Sofline Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Jeg glemte helt å stadfeste mistanken din: ja, vi ser tippekampen+++ 0 Siter
nick Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Den gang jeg ikke lenger klarer å bøye knea, så blir kanskje noe slikt aktuelt:-) Selv kjører jeg en annen "versjon" av din sykkel. Samme motorblokka er det i hvert fall, og da forstår du kanskje hva det er? :-) Har du vært på "grava" noen gang forresten? Jeg kjørte FZR en stund. Eller, jeg kjørte ikke så mye. Krampe i hofta, vondt i ryggen, armer som sovnet pga. kjørestillingen, t.o.m. balla dovnet bort. Over 140 var veldig gøy, men da så jeg mere i speilene enn forover. Så ble det en VN 800 som jeg oppgraderte for x antall tusen før jeg solgte (som vanlig) med tap. Jeg hadde en 1500 Nomad (Classic Tourer) som vi fartet rundt i Europa på. Den var den vi landet på når vi skulle ha noe som Sheila kunne slappe av bakpå, uten å ta steget opp til GW eller LT. Sissybar og fotbrett, hun sov som en stein i 170 på Autobahn (den går ikke fortere). 16 liters tank, over litern på mila, det ble tanking hver 12o km. Pain in the ass når man kjører komfortabelt. 330 kilo tørrvekt, og 64 hester (48 på bakhjulet!) gir heller ikke ståpels. Moment er vel greit nok, men ikke noe jeg setter meg ned og onanerer over. Det gikk i knapt 120 i motbakker. Dog, vi hadde nok en totalvekt på ca 500 kilo inkl. hørføner, 3 par høyhælte sko (Sheila sine!) og diverse kjoler og krimskrams. Utrolig hva man får med på en sånn en. 5 uker fra Norge og ned rundt sydspissen av Spania. Lloret del Mar, selvfølgelig. Kos! Grava? Et par ganger. Blir litt for internt for en outsider. Det er så man knapt tør parkere av frykt for å sette sykkelen på plassen til en som har parkert akkurat der siden 1956. Fazeren er fin, men jeg sliter litt med kåpeturbulens/støy. Jeg har tinnitus, så det er ikke noe særlig. Ellers er den suveren. Jeg lukta så vidt på en R1, men etter å ha sittet på den i 3 sekunder så ble den avskrevet. Sheila ville ikke se på den en gang. Hun trives bare måtelig på Fizzyen også. Nye Nomad har fått 1600 motor, 67 (sukk) gamp, 20 liters tank og FI. Og så er den mye finere enn de HD'ene den kopierer. Belle, belle, som en fransk frøken sa i Nice da vi parkerte utenfor butikken. Ellers kan du finne meg rett til venstre etter innsjekkinga på Troll Rally. Der pleier jeg å rølpe sammen med en gjeng finske gjengangere. Til neste år, tenker jeg. 0 Siter
Soria Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Hund er en ganske stor fritidssyssel og den er det mange som har 0 Siter
Goliath Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Jeg kjørte FZR en stund. Eller, jeg kjørte ikke så mye. Krampe i hofta, vondt i ryggen, armer som sovnet pga. kjørestillingen, t.o.m. balla dovnet bort. Over 140 var veldig gøy, men da så jeg mere i speilene enn forover. Så ble det en VN 800 som jeg oppgraderte for x antall tusen før jeg solgte (som vanlig) med tap. Jeg hadde en 1500 Nomad (Classic Tourer) som vi fartet rundt i Europa på. Den var den vi landet på når vi skulle ha noe som Sheila kunne slappe av bakpå, uten å ta steget opp til GW eller LT. Sissybar og fotbrett, hun sov som en stein i 170 på Autobahn (den går ikke fortere). 16 liters tank, over litern på mila, det ble tanking hver 12o km. Pain in the ass når man kjører komfortabelt. 330 kilo tørrvekt, og 64 hester (48 på bakhjulet!) gir heller ikke ståpels. Moment er vel greit nok, men ikke noe jeg setter meg ned og onanerer over. Det gikk i knapt 120 i motbakker. Dog, vi hadde nok en totalvekt på ca 500 kilo inkl. hørføner, 3 par høyhælte sko (Sheila sine!) og diverse kjoler og krimskrams. Utrolig hva man får med på en sånn en. 5 uker fra Norge og ned rundt sydspissen av Spania. Lloret del Mar, selvfølgelig. Kos! Grava? Et par ganger. Blir litt for internt for en outsider. Det er så man knapt tør parkere av frykt for å sette sykkelen på plassen til en som har parkert akkurat der siden 1956. Fazeren er fin, men jeg sliter litt med kåpeturbulens/støy. Jeg har tinnitus, så det er ikke noe særlig. Ellers er den suveren. Jeg lukta så vidt på en R1, men etter å ha sittet på den i 3 sekunder så ble den avskrevet. Sheila ville ikke se på den en gang. Hun trives bare måtelig på Fizzyen også. Nye Nomad har fått 1600 motor, 67 (sukk) gamp, 20 liters tank og FI. Og så er den mye finere enn de HD'ene den kopierer. Belle, belle, som en fransk frøken sa i Nice da vi parkerte utenfor butikken. Ellers kan du finne meg rett til venstre etter innsjekkinga på Troll Rally. Der pleier jeg å rølpe sammen med en gjeng finske gjengangere. Til neste år, tenker jeg. he-he....du har noen poeng der:-) Selv startet jeg med en 86 mod. VFR. I 87 kjørte jeg hele østeuropa rundt med den (fra Polen til Izmir i Tyrkia, via de greske øyer og så vesteuropa hjem). Det er den beste motorsykkelturen jeg noen gang har vært med på. 3 kamerater med hver sin sykkel, traff utrolig mange hyggelige mennesker og hadde overhode ikke noen problemer - annet enn at noen grenseoverganger kunne ta vel lang tid å passere. Byttet så til en 92 mod VFR. Og i 98 ble den byttet til en 98 mod. ZX-9R. Det var da jeg virkelig fikk opp øynene for "trackdays" (banekjøring for morro skyld - ikke konkurranse). Skiftet så til en 00 R1, som igjen ble byttet til en 02 R1 - som er sykkelen jeg har nå. Passe mye modifisert, og jeg regner med at jeg vil beholde den i hvert fall i et år til. Ingen sykkel å kjøre rundt i byen med - så lenge du ikke er selvpiner:-) Dog er den lettkjørt også i byen, men spesielt håndledd og nakke blir fort slitne..... Men alene på sykkelen på tur, med en liten softbag på baksetet, så er den helt suveren synes jeg. Ikke minst fordi turene som regel går til en eller annen bane for kjøring der. Om litt under 4 uker er vi underveis til årets første trackdays - og denne gang til den "gamle" GP-banen Tor Poznan i Polen. http://www.aw.poznan.pl/tor/ Og litt senere i år går turen til Nurburgring og "die nordsleife" der. Dit drar vi i hvert fall et par ganger hvert år. Så alle ulike sykler passer til sitt bruk. Og hadde jeg hatt råd så skulle jeg gjerne hatt mer enn en sykkel. Men man må jo prioritere bil litt også:-) 0 Siter
flisa Skrevet 6. april 2005 Forfatter Skrevet 6. april 2005 Hund er en ganske stor fritidssyssel og den er det mange som har Huff ja.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.