vilde Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Hvilken type musikk misliker/hater du? Jeg er ganske altetende når det gjelder musikk, men når jeg hører Tungtvann må jeg rett og slett skru av lyden, grøssss. 0 Siter
amber sun Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Det må bli dansebandmusikk og sånn sputnik-greier. *grøss* Og trekkspill. *grøsser igjen* 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Country, folkemusikk, opera, black metall og ellers alt som spilles på radio 1, P4 osv. får meg til å slå av. Men hvis du skrur av når du hører Tungtvann har du ikke skjønt det! Det er snasen og stilren hip hop. Gode tekster har de óg. 0 Siter
Gjest noen der Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Trekkspill, folkemusikk, danseband, enya. 0 Siter
tonie Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Gladjazz blir jeg helt stressa av. Ellers misliker jeg dansebandmusikk, trance - eller hva det nå heter, hardingfele, det meste av rap, black metal, gospel, og sist men ikke minst disse norske countrydamene, med Heidi Hauge i spissen. 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Rap. Det eneste jeg hører mot min vilje, for sputnik og sånn kommer ikke for mine ører, thank god! 0 Siter
Lucretia Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Det er mye... Misliker country, danseband, rap, hiphop, soul, r&b, punk og det meste av black metal... hmm.. og sikkert mye mer også. 0 Siter
Elbereth Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Jeg orker ikke følgende: - Danseband -"norsk køntri" - DDE og desslike - Det meste av rap og hip-hop. En og annen "melodi" fenger og er underholdende / Les: har sjølironi - Det "mørkeste" av metal; disse "kom og seee så tøffe og skumle vi er"-bandene. - En del r&b og dance som går oppatt og oppatt og oppatt og oppatt = gørrkjedelig. - Moderne jazz - Helmut-musikk. Sånn storband-ompa m/vokalist - Kunne aldri falle meg inn å kjøpe en cd med korps- og brassmusikk heller... - Musikk av Mariah Carey. Går heller til tannlegen en tur. Kommer ikke på mer i farta. Er blitt nokså kresen med alderen sikkert. I gamle dager kunne jeg finne på å kjøpe plater av helt ukjente artister, og sitte og lytte / lide meg gjennom alt - av og til dukka det opp en perle. Nå lever jeg i tiden, og forlanger effektivitet. ;p 0 Siter
morsan Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 det er mye musikk jeg ikke liker, men hvis jeg skal prøve å finne én sjanger som jeg absolutt ikke liker NOE av, så er det faktisk litt vanskelig. Men det som trolig vil ha minst andel av "ok" innimellom alt det fæle er vel danseband. 0 Siter
Freya Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Jeg orker ikke følgende: - Danseband -"norsk køntri" - DDE og desslike - Det meste av rap og hip-hop. En og annen "melodi" fenger og er underholdende / Les: har sjølironi - Det "mørkeste" av metal; disse "kom og seee så tøffe og skumle vi er"-bandene. - En del r&b og dance som går oppatt og oppatt og oppatt og oppatt = gørrkjedelig. - Moderne jazz - Helmut-musikk. Sånn storband-ompa m/vokalist - Kunne aldri falle meg inn å kjøpe en cd med korps- og brassmusikk heller... - Musikk av Mariah Carey. Går heller til tannlegen en tur. Kommer ikke på mer i farta. Er blitt nokså kresen med alderen sikkert. I gamle dager kunne jeg finne på å kjøpe plater av helt ukjente artister, og sitte og lytte / lide meg gjennom alt - av og til dukka det opp en perle. Nå lever jeg i tiden, og forlanger effektivitet. ;p Ganske enig med Elbereth! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Dansebandmusikk får meg til å grøsse. Samme gjelder køntri a la disse norske køntridamene. Og køntri og country er for meg _ikke_ det samme! 0 Siter
ikke fast nick Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Trekkspill, folkemusikk, danseband, enya. "Trekkspill, folkemusikk, danseband, enya. - noen der" I tilfelle du ikke er klar over det: Trekkspill er et _musikkinstrument_, ikke en musikkstil! Hvis du med den uttalelsen mener at du ikke liker gammeldans, så skriv det og ikke trekkspill! Trekkspillet kan brukes til mange slags musikkstiler, kan nevne zydeco, jazz, cajun, rock, pop, latinamerikansk, klassisk osv. Trekkspillet kan altså brukes i nær sagt all type musikk, har tom. hørt det i et tungrockband. Tips: Logg deg inn på denne: http://www.sr.se/cgi-bin/halland/program/index.asp?ProgramID=1255 og hør noen utgaver av programmet Dragspelstavlan, så får du nok et noe mer nyansert bilde av hva som kan spilles på trekkspill. Kan særlig anbefale programmet fra 24/3. 0 Siter
Gjest Grumpy Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 "Trekkspill, folkemusikk, danseband, enya. - noen der" I tilfelle du ikke er klar over det: Trekkspill er et _musikkinstrument_, ikke en musikkstil! Hvis du med den uttalelsen mener at du ikke liker gammeldans, så skriv det og ikke trekkspill! Trekkspillet kan brukes til mange slags musikkstiler, kan nevne zydeco, jazz, cajun, rock, pop, latinamerikansk, klassisk osv. Trekkspillet kan altså brukes i nær sagt all type musikk, har tom. hørt det i et tungrockband. Tips: Logg deg inn på denne: http://www.sr.se/cgi-bin/halland/program/index.asp?ProgramID=1255 og hør noen utgaver av programmet Dragspelstavlan, så får du nok et noe mer nyansert bilde av hva som kan spilles på trekkspill. Kan særlig anbefale programmet fra 24/3. Rammstein bruker trekkspill i noen av låtene sine, og det er slett ikke vondt å høre på 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 "Trekkspill, folkemusikk, danseband, enya. - noen der" I tilfelle du ikke er klar over det: Trekkspill er et _musikkinstrument_, ikke en musikkstil! Hvis du med den uttalelsen mener at du ikke liker gammeldans, så skriv det og ikke trekkspill! Trekkspillet kan brukes til mange slags musikkstiler, kan nevne zydeco, jazz, cajun, rock, pop, latinamerikansk, klassisk osv. Trekkspillet kan altså brukes i nær sagt all type musikk, har tom. hørt det i et tungrockband. Tips: Logg deg inn på denne: http://www.sr.se/cgi-bin/halland/program/index.asp?ProgramID=1255 og hør noen utgaver av programmet Dragspelstavlan, så får du nok et noe mer nyansert bilde av hva som kan spilles på trekkspill. Kan særlig anbefale programmet fra 24/3. Er i alle fall en del kul latinomusikk med trekkspill. :-) 0 Siter
Gjest Pyjama Pants Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Er i alle fall en del kul latinomusikk med trekkspill. :-) Gotan Project. Tekno-tango m trekkspill. 0 Siter
ikke fast nick Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Er i alle fall en del kul latinomusikk med trekkspill. :-) Nemlig! :-) Og hva hadde argentinsk tango vært uten bandoneon? Og irsk eller skotsk folkemusikk uten durspill? Folkemusikk fra Balkan eller Russland uten trekkspill? For ikke å snakke om fransk musikk uten musettetrekkspill... De hadde fått et fattigere musikalsk uttrykk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.