Gå til innhold

Malignt lymfom

Anbefalte innlegg

Gjest Nyco den første
Skrevet

Skriver her jeg, for her er mest folk... Malignt lymfom, lymfekreft. Har noen erfaring med det? Jeg har lest side opp og side ned, men finner ikke ut om det er/kan være veldig rask uvikling? Altså, kan det dukke opp nye kuler i et svært raskt tempo? Som fra uke til uke?

Altså, hvordan er progresjonen til denne sykdommen? Var det rett ord?

Hva med behandling, jeg vet at dette er individuellt etter hvilke type, men gjennomsnittlig tid på behandling, og helbredelsesprosent?

Fortsetter under...

mil1365380270
Skrevet

Vet litt om det, men siden jeg ikke er sikker på hvor oppdatert jeg er, og at det kan være viktige ting jeg ikke vet, vil jeg helst ikke skrive noe. Det kan jo bli helt feil :-)

Gjest Nyco den første
Skrevet

Vet litt om det, men siden jeg ikke er sikker på hvor oppdatert jeg er, og at det kan være viktige ting jeg ikke vet, vil jeg helst ikke skrive noe. Det kan jo bli helt feil :-)

Ja takk, da ble jeg ikke mer nyskjerrig nei...*S*

Min mor har muligens fått tilbakefall av kreft. Derfor lurer jeg. Hun hadde brystkreft sist. Det er ikke noe kreftforum her! Dumt.

mil1365380270
Skrevet

Ja takk, da ble jeg ikke mer nyskjerrig nei...*S*

Min mor har muligens fått tilbakefall av kreft. Derfor lurer jeg. Hun hadde brystkreft sist. Det er ikke noe kreftforum her! Dumt.

Har hun fått bekreftet Hodgkin eller Non-Hodgkin?

Linken til Helsenytt sa egentlig det jeg vet. En hyggelig ting, var at helbredelsesprosenten for Hodgkin har gått opp fra 80 til 90%! Hyggelig lesing :-)

Annonse

Skrevet

Min mor har stabilt lymfekreft, så lenge kulene holder seg i den str de er i nå så ville ikke sykehuset gjøre noe... går til kontroll hver 3. mnd, må nok gjøre det resten av livet... de skisserte et alternativt behandlingsopplegg om knutene forverret seg, noe med hormon (?) tabletter, husker ikke helt...iallefall ville de satse på det de kalte en ny/alternativ tablettbehandling før de evt tok i bruk cellegift som siste utvei...men det var altså dersom kulene forstørret seg... vet ikke noe spesielt mer om dette, men hun har tidligere vært igjennom operasjoner for å fjerne noen av kulene under armen (eller kanskje det var for å analysere kulene? Hm..)

Gjest hilsen i fra meg
Skrevet

http://kreftforeningen.no/dt_singlearticle.asp?gid=2235&aid=902984&amid=700765

Det lønner seg å snakke med behandlende lege om dette, da det finnes så mange varianter av lymfekreft, og i to store hovedgrupper.

Da får dere en mer detaljert info som gjelder moren deres.

Å surfe rundt på nettet og lese seg redd er ikke så bra.

Snakker av erfaring da min far har hatt lymfekreft, en ganske sjelden form.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...