Sofline Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Hm, man får ikke akkurat masse penger for å være fosterforelder, da. Man får dekket faktiske kostnader i hovedsak, kun i ekstreme tilfeller kjøpes en av fosterforeldrene fri fra jobb og får da tilsvarende "lønn" som den de mister - for å være hjemme med et fosterbarn. Så vidt jeg vet tjener fosterforeldre ca. 8000-10000 kr per måned per barn (jeg kjenner flere i "bransjen"). På tre barn blir jo det en del. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.