Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Snorkfrøken
Skrevet

Jeg orker ikke følgende:

- Danseband

-"norsk køntri"

- DDE og desslike

- Det meste av rap og hip-hop. En og annen "melodi" fenger og er underholdende / Les: har sjølironi

- Det "mørkeste" av metal; disse "kom og seee så tøffe og skumle vi er"-bandene.

- En del r&b og dance som går oppatt og oppatt og oppatt og oppatt = gørrkjedelig.

- Moderne jazz

- Helmut-musikk. Sånn storband-ompa m/vokalist

- Kunne aldri falle meg inn å kjøpe en cd med korps- og brassmusikk heller...

- Musikk av Mariah Carey. Går heller til tannlegen en tur.

Kommer ikke på mer i farta. Er blitt nokså kresen med alderen sikkert.

I gamle dager kunne jeg finne på å kjøpe plater av helt ukjente artister, og sitte og lytte / lide meg gjennom alt - av og til dukka det opp en perle.

Nå lever jeg i tiden, og forlanger effektivitet.

;p

veldig enig.

Fortsetter under...

• Svar 112
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

35

• Hawkwind

12

• favn

6

• ShitDiddelyDo

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tecno-musikk HATER jeg!!!

Det er en skam at det skal kunne kalle seg musikk!!!

Skrevet

For å ikke glemme RAP!!!! ÆSJ!

Gjest malun
Skrevet

Dansebandmusikk får meg til å grøsse. Samme gjelder køntri a la disse norske køntridamene. Og køntri og country er for meg _ikke_ det samme!

Enig.

Skrevet

Svensktoppar og dansbandmusikk.

Nashville-country.

Opera.

Tyggegummipop a la tidlig Britney Spears og Samantha Fox.

Annonse

Skrevet

Tull og tøys. Det er ingenting som tilsier at ikke f.eks techno er akkurat like mye musikk som mozart, rolling stones og bel canto.

"........................................"

Skrevet

Det er flere ting jeg ikke er veldig begeistret for, men få ting jeg virkelig ikke orker. En av disse er moderne køntri (av typen nashville-jeg-synger-om-en-eller

-annen-som-er-sur-på-et-eller-annet-

kvinnfolk-p.g.a-en-eller-annen-jævla-

lastebil - musikk)

"..................................."

Skrevet

Dansebandmusikk får meg til å grøsse. Samme gjelder køntri a la disse norske køntridamene. Og køntri og country er for meg _ikke_ det samme!

Hvordan definerer du forskjellen på "køntri" og "country", da?

"....................................."

Skrevet

Jeg orker ikke følgende:

- Danseband

-"norsk køntri"

- DDE og desslike

- Det meste av rap og hip-hop. En og annen "melodi" fenger og er underholdende / Les: har sjølironi

- Det "mørkeste" av metal; disse "kom og seee så tøffe og skumle vi er"-bandene.

- En del r&b og dance som går oppatt og oppatt og oppatt og oppatt = gørrkjedelig.

- Moderne jazz

- Helmut-musikk. Sånn storband-ompa m/vokalist

- Kunne aldri falle meg inn å kjøpe en cd med korps- og brassmusikk heller...

- Musikk av Mariah Carey. Går heller til tannlegen en tur.

Kommer ikke på mer i farta. Er blitt nokså kresen med alderen sikkert.

I gamle dager kunne jeg finne på å kjøpe plater av helt ukjente artister, og sitte og lytte / lide meg gjennom alt - av og til dukka det opp en perle.

Nå lever jeg i tiden, og forlanger effektivitet.

;p

Hva legger du i begrepet "moderne jazz"? (bare lurer)

"......................................"

Skrevet

Det fins flere typer eller stiler av techno.

Har du hørt på Underworld, f eks? Det er så utrolig bra! Jeg ble tipset om dem, for jeg liker i utgangspunktet heller ikke det jeg trodde var techno, men så viste det seg at dette her var helt konge! Virkelig!

Sånn vorspiel- eller nachspielmusikk...med en rytme, og en driv, som gjør at en bare kan lukke øynene og følge musikken på en måte.

Skrevet

"Trekkspill, folkemusikk, danseband, enya.

- noen der"

I tilfelle du ikke er klar over det:

Trekkspill er et _musikkinstrument_, ikke en musikkstil!

Hvis du med den uttalelsen mener at du ikke liker gammeldans, så skriv det og ikke trekkspill!

Trekkspillet kan brukes til mange slags musikkstiler, kan nevne zydeco, jazz, cajun, rock, pop, latinamerikansk, klassisk osv. Trekkspillet kan altså brukes i nær sagt all type musikk, har tom. hørt det i et tungrockband.

Tips: Logg deg inn på denne: http://www.sr.se/cgi-bin/halland/program/index.asp?ProgramID=1255 og hør noen utgaver av programmet Dragspelstavlan, så får du nok et noe mer nyansert bilde av hva som kan spilles på trekkspill. Kan særlig anbefale programmet fra 24/3.

"Trekkspillet kan brukes til mange slags musikkstiler"

Du skriver som om trekkspill på noen som helst måte er spesiellt i så henseende. Det er det ikke. Absolutt alle instrumenter kan godt brukes i så godt som alle typer musikk, selv om det sjelden gjøres. Problemet jeg har personlig med trekkspill er at jeg rett og slett ikke liker lyden, og det er sjelden jeg hører noe hvor ikke trekspillet ødelegger resten i mer eller mindre grad.

".................................."

Skrevet

Nemlig! :-)

Og hva hadde argentinsk tango vært uten bandoneon? Og irsk eller skotsk folkemusikk uten durspill? Folkemusikk fra Balkan eller Russland uten trekkspill? For ikke å snakke om fransk musikk uten musettetrekkspill... De hadde fått et fattigere musikalsk uttrykk.

"Og hva hadde argentinsk tango vært uten bandoneon?"

Det gjelder jo norsk musikk uten hardingfele, og skots musikk uten sekkepipe også. Det er ikke dermed sagt at man må like instrumentet av den grunn.

".................................."

Annonse

Skrevet

Hva legger du i begrepet "moderne jazz"? (bare lurer)

Jeg generaliserer fælt, men altså alt jeg ikke klarer å følge melodien på, der det eksperimenteres og improviseres i det vide og brede. Føler at de aldri kommer fram, aldri kommer til poenget, at dette sikkert er mest kjekt for de som spiller, og ikke de som hører på.

Jeg føler meg holdt utenfor, jeg, av slik musikk.

Er ikke så overvettes begeistra for tradjazz eller dixie heller, men det er nå hørandes på. Av og til.

Jeg er enkel sånn.

Skrevet

Jeg generaliserer fælt, men altså alt jeg ikke klarer å følge melodien på, der det eksperimenteres og improviseres i det vide og brede. Føler at de aldri kommer fram, aldri kommer til poenget, at dette sikkert er mest kjekt for de som spiller, og ikke de som hører på.

Jeg føler meg holdt utenfor, jeg, av slik musikk.

Er ikke så overvettes begeistra for tradjazz eller dixie heller, men det er nå hørandes på. Av og til.

Jeg er enkel sånn.

Man liker det man liker. Men det man ikke liker er like mye musikk - det går ikke an å si at én ting er "mer musikk" enn en annen ting, like lite som det går an å si at én type musikk er kvalitetsmessig bedre enn en annen.

Gjest Kåre med Håret
Skrevet

Puddelheavy er ille - type "vi har ikke noe å melde, vi er ikke flinke musikere, men vi vil bare så veldig gjerne være rockestjerner altså..." Når Darkness slo gjennom fikk jeg flashback til hvor grusom den musikken er. Og så Wigwam da - nei, det blir ikke "glam" bare av å trekke sølvglinsende bukser over ølvommen.

Skrevet

Man liker det man liker. Men det man ikke liker er like mye musikk - det går ikke an å si at én ting er "mer musikk" enn en annen ting, like lite som det går an å si at én type musikk er kvalitetsmessig bedre enn en annen.

Det er jeg enig i, og har ikke hevdet noe annet heller.

Alt til sitt bruk, hver sin smak osv.

Har noen glede av å høre på Heidi Hauge og brassband - så er vel det kjempegreier.

Glede er viktig :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvordan definerer du forskjellen på "køntri" og "country", da?

"....................................."

Det jeg liker er country, det andre er køntri. :-)

Skrevet

Det jeg liker er country, det andre er køntri. :-)

Ok - da kan jo jeg si at Opel, BMW og Audi ikke er biler, da :-)

"...................................."

Skrevet

Puddelheavy er ille - type "vi har ikke noe å melde, vi er ikke flinke musikere, men vi vil bare så veldig gjerne være rockestjerner altså..." Når Darkness slo gjennom fikk jeg flashback til hvor grusom den musikken er. Og så Wigwam da - nei, det blir ikke "glam" bare av å trekke sølvglinsende bukser over ølvommen.

Ah, men musikkstil har sjelden noen sammenheng med om utøverene er flinke musikere eller ikke. Du finner veldig dyktige musikere både innen puddelrock, "dødsmetall", dænsbænd og you name it.

"......................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...