Gå til innhold

Konfirmasjonsgavetips til gutt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør jeg også, men jeg gir ikke bort noe jeg synes er forferdelig stygt selvom jeg vet at vedk ønsker seg det. Jeg gir heller ikke bort noe som jeg synes er fint og som jeg vet at vedk ikke liker! Men det var svaret jeg svarte på som først og fremst provoserte meg.

Ja, det å kalle noen som får 14 smykker for en "stakkar" er ikke akkurat heldig! ;-)

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

7

• morsan

6

• amber sun

5

• smekka

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest nå blir jeg oppgitt!
Skrevet

Enig!

Har giveren tenkt aktivt på hva som vil falle i smak hos mottakeren, så har h*n jo dermed vist en mye edlere tanke enn den som bare tenker på seg selv når man gir bort noe.

Man tenker da ikke på seg selv selvom man ikke gir vedk f.eks en mobil, tv, stereoanlegg eller penger -"for det er det jeg ønsker meg. Får jeg ikke det kan det være det samme!". Man kan faktisk prøve å finne på noe som vedk kan bli glad for uten at man blindt tenker på kun det man selv VIL gi.

Skrevet

Ja, det å kalle noen som får 14 smykker for en "stakkar" er ikke akkurat heldig! ;-)

Nei det var vel det jeg ble mest provosert av. For et samfunn!!!

Skrevet

Man tenker da ikke på seg selv selvom man ikke gir vedk f.eks en mobil, tv, stereoanlegg eller penger -"for det er det jeg ønsker meg. Får jeg ikke det kan det være det samme!". Man kan faktisk prøve å finne på noe som vedk kan bli glad for uten at man blindt tenker på kun det man selv VIL gi.

Jeg har en venninne som er veldig opptatt av design. Til en annen venninnes bryllup hadde hun store porblemer med å finne en passende gave, fordi det serviset etc som brudeparet ønsket seg var så absolutt ikke sammenfallende med "design-venninnens" egen smak.

Hun fortalte meg at hun rett og slett ikke klarte å gi bort servisedeler i et mønster hun ikke likte selv!

Jeg forstår ikke en slik tankegang overhodet!

Men likefullt mener jeg det er "lov" å kjøpe noe som ikke står på ønskelista også, hvis man mener at det man har kjøpt er "forenelig" med det som står der.

men å nekte å kjøpe noe som man ønsker seg fordi giveren ikke liker det selv???

Nei, DET skjønner jeg ikke.

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg sa "stakkars" fordi hun var lei seg pga alt hun fikk som ikke falt i smak - og det vesentlige: ikke kunne byttes. Konfirmasjon er en stor dag, men mange håpløse "tanter" gir gaver de selv liker, men som en 15-åring ikke kunne tenke seg. Det var det som var poenget.

Annonse

Gjest Flystripa
Skrevet

Dette må være noe av det mest kyniske, utaknemlige og arrogante jeg har hørt! Man gir da det man selv har lyst til å gi -uavhengig om det er til konfirmasjon, bryllup, jul eller bursdag! Man setter da pris på det man får -det er tanken som teller!!!

Jeg liker å sette ting på spissen for å fyre opp blodpumpa til dolerne *hehe*

Ha en god kveld, selv om du ikke tok det som var poenget mitt :)

Skrevet

Jeg liker å sette ting på spissen for å fyre opp blodpumpa til dolerne *hehe*

Ha en god kveld, selv om du ikke tok det som var poenget mitt :)

Nei med mindre poenget var å stakkarsliggjøre de som får 14 smykker, så tok jeg det nok ikke...:)

Gjest Flystripa
Skrevet

Nei med mindre poenget var å stakkarsliggjøre de som får 14 smykker, så tok jeg det nok ikke...:)

Les svaret mitt lengre ned i tråden.

Skrevet

Dette må være noe av det mest kyniske, utaknemlige og arrogante jeg har hørt! Man gir da det man selv har lyst til å gi -uavhengig om det er til konfirmasjon, bryllup, jul eller bursdag! Man setter da pris på det man får -det er tanken som teller!!!

Jeg synes det er mest arrogant av giveren å gi det h*n har lyst til å gi, uten å tenke mest på den som skal få gaven!

Hvis en konfirmant ønsker seg penger, og ikke masse ting, så skjønner jeg ikke hvorfor alle skal pønske i det vide og brede på hvordan de kan unngå å oppfylle ønskene?

Har en konfirmant i år, og er rimelig oppgitt over alle som graver og spør om ønsker, når h*n i lang tid har sagt at h*n kun ønsker seg penger! Hva er så galt med det??

Når jeg gir gaver til folk, setter jeg meg godt inn i hva de ønsker seg,- ikke bare hva slags type ting, men utførelse, stil, farger etc. For jeg ønsker at de som skal motta en gave fra meg blir 100% fornøyd.

Gjest hallo i luken
Skrevet

Jeg synes det er mest arrogant av giveren å gi det h*n har lyst til å gi, uten å tenke mest på den som skal få gaven!

Hvis en konfirmant ønsker seg penger, og ikke masse ting, så skjønner jeg ikke hvorfor alle skal pønske i det vide og brede på hvordan de kan unngå å oppfylle ønskene?

Har en konfirmant i år, og er rimelig oppgitt over alle som graver og spør om ønsker, når h*n i lang tid har sagt at h*n kun ønsker seg penger! Hva er så galt med det??

Når jeg gir gaver til folk, setter jeg meg godt inn i hva de ønsker seg,- ikke bare hva slags type ting, men utførelse, stil, farger etc. For jeg ønsker at de som skal motta en gave fra meg blir 100% fornøyd.

Ja det er vel en selvfølge å prøve å gi folk noe de liker, men man å trenger jo ikke å gi noe så upersonlig og kjedelig som penger av den grunn -bare fordi en ung jypling ønsker seg det!

Annonse

Skrevet

Ja det er vel en selvfølge å prøve å gi folk noe de liker, men man å trenger jo ikke å gi noe så upersonlig og kjedelig som penger av den grunn -bare fordi en ung jypling ønsker seg det!

"bare fordi en ung jypling ønsker seg det"?

Altså,- man ønsker å glede denne unge jyplingen. Man er bedt i konfirmasjon, det er familie antageligvis, man får forutsette at man er glad i vedkommende. Hvorfor i all verden er det ikke mest naturlig å gi det "jyplingen" ønsker seg?

Skrevet

"bare fordi en ung jypling ønsker seg det"?

Altså,- man ønsker å glede denne unge jyplingen. Man er bedt i konfirmasjon, det er familie antageligvis, man får forutsette at man er glad i vedkommende. Hvorfor i all verden er det ikke mest naturlig å gi det "jyplingen" ønsker seg?

Enig med deg, Katt-ja.

Selv om giver syns penger er upersonlig, vil det jo være mye kjekkere for denne jyplingen som ønsker seg penger, å få penger - enn å få en såkalt personlig gave som han stuer bort i en krok! Eller bytter inn...

Hvis han ønsker seg penger, altså.

serendipity
Skrevet

Nei, det er jeg ikke enig. Men gir ikke det man har lyst til å gi, men det man tror mottakeren har lyst til å få.

serendipity
Skrevet

Nei, det er jeg ikke enig. Men gir ikke det man har lyst til å gi, men det man tror mottakeren har lyst til å få.

Skulle jeg gitt til svigermor det jeg har lyst til så ::... he he..

Skrevet

Skulle jeg gitt til svigermor det jeg har lyst til så ::... he he..

"Gi noe som varer: Gi faen!"

*hde he*

Skrevet

Enig med deg, Katt-ja.

Selv om giver syns penger er upersonlig, vil det jo være mye kjekkere for denne jyplingen som ønsker seg penger, å få penger - enn å få en såkalt personlig gave som han stuer bort i en krok! Eller bytter inn...

Hvis han ønsker seg penger, altså.

Nemlig...

Og det meste av det som folk synes er kjekt å få, blir som regel litt utdatert etter hvert,- og deres argument for å kjøpe "en ordentlig ting" er jo at det er noe de skal ha lenge.

Ryggsekk? Hvis ikke konfirmanten er et tur-menneske, så blir sikkert ryggsekkene bedre/lettere på det tidspunktet som denne "jyplingen" får bruk for det.

Smykker? De blir fort umoderne. Eller hvis de er klassiske: kjedelige nå.

CD spiller etc (all elektronikk) : utdatert etter veldig kort tid. Osv. Osv.

Nei, jeg begynner å bli litt lei alle de som absolutt skal gi "en ordentlig gave".(når konfirmanten gjentatte ganger sier at h*n ønsker seg penger, og ikke finner på noe annet.)

Virker som de fleste mener at penger,- det kan de få av noen andre! Bare de _selv_ kan kjøpe akkurat det de har lyst til å gi bort.

Skrevet

Ja, det pleier jeg også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...