Gå til innhold

førskolelærerutdanning

Gjest HusmusAn.

Anbefalte innlegg

Gjest HusmusAn.

Jeg har tenkt på å ta førskoleutdanning på deltid.

Men er så usikker på om jeg takler å begynne på skolen igjen.

Jeg gikk ut av ungdomskolen i -83 og har etter den tid jobbet og vært hjemme med fire barn.

Er det noen av dere som har tatt denne utdanningen og kan fortelle meg litt om vanskelighetsgraden?

Lar studiet seg kombinere med å være mor til fire?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anonymus

Du må jo ha studiekompetanse da, så da må du jo ta videregående først.

hun må ikke ha studiekompetanse hvis hun har jobbet over 5 år , da har hun realkometanse;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymus

det går veldig fint å ta den på deltid når du har barn.

der jeg gikk var det en del lesing og en del skole, men det var også mye hjemme og mye selvstendig.

det er jo praksisen da, som kan være litt mye arbeid, siden du skal både være der hele dagen , pluss evaluere det som skjer, hver dag, men det er egentlig bare koselig. jeg vil tro du greier deg veldig fint;>)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Jeg er ferdig med fu til sommeren. Det er mange i klassen min som har barn og full pakke. Kan berolige deg at de takler det helt fint. Så du som skal gå deltid, går det nok enda bedre ;)

Må bare si at det er et kjempefint studie som jeg trives godt med. Er en del lesing, spesielt i pedagogikk der vi har et tonn med bøker i pensum.

En bakdel med utdanningen (i mine øyne) er at nesten all undervisning er obligatorisk.

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha generell studiekompetanse for å starte på førskolelærerutdannelsen. Eller realkompetanse, dvs. min. 5 års arbeidserfaring, e.lign. (hjemmeværende med barn telles) og eksamen i norsk, engelsk, matte, naturfag, nyere historie og sammfunnslære fra videregående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hun må ikke ha studiekompetanse hvis hun har jobbet over 5 år , da har hun realkometanse;)

Man skal ha en del fag fra virdergående i tillegg til de fem år for å få realkompetanse. De tilsvarer 35 uketimer i et skoleår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...