Gå til innhold

Hvorfor er noen så opptatt av det ytre?

Anbefalte innlegg

Gjest Chian
Skrevet

Hvorfor må noen alltid kommentere andre folks utseende og alder? Hvor mye de har lagt på seg, hvor gamle de ser ut osv?? Er det ikke personligheten som er det avgjørende? Er ikke personligheten mer interessant enn noen rynker eller kg? Personligheten skinner vel alltid gjennom? Jeg synes det er viktig å være seg selv. Det er det som gjør et menneske interessant! Det merkes på andre nå vi er oss selv. Kan det være at de som alltid kommenterer andre folks utseende ikke selv har klarhet i sine egne tanker, følelser, holdninger og verdier? Kanskje er det de som forsøker å ikke være den de likevel alltid er? :-) Det som gjør et menneske betydningsfullt må simpelhelt være at det våger å være seg selv? Viktig å ikke være redd for nye erfaringer! Vær nyeskjerrig! Forsøk å se hva som er innenfor det du ser-Da er det så mye lettere å bli kjent med nye og spennende mennesker og det vil åpne seg nye spennende og uante muligheter! :-)

Fortsetter under...

Gjest ex-bridget
Skrevet

Jeg er så enig - så enig.

Har et godt eksempel på min mann. Han var tidligere gift med en dame som er fryktelig opptatt av fasade. Det var viktigere for henne enn å ha det virkelig bra liksom. Hun kjøper kun merkeklær (til barna også som vokser ut av det med en gang...), går til manikyr en gang i uken, må alltid ha masse smykker, må ha fint hus, bil, hytte osv. osv.

Når de ble sammen var de jo litt yngre, så hadde jo ikke alt dette materalistiske da, men hun strebet fælt for å få alt hun ville. Hun gikk rett og slett over lik. Hun ødela vennskap osv. kun for å få det materealistiske hun ønsket seg.

Min kjære ble nå påvirket av dette på et vis, men heldigvis klarte han å holde igjen litt. Men selvfølgelig påvirket det ham. Hun var manipulerende og hadde styringa i huset, så inntil det ble et brudd, så diltet han nå mye etter og gjorde som henne sa dessverre.

Jeg er nok mer eller mindre stikk motsatt. Jeg kjøper heller klærne mine på H&M og får råd til en morsom greie i tillegg. Synes det er mye viktigere å ha det fint sammen, og gjøre morsomme ting osv, enn å betale dyre dommer på klær osv.

Og jeg tror jeg har mange jordnære verdier som min mann ikke var vant til fra sitt ekteskap. Men nå når han er sammen med meg, så sier han det veldig ofte at han setter så utrolig stor pris på å kunne få være seg selv 100% istedet for å spille et skuespill som han gjorde før. Han verdsetter hver minste ting vi gjør på en fantastisk måte, og han rett og slett stråler. Familien hans sier også at det er en helt ny og mye bedre mann som fremstår nå.

Så for ham var ikke det "perfekte ytre" noe positivt i det hele tatt !

Gjest nesten til å gråte over
Skrevet

Har et godt eksempel på min mann. Han var tidligere gift med en dame som er fryktelig opptatt av fasade. Det var viktigere for henne enn å ha det virkelig bra liksom. Hun kjøper kun merkeklær (til barna også som vokser ut av det med en gang...), går til manikyr en gang i uken, må alltid ha masse smykker, må ha fint hus, bil, hytte osv. osv.

Når de ble sammen var de jo litt yngre, så hadde jo ikke alt dette materalistiske da, men hun strebet fælt for å få alt hun ville. Hun gikk rett og slett over lik. Hun ødela vennskap osv. kun for å få det materealistiske hun ønsket seg.

Min kjære ble nå påvirket av dette på et vis, men heldigvis klarte han å holde igjen litt. Men selvfølgelig påvirket det ham. Hun var manipulerende og hadde styringa i huset, så inntil det ble et brudd, så diltet han nå mye etter og gjorde som henne sa dessverre.

Jeg er nok mer eller mindre stikk motsatt. Jeg kjøper heller klærne mine på H&M og får råd til en morsom greie i tillegg. Synes det er mye viktigere å ha det fint sammen, og gjøre morsomme ting osv, enn å betale dyre dommer på klær osv.

Og jeg tror jeg har mange jordnære verdier som min mann ikke var vant til fra sitt ekteskap. Men nå når han er sammen med meg, så sier han det veldig ofte at han setter så utrolig stor pris på å kunne få være seg selv 100% istedet for å spille et skuespill som han gjorde før. Han verdsetter hver minste ting vi gjør på en fantastisk måte, og han rett og slett stråler. Familien hans sier også at det er en helt ny og mye bedre mann som fremstår nå.

Skriver du dritt om din manns ex hver jævla dag eller?

Du virker som ganske ond i forhold til din manns ex.

Gjest ex-bridget
Skrevet

Skriver du dritt om din manns ex hver jævla dag eller?

Du virker som ganske ond i forhold til din manns ex.

Ja, hun gjør alt hun kan for å forsure vår hverdag, så jeg har faktisk ikke så mye positivt å skrive om henne dessverre.

Jeg lover deg jeg skulle ønske det var anderledes.

Skrevet

Ja, hun gjør alt hun kan for å forsure vår hverdag, så jeg har faktisk ikke så mye positivt å skrive om henne dessverre.

Jeg lover deg jeg skulle ønske det var anderledes.

Skjønner godt din frustasjon, jeg.

Hos oss er det motsatt. Min ex som forsurer det meste av hverdag.

Gjest ex-bridget
Skrevet

Skjønner godt din frustasjon, jeg.

Hos oss er det motsatt. Min ex som forsurer det meste av hverdag.

Ja, og det er et helv.... å leve med.

Nå har vi forsøkt det meste, men ikke noe hjelper. Og alt vi nå egentlig ber om er bare at vi kan kunne kommunisere på et normalt nivå.

Hun svarer selvfølgelig at det kan vi jo.

Men vi tar henne gang på gang i å lyve osv. Så det er så sinnsykt slitsomt.

Men det har vært utallige runder med alt mulig av nesten utenkelige situasjoner som er totalt hårreisende. Jeg trodde ikke mennesker kunne være sånn en gang. Men det skal jeg ikke plage dere her inne med...

Men det ligger MYE bak min frustrasnon og "ondhet" overfor henne. Det kan jeg love deg.

Annonse

Skrevet

Ja, og det er et helv.... å leve med.

Nå har vi forsøkt det meste, men ikke noe hjelper. Og alt vi nå egentlig ber om er bare at vi kan kunne kommunisere på et normalt nivå.

Hun svarer selvfølgelig at det kan vi jo.

Men vi tar henne gang på gang i å lyve osv. Så det er så sinnsykt slitsomt.

Men det har vært utallige runder med alt mulig av nesten utenkelige situasjoner som er totalt hårreisende. Jeg trodde ikke mennesker kunne være sånn en gang. Men det skal jeg ikke plage dere her inne med...

Men det ligger MYE bak min frustrasnon og "ondhet" overfor henne. Det kan jeg love deg.

Skjønner godt at du og mannen har det vondt i denne situasjonen. Har lest noen fler innlegg du har skrevet nå.

Beklager virkelig min første kommentar, den var stygg av meg.

Det værste i slike saker er at det er barna det går utover.

Håper virkelig alt retter seg for dere i nærmeste fremtid.

Og igjen, beklager virkelig min første kommentar, som var ubetenksom og stygg.

*Klem*

Gjest ex-bridget
Skrevet

Skjønner godt at du og mannen har det vondt i denne situasjonen. Har lest noen fler innlegg du har skrevet nå.

Beklager virkelig min første kommentar, den var stygg av meg.

Det værste i slike saker er at det er barna det går utover.

Håper virkelig alt retter seg for dere i nærmeste fremtid.

Og igjen, beklager virkelig min første kommentar, som var ubetenksom og stygg.

*Klem*

Det går fint.

Jeg har full forståelse for at det kan virke fryktelig negativt her inne, men jeg vet selv hva som er realiteten, og det er jo det viktigste tross alt :-)

Gjest Chian
Skrevet

Fint å lese! Ekteskapet (eller livet forøvrig) skal ikke være et skuespill. For noen er det visst det. En fasade. Ikke sant?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...