Gå til innhold

Konfirmasjonsgavetips til gutt??

Anbefalte innlegg

serendipity
Skrevet

"Gi noe som varer: Gi faen!"

*hde he*

he he...

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

7

• morsan

6

• amber sun

5

• smekka

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nemlig...

Og det meste av det som folk synes er kjekt å få, blir som regel litt utdatert etter hvert,- og deres argument for å kjøpe "en ordentlig ting" er jo at det er noe de skal ha lenge.

Ryggsekk? Hvis ikke konfirmanten er et tur-menneske, så blir sikkert ryggsekkene bedre/lettere på det tidspunktet som denne "jyplingen" får bruk for det.

Smykker? De blir fort umoderne. Eller hvis de er klassiske: kjedelige nå.

CD spiller etc (all elektronikk) : utdatert etter veldig kort tid. Osv. Osv.

Nei, jeg begynner å bli litt lei alle de som absolutt skal gi "en ordentlig gave".(når konfirmanten gjentatte ganger sier at h*n ønsker seg penger, og ikke finner på noe annet.)

Virker som de fleste mener at penger,- det kan de få av noen andre! Bare de _selv_ kan kjøpe akkurat det de har lyst til å gi bort.

Akkurat! Det er nettopp sånn det er.

Og hvis "alle" tenker at "noen andre" kan gi de upersonlige pengene, så sitter konfirmanten igjen med masse personlige gaver som h*n ikke ønsket seg i det hele tatt, og uten mulighet til å bruke pengene (som h*n ønsket seg) til å kjøpe akkurat det riktige.

Hvorfor skal en som giver være så vanskelig? Når en har fått gjentatt gang på gang at konfirmanten ønsker seg penger.

Jeg liker forøvrig å få penger selv, jeg, hvis jeg ikke har noen spesielle ønsker der og da.

Skrevet

Dette må være noe av det mest kyniske, utaknemlige og arrogante jeg har hørt! Man gir da det man selv har lyst til å gi -uavhengig om det er til konfirmasjon, bryllup, jul eller bursdag! Man setter da pris på det man får -det er tanken som teller!!!

Man gir det man vet eller tror at mottakeren blir glad for. I min familie og omgangskrets er dette ensbetydende med penger, i alle fall for guttekonfirmanter.

Skrevet

Akkurat! Det er nettopp sånn det er.

Og hvis "alle" tenker at "noen andre" kan gi de upersonlige pengene, så sitter konfirmanten igjen med masse personlige gaver som h*n ikke ønsket seg i det hele tatt, og uten mulighet til å bruke pengene (som h*n ønsket seg) til å kjøpe akkurat det riktige.

Hvorfor skal en som giver være så vanskelig? Når en har fått gjentatt gang på gang at konfirmanten ønsker seg penger.

Jeg liker forøvrig å få penger selv, jeg, hvis jeg ikke har noen spesielle ønsker der og da.

Ja, det er noe helt eget med de pengene jeg får av foreldrene mine til jul/bursdag. De skal liksom kjøpes noe spesielt for... Da er det gøy å handle...(vanligvis er jeg ikke så begeistret for shopping)

Ellers,- min konfirmant er veldig flink til å spare, og ville fryde seg over å sette en hel del av pengene i banken...

Skrevet

Ja, det er noe helt eget med de pengene jeg får av foreldrene mine til jul/bursdag. De skal liksom kjøpes noe spesielt for... Da er det gøy å handle...(vanligvis er jeg ikke så begeistret for shopping)

Ellers,- min konfirmant er veldig flink til å spare, og ville fryde seg over å sette en hel del av pengene i banken...

Årsaken til at man ofte ikke ønsker å gi penger, er at man gjerne vil at de ikke skal gå til kontantkort, klær og snop, altså noe som ikke har holdbarhet i det hele tatt. Man har lyst til å gi noe annet enn rene lommepenger.

Til naboer som får noen hundre, er det greit med kontanter, men det føles litt annerledes å gi en tusing til en nevø, som kanskje søler det bort på "ingenting".

Det er f.eks. helt greit (for mange) å gi penger hvis man får vite at konfirmanten sparer til noe spesielt, eller hvis man kan øremerke pengene i samråd med foreldrene (typen "kjøp deg det digitalkameraet du selv vil ha").

Men jeg er helt enig i at det er urettferdig at jenter ofte får en haug med smykker som gamle tanter liker, mens guttene får masse kontanter.

Skrevet

Årsaken til at man ofte ikke ønsker å gi penger, er at man gjerne vil at de ikke skal gå til kontantkort, klær og snop, altså noe som ikke har holdbarhet i det hele tatt. Man har lyst til å gi noe annet enn rene lommepenger.

Til naboer som får noen hundre, er det greit med kontanter, men det føles litt annerledes å gi en tusing til en nevø, som kanskje søler det bort på "ingenting".

Det er f.eks. helt greit (for mange) å gi penger hvis man får vite at konfirmanten sparer til noe spesielt, eller hvis man kan øremerke pengene i samråd med foreldrene (typen "kjøp deg det digitalkameraet du selv vil ha").

Men jeg er helt enig i at det er urettferdig at jenter ofte får en haug med smykker som gamle tanter liker, mens guttene får masse kontanter.

I vårt tilfelle _vet_ alle at det ikke ville bli sølt bort på alt mulig,- h*n grenser til å være gjerrig, nemlig. I alle fall svært sparsommelig,- en liten onkel Skrue ;-)

Annonse

Skrevet

Jeg er enig, men er jenter mer kresne i dag, eller? Eller får de rett og slett for mye?

Til min konfirmasjon fikk jeg noen smykker (men langt fra 12-13 som ble nevnt i et annet innlegg), og jeg kan ikke huske at jeg tenkte noe som helst negativt om det.

Skrevet

I vårt tilfelle _vet_ alle at det ikke ville bli sølt bort på alt mulig,- h*n grenser til å være gjerrig, nemlig. I alle fall svært sparsommelig,- en liten onkel Skrue ;-)

Ja, jeg forsto det. Og hvis jeg som potensiell giver hadde blitt forsikret om det, hadde jeg ikke hatt noen motforestillinger mot å gi penger, heller. Men alle tenåringer er ikke slik.

Skrevet

Jeg er enig, men er jenter mer kresne i dag, eller? Eller får de rett og slett for mye?

Til min konfirmasjon fikk jeg noen smykker (men langt fra 12-13 som ble nevnt i et annet innlegg), og jeg kan ikke huske at jeg tenkte noe som helst negativt om det.

Kanskje noen. Men generelt får jo ofte jenter kjedeligere gaver - de begynner å få kjøkkenutstyr til jul når de blir tenåringer, mens broren fortsetter å få bøker og sportsutstyr.

Jeg synes forøvrig hele konfirmasjonsopplegget er blitt en pengegreie uten like. Det eneste mange er opptatt av, er hvor mye de kan få inn.

Skrevet

Ja, jeg forsto det. Og hvis jeg som potensiell giver hadde blitt forsikret om det, hadde jeg ikke hatt noen motforestillinger mot å gi penger, heller. Men alle tenåringer er ikke slik.

Nei, lillebroren er en annen type... Der er det ikke så mye som går inn på kontoen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...