Gjest Nyco den første Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Skriver her jeg, for her er mest folk... Malignt lymfom, lymfekreft. Har noen erfaring med det? Jeg har lest side opp og side ned, men finner ikke ut om det er/kan være veldig rask uvikling? Altså, kan det dukke opp nye kuler i et svært raskt tempo? Som fra uke til uke? Altså, hvordan er progresjonen til denne sykdommen? Var det rett ord? Hva med behandling, jeg vet at dette er individuellt etter hvilke type, men gjennomsnittlig tid på behandling, og helbredelsesprosent? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Vet litt om det, men siden jeg ikke er sikker på hvor oppdatert jeg er, og at det kan være viktige ting jeg ikke vet, vil jeg helst ikke skrive noe. Det kan jo bli helt feil :-) 0 Siter
serendipity Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Men dette har du kanskje lest; http://www.helsenytt.no/artikler/lymfekreft.htm 0 Siter
Gjest Nyco den første Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Men dette har du kanskje lest; http://www.helsenytt.no/artikler/lymfekreft.htm Ja,takk. Det er samme oversikten som jeg har lest flere steder. Men den sier ikke noe om hastigheten i sykdomsforløpet. 0 Siter
Gjest Nyco den første Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Vet litt om det, men siden jeg ikke er sikker på hvor oppdatert jeg er, og at det kan være viktige ting jeg ikke vet, vil jeg helst ikke skrive noe. Det kan jo bli helt feil :-) Ja takk, da ble jeg ikke mer nyskjerrig nei...*S* Min mor har muligens fått tilbakefall av kreft. Derfor lurer jeg. Hun hadde brystkreft sist. Det er ikke noe kreftforum her! Dumt. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Ja takk, da ble jeg ikke mer nyskjerrig nei...*S* Min mor har muligens fått tilbakefall av kreft. Derfor lurer jeg. Hun hadde brystkreft sist. Det er ikke noe kreftforum her! Dumt. Har hun fått bekreftet Hodgkin eller Non-Hodgkin? Linken til Helsenytt sa egentlig det jeg vet. En hyggelig ting, var at helbredelsesprosenten for Hodgkin har gått opp fra 80 til 90%! Hyggelig lesing :-) 0 Siter
noami Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Min mor har stabilt lymfekreft, så lenge kulene holder seg i den str de er i nå så ville ikke sykehuset gjøre noe... går til kontroll hver 3. mnd, må nok gjøre det resten av livet... de skisserte et alternativt behandlingsopplegg om knutene forverret seg, noe med hormon (?) tabletter, husker ikke helt...iallefall ville de satse på det de kalte en ny/alternativ tablettbehandling før de evt tok i bruk cellegift som siste utvei...men det var altså dersom kulene forstørret seg... vet ikke noe spesielt mer om dette, men hun har tidligere vært igjennom operasjoner for å fjerne noen av kulene under armen (eller kanskje det var for å analysere kulene? Hm..) 0 Siter
Gjest hilsen i fra meg Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 http://kreftforeningen.no/dt_singlearticle.asp?gid=2235&aid=902984&amid=700765 Det lønner seg å snakke med behandlende lege om dette, da det finnes så mange varianter av lymfekreft, og i to store hovedgrupper. Da får dere en mer detaljert info som gjelder moren deres. Å surfe rundt på nettet og lese seg redd er ikke så bra. Snakker av erfaring da min far har hatt lymfekreft, en ganske sjelden form. Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.