Prozak Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Det er jeg enig i, og har ikke hevdet noe annet heller. Alt til sitt bruk, hver sin smak osv. Har noen glede av å høre på Heidi Hauge og brassband - så er vel det kjempegreier. Glede er viktig Det må jo være en del som har glede av slike, med tanke på hvor mange som kjøper platene til f.eks heidi hauge. Kan det være utstrålingen hennes? Den er jo på høyde med en middels gråstein i skumring :-) "....................................." 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Ok - da kan jo jeg si at Opel, BMW og Audi ikke er biler, da :-) "...................................." Ja, selvfølgelig kan du det! 0 Siter
Prozak Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Ja, selvfølgelig kan du det! Ihvertfall så lenge jeg ikke forsøker å være seriøs :-) "...................................." 0 Siter
ariadne Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Dansebandmusikk er ubeskrivelig ille. Køntri pinlig. Techno er slitsomt etter kun kort tid. Ellers går det meste! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 Ihvertfall så lenge jeg ikke forsøker å være seriøs :-) "...................................." Vel, hvorfor skal man være så himla seriøse hele tiden? Men kjære vene, jeg kan godt svare seriøst på spørsmålet ditt, jeg! Så vidt jeg vet finnes det ikke klare definisjoner/regler på det jeg kaller køntri i forhold til country/roots. Bjøro Håland, Liv Marit Vedvik og de andre norske damene som florerer nå er pr ChiengMai definisjon køntri. Det er en plage å høre på, rett og slett. John Prine f.eks er country, han liker jeg kjempegodt. Eller for den del The Man In Black og Willie Nelson. Av norske liker jeg Eriksen og Steinar Albrigtsen, f.eks. Vi var et par stykker i nærradioen der jeg var redaktør som hadde klare formeninger om hva som var hva, men han andre hadde klart mer peil på country enn meg da dette ikke akkurat er mitt største interessefelt innen musikk. Med sine 10-15 000 country-plater hadde fyren "tyngde", og han likte helst at vi kalte det roots. :-D 0 Siter
ikke fast nick Skrevet 4. april 2005 Skrevet 4. april 2005 "Trekkspillet kan brukes til mange slags musikkstiler" Du skriver som om trekkspill på noen som helst måte er spesiellt i så henseende. Det er det ikke. Absolutt alle instrumenter kan godt brukes i så godt som alle typer musikk, selv om det sjelden gjøres. Problemet jeg har personlig med trekkspill er at jeg rett og slett ikke liker lyden, og det er sjelden jeg hører noe hvor ikke trekspillet ødelegger resten i mer eller mindre grad. ".................................." Neida, trekkspill er ikke unikt i så måte. Men temaet i tråden er hvilken type musikk man misliker, og "noen der" svarte trekkspill. Da er det på sin plass å presisere at trekkspillet ikke er en musikkstil, men et instrument. Jeg møter nemlig stadig på folk som sier de ikke liker trekkspill, når de egentlig mener gammeldans. 0 Siter
Juneau Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Jeg orker ikke danseband, jazz og jazz-light-pop. Dessuten hater jeg Bertine Zetlitz. Fatter ikke hvordan hun har kommet seg så langt med pipestemmen sin (må være massesuggesjon...). Samtlige Idoldeltagere går henne en høy gang. 0 Siter
Prozak Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Vel, hvorfor skal man være så himla seriøse hele tiden? Men kjære vene, jeg kan godt svare seriøst på spørsmålet ditt, jeg! Så vidt jeg vet finnes det ikke klare definisjoner/regler på det jeg kaller køntri i forhold til country/roots. Bjøro Håland, Liv Marit Vedvik og de andre norske damene som florerer nå er pr ChiengMai definisjon køntri. Det er en plage å høre på, rett og slett. John Prine f.eks er country, han liker jeg kjempegodt. Eller for den del The Man In Black og Willie Nelson. Av norske liker jeg Eriksen og Steinar Albrigtsen, f.eks. Vi var et par stykker i nærradioen der jeg var redaktør som hadde klare formeninger om hva som var hva, men han andre hadde klart mer peil på country enn meg da dette ikke akkurat er mitt største interessefelt innen musikk. Med sine 10-15 000 country-plater hadde fyren "tyngde", og han likte helst at vi kalte det roots. :-D Nei, jeg har da ikke sagt at man skal være like seriøs hele tiden, heller. Men av og til kan det faktisk være litt vanskelig å skjønne om folk har definisjoner de vet er subjektive, eller om de faktisk forsøker å lage objektive definisjoner av sine egne meninger. Derfor spør man gjerne, og det var det jeg gjorde :-) "Roots" er forøvrig en betegnelse jeg stiller meg noe tvilende til den faglige kvaliteten av :-) ".................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Jeg orker ikke danseband, jazz og jazz-light-pop. Dessuten hater jeg Bertine Zetlitz. Fatter ikke hvordan hun har kommet seg så langt med pipestemmen sin (må være massesuggesjon...). Samtlige Idoldeltagere går henne en høy gang. Den første plata til Bertine var absolutt hørbar. Etter det synes jeg det bare har vært masseproduksjon som høres helt likt ut hele veien, og helt blottet for fantasi og originalitet. Men det er nå en type musikk, det også. Det at den forrige platen ble reklamert i hjel på tv gjorde at jeg hadde bestemt meg for ikke å kjøpe den, selv om den kanskje kunne ha vært hørbar. "...................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Neida, trekkspill er ikke unikt i så måte. Men temaet i tråden er hvilken type musikk man misliker, og "noen der" svarte trekkspill. Da er det på sin plass å presisere at trekkspillet ikke er en musikkstil, men et instrument. Jeg møter nemlig stadig på folk som sier de ikke liker trekkspill, når de egentlig mener gammeldans. "Da er det på sin plass å presisere at trekkspillet ikke er en musikkstil, men et instrument." Det er selvfølgelig riktig :-) "...................................." 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Puddelheavy er ille - type "vi har ikke noe å melde, vi er ikke flinke musikere, men vi vil bare så veldig gjerne være rockestjerner altså..." Når Darkness slo gjennom fikk jeg flashback til hvor grusom den musikken er. Og så Wigwam da - nei, det blir ikke "glam" bare av å trekke sølvglinsende bukser over ølvommen. Det finnes vel puddelrock som ikke er så grusom. Helloween og Def Leppard, samt Guns'n Roses, er gode eksempler på puddelrock som funka. Eller som i det minste ikke er helt elendig. 0 Siter
amber sun Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Det finnes vel puddelrock som ikke er så grusom. Helloween og Def Leppard, samt Guns'n Roses, er gode eksempler på puddelrock som funka. Eller som i det minste ikke er helt elendig. Gun's Roses....*flashback tilbake* Var det ikke en låt som het November Rain? (eller noe i den duren).? En sånn klineballade. 0 Siter
serendipity Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Gun's Roses....*flashback tilbake* Var det ikke en låt som het November Rain? (eller noe i den duren).? En sånn klineballade. ÅÅ *mimrer* :-) Det var definitivt en sang som het November Rain... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Gun's Roses....*flashback tilbake* Var det ikke en låt som het November Rain? (eller noe i den duren).? En sånn klineballade. Det stemmer. November Rain og Don't Cry var populær klinemusikk på begynnelsen av 90-tallet. Men jeg klinte ikke så mye den gang, så det var ikke noe problem for meg. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Det finnes vel puddelrock som ikke er så grusom. Helloween og Def Leppard, samt Guns'n Roses, er gode eksempler på puddelrock som funka. Eller som i det minste ikke er helt elendig. Helloween puddelrock??? Riktignok hørte jeg ikke på det de ga ut etter "Keeper of the seven keys pt 1" - men de de hadde gitt ut frem til da var en slags miks mellom maiden og Priest; tilført litt steroider. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Helloween puddelrock??? Riktignok hørte jeg ikke på det de ga ut etter "Keeper of the seven keys pt 1" - men de de hadde gitt ut frem til da var en slags miks mellom maiden og Priest; tilført litt steroider. Vel, de har en speedmetalplate med navn Walls Of Jericho som ikke er så verst i det hele tatt, og som ikke kan karakteriseres som puddelrock. Deres beste utgivelse etter min mening. Så kom Keeper-platene, og de grenset til tider veldig mot puddelrocken. Etter denne dobbelt-utgivelsen ble de parodier på selv puddelrocken. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 "Trekkspillet kan brukes til mange slags musikkstiler" Du skriver som om trekkspill på noen som helst måte er spesiellt i så henseende. Det er det ikke. Absolutt alle instrumenter kan godt brukes i så godt som alle typer musikk, selv om det sjelden gjøres. Problemet jeg har personlig med trekkspill er at jeg rett og slett ikke liker lyden, og det er sjelden jeg hører noe hvor ikke trekspillet ødelegger resten i mer eller mindre grad. ".................................." Last ned noen av låtene til "Alias Eye", og låta "Field of names" i særdeleshet. Så vil du høre at trekkspillet kommer til sin rett. Ellers gjorde også Les Negresses Vertes svært god bruk av trekkspill på sine utgivelser på slutten av åttitallet - "Zobi La Mouche" fra plata "Mlah" bør definitivt høres. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Vel, de har en speedmetalplate med navn Walls Of Jericho som ikke er så verst i det hele tatt, og som ikke kan karakteriseres som puddelrock. Deres beste utgivelse etter min mening. Så kom Keeper-platene, og de grenset til tider veldig mot puddelrocken. Etter denne dobbelt-utgivelsen ble de parodier på selv puddelrocken. Joa, "Walls of Jericho" fikk kjørt seg på platespilleren min i ungdommens hårde dager. Syntes Keepers pt. 1 var grei nok og - og din videre oppsummering av gruppa tyder på at det var kloket å ikke kjøpe noe mer av dem :-) 0 Siter
favn Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Hardingfele. Synes du? Skikkelig hardingfele groover. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Joa, "Walls of Jericho" fikk kjørt seg på platespilleren min i ungdommens hårde dager. Syntes Keepers pt. 1 var grei nok og - og din videre oppsummering av gruppa tyder på at det var kloket å ikke kjøpe noe mer av dem :-) Kjøpte ikke noe mer av den etter Keeper-platene jeg heller, og jeg likte dem faktisk på den tiden. Plata etter Keeper 2 heter vel noe sånt som Pink Bubbles Go Ape, noe som var grunn nok i seg selv til ikke å kjøpe den. For ærlig talt. Dette var jo på den tiden noen tøffinger! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.