Gjest Gull Skrevet 4. februar 2001 Del Skrevet 4. februar 2001 Kjære doktor online. Jeg trenger hjelp til noe som har plaget med i mange år nå. Jeg har vært til lege flere ganger men føler kanskje ikke at jeg får gitt legen "hele bildet" alltid. Dessuten har de alltid så dårlig tid, og er ikke alltid like flinke til å se mennesket som helhet. Vel,- det handler altså om utflod i skjeden. Først og fremst. Dette har blitt veldig plagsomt for meg. Jeg har i mange år vært plaget av soppinfeksjon og er delvis det ennå. Ofte dukket dette opp i forbindelse med hyppig sex (dvs. dengang da jeg hadde fast sexpartner). Soppen er ikke SÅ plagsom lengre (kanskje fordi jeg ikke er i fast forhold fortiden). Den kommer av og til, ofte i forbindelse med mensturasjonen. MEN til vanlig har jeg veldig mye utflod. Denne forandrer seg i mengde og lukt. Det siste året har den hatt en tendens til å lukte oppkast!! Utfloden kan være blank og av og til noe gul. Konsistensen er en litt tykk, seig masse. Det er helt merkelig. Jeg har vært hos lege og sjekket at det ikke er kjønnsykdom (hvilket det ikke er). Han mener dette bare er noe jeg må leve med. Men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med dette. Det plager meg så veldig mye. På jobb, hver eneste dag, må jeg passe på å skifte bind/truseinnlegg ofte for at det ikke skal lukte veldig vondt av meg. Det lukter uansett litt, det kjenner jeg selv. Det plager meg derfor at andre "kommer for nærme". Men enda verre er det selvsagt når jeg har sex. Det kommer en merkelig lukt fra underlivet som er umulig å unngå. Selv om jeg vasker meg godt før samleiet. Dessuten sitter gutten alltid igjen med et "lag" av utfloden min på kjønnsorganet sitt etterpå. Ikke særlig morsomt. Å la en gutt gjennomføre oralsex på meg har jeg gitt opp for lenge siden. Det er for ydmykende...Jeg er altså en ung kvinne på 30 år...dette er plagsomt!! Har forsøkt gynofilius og selvsagt utallige soppkurer....Har også forsøkt naturmedisin som faktisk hjalp en liten stund, men ble ikke helt kvitt det. Nå har det kommet like sterkt tilbake. Dette gjør at jeg trekker meg tilbale sosialt og seksuelt. Det må da finnes en løsning? En annen ting: Er også plaget av urinveisinfeksjon. Nesten alltid når jeg har hatt sex for jeg tilløp til UVI etterpå. Har klart å holde det i sjakk en god stund nå med å konsekvent drikke en liter juice etter sex. Har også begynt å ta C-vitamintabletter hver dag....og kjøp camille-te (som jeg må innrømme at jeg har litt vanskelig for å få i meg). Kjenner forøvrig til alle andre forholdsregler om å gå på toalettet etter samleie, holde seg varm etc. MEN...... Det jeg vel kanskje egentlig lurer på er om disse tingene har en sammenheng? Det virker sånn...Er det noe i kropppen min som er ute av balanse på en eller annen måte? Og hva bør jeg gjøre? Dette er jo veldig plagsomt....særlig det med utfloden. Blir veldig glad for svar, og håper du/dere har noen gode råd til meg. Mvh gull 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17978-utflod-infeksjoner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 5. februar 2001 Del Skrevet 5. februar 2001 Synes du skal få legen til å ta en ny bakerie-prøve, og at eventuell skjedekatarr skal behandles. Dette bør i ditt tilfelle gjøres med tabletter. Skjedekatarr er ingen kjønnsykdom, og ofte ser ikke legen på det som unormalt at en får oppvekst av de aktuelle gardnerella-bakteriene. Kun ved plager som du har, skal det behandles. Deretter bør du slutte med truseinnlegg, bytt heller truser ofte, sørg for at det er luft rundt huden. Hyppog vask med såpe anbefales heller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17978-utflod-infeksjoner/#findComment-81374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest henne Skrevet 6. februar 2001 Del Skrevet 6. februar 2001 Hei! Jeg har det akkurat som deg, må skifte truse flere ganger om dagen. I tillegg får jeg urinveisinfeksjon etter hvert samleie hvis jeg ikke gjør som du sa, og drikker masse juice+ C-vitaminer. Plagsomt. Jeg har en fast partner, men sex-livet har blitt litt ødelagt av dette. Føler alltid at det lukter av meg. Doktoren min sa også at jeg bare måtte leve med det. Hører gjerne mere fra deg om hvordan du takler dette... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17978-utflod-infeksjoner/#findComment-81550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gull Skrevet 8. februar 2001 Del Skrevet 8. februar 2001 Hei! Jeg har det akkurat som deg, må skifte truse flere ganger om dagen. I tillegg får jeg urinveisinfeksjon etter hvert samleie hvis jeg ikke gjør som du sa, og drikker masse juice+ C-vitaminer. Plagsomt. Jeg har en fast partner, men sex-livet har blitt litt ødelagt av dette. Føler alltid at det lukter av meg. Doktoren min sa også at jeg bare måtte leve med det. Hører gjerne mere fra deg om hvordan du takler dette... Kjære Henne! Tja.... hvordan jeg lever med dette? Har man egentlig noe valg? Jeg har allefall tenkt å ta meg en tur til legen for få gode tips vedr. skjedekatarr. Mulig jeg går til en gynekolog denne gangen. Liker det ikke, men det må gjøres.... Forøvrig vasker jeg meg hyppig, bruker konsekvent Lactacyd, og håper på det beste de gangene jeg skal ha samleie. Prøver å forklare min partner hvordan dette henger sammen og at det ikke er snakk om kjønnsykdommer. Mine partnere har vært forståelsesfulle. Allikevel synes jeg det er litt trist i og med at det hemmer MEG veldig mye...bl.a i forhold til utforldelse i seksualakten. Jeg klarer iallefall ikke slappe av når en mann skal utføre oralsex på meg. Og det er jo litt trist siden sex er viktig for meg. Men det finnes en løsning til alle problemer, sikkert også til dette. Hva gjør du da? Medfølende hilsen fra -Gull 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17978-utflod-infeksjoner/#findComment-82657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.