Gå til innhold

FU: Hva tenker du på når du våkner om natten?

Kvinna

Anbefalte innlegg

Har en tendens til å gruble over store og voksende problemer dersom jeg våkner på natten. Kan love at ingenting blir enklere av det, så jeg prøver å slutte.

Noen ganger hjelper det å lese litt, men andre ganger så orker jeg ikke å lese heller.

Da har jeg et par yndlingsfantasier jeg pleier å fokusere på.

En av de er å bygge/innrede drømmehytta. Terreng, materialer osv.

Den andre er hvordan jeg skulle kost meg hvis de stenger av Strømmen Storsenter bare for meg! Ikke en kunde og ikke en ekspeditør! - Prøverommene er erstattet med store luftige prøve-områder, med store speil, behagelige stoler.

Hva gjør du for å holde bekymringene på avstand om natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klerer _ikke_ holde bekymringene borte om natten! :(

Dersom jeg så uheldig og våkne midt på natten, kommer alle bekymringene, om alt mellom himmel og jord, krypende frem!!! Som regel er det problem som hvordan jeg skal få tid til å rekke over alt neste dag, eller typiske penge-problem-tanker. Altså: natta er ødelagt, fordi jeg ikke klarer å tenke på noe annet!

Heldigvis våkner jeg sjelden midt på natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Jeg er gravid, og har bare mareritt for tida. Sover dårlig, og drømmer mareritt om pølsekverner, tsunamier, død og fordervelse. Jeg tåler ikke nyheter. *sukk* Gleder meg til svangerskapet er over, og jeg kan drømme gode drømmer igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den ekte noor

Noe jeg kaller byleken, man sier en by, så fortsetter man men en by som starter på den bokstaven den forrige sluttet med, holder alle andre tanker på avstand og jeg sover igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg kaller byleken, man sier en by, så fortsetter man men en by som starter på den bokstaven den forrige sluttet med, holder alle andre tanker på avstand og jeg sover igjen:)

Ah, den må jeg prøve!

Kan jo overføres til mye annet og!

Sjokolader, klesplagg, boktitler, forfattere...

Takk for tips! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! DEN skal jeg prøve!!! Den var mye bedre enn å telle sauer, også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er gravid, og har bare mareritt for tida. Sover dårlig, og drømmer mareritt om pølsekverner, tsunamier, død og fordervelse. Jeg tåler ikke nyheter. *sukk* Gleder meg til svangerskapet er over, og jeg kan drømme gode drømmer igjen...

Lykke til med babyen i alle fall!

Babyting er noe av det jeg IKKE vil tenke på om natta ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den ekte noor

Ah, den må jeg prøve!

Kan jo overføres til mye annet og!

Sjokolader, klesplagg, boktitler, forfattere...

Takk for tips! :-)

De gangene jeg virkelig ikke får sove starter jeg med land, så med stater innen land, så byen så gatenavn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klerer _ikke_ holde bekymringene borte om natten! :(

Dersom jeg så uheldig og våkne midt på natten, kommer alle bekymringene, om alt mellom himmel og jord, krypende frem!!! Som regel er det problem som hvordan jeg skal få tid til å rekke over alt neste dag, eller typiske penge-problem-tanker. Altså: natta er ødelagt, fordi jeg ikke klarer å tenke på noe annet!

Heldigvis våkner jeg sjelden midt på natta!

Åkei, du får følge med i tråden, da, så kanskje vi får noen gode ideer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg virkelig ikke får sove starter jeg med land, så med stater innen land, så byen så gatenavn:)

Oi, så avansert! Du blir god i geografi, du da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger'u geo eller? ;-)

En MÅ jo sovne av det der etter hvert!

I gjen - takk for kult tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den ekte noor

Oi, så avansert! Du blir god i geografi, du da!

Ja, greit å bli litt klokere om natta og, sambo gidder ikke leke den med meg mer iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest den ekte noor

Digger'u geo eller? ;-)

En MÅ jo sovne av det der etter hvert!

I gjen - takk for kult tips!

Digga geo da jeg var lita, satt å pugga navna i atlaset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, greit å bli litt klokere om natta og, sambo gidder ikke leke den med meg mer iallefall:)

Hehe..det kan jeg i grunnen forstå. Jeg hadde kjefta godt dersom noen ville leke geografi leker midt på natta!! Hoho.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Jeg har noen knep for å holde skrekk-og-gru-tankene borte når jeg ikke får sove. Ett av dem er at jeg går gjennom steder jeg har bodd tidligere i detalj. Begynner med huset vi hadde før jeg begynte på skolen, og prøver å se for meg rom for rom.

Har også noen tankefantasier som ikke egner seg offentliggjort.. *rødme*

Men heretter skal jeg sannelig føye den Strømmen Storsenter-fantasien på lista. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen knep for å holde skrekk-og-gru-tankene borte når jeg ikke får sove. Ett av dem er at jeg går gjennom steder jeg har bodd tidligere i detalj. Begynner med huset vi hadde før jeg begynte på skolen, og prøver å se for meg rom for rom.

Har også noen tankefantasier som ikke egner seg offentliggjort.. *rødme*

Men heretter skal jeg sannelig føye den Strømmen Storsenter-fantasien på lista. ;o)

Takk for tips!

Og ja, Strømmen Storsenter-fantsien er å anbefale! Den varies i det uendelige! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke fagre drømmer om sol og varme fjerner grubleriene, pleier jeg å stå opp og lage meg en kopp varm melk med honning. Ellers hender det rett som det er at jeg ikke får sove eller at jeg våkner med _den_ idèen til en ny fortelling, et dikt etc., og da er det bare å finne frem skrivesakene. Når tankene er skrevet ned, sovner jeg som regel både lettet og lykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller:)

Ikke sauer, men penger. Hvor mye jeg har nå, hvor jeg har i regninger. Hvor mye lønn jeg snart får. Om jeg får igjen noe på selvangivelsen. Og om hvor mye jeg får i ferie penger osv.

Ellers grubler jeg mye om natten, og små problem blir store. Men da teller jeg altså:)

Takk for tipset ang strømmen storsenter! Det var lurt. Skal tenke på det neste gang... Hmmmm *Drømme dræmme*

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært sjelden jeg våkner om natta. Men som regel blir alle bagateller til store, uoverkommelige problemer om en er våken om natta, eller altfor tidlig på morgenen.

Strømmen storsenter-vrien var en god ide, det skal jeg jammen teste hvis jeg en eller annen gang våkner om natta. Jeg har hatt noen fine shoppingturer dit, med slalomgåing inn i alle kles- og skobutikker som jeg fant der... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...