Gå til innhold

Spøkelser ifra fortiden:( Hva skal en gjøre?


Gjest f00

Anbefalte innlegg

Hei,

Treffer en person, det utvikler seg til et slags forhold, det er mest sex, det andre stemmer ikke, og den andre vil nok mer. Etterhvert så viser personen seg å ikke være som en hadde trodd, ( vil liksom ikke høre på det du har å si, og skal ha ting på sin måte). Så en tenker å bryte kontakten, men vet ikke riktig hvordan en skal gå frem, personen tar det ikke når en sier at det en ikke passer sammen og lignende... En ting som komliserer det hele mer skjer, en låner personen noe, men så greier vedkommende å skade tingen, ikke med vilje, men vedkommende nekter å bidra til å ordne opp økonomisk. Så da blir det mye frem og tilbake, og fortvilelse. Det er slik at en ikke vet om en klarer å leve videre, føler seg så overkjørt og sint, ikke minst på seg selv. Masse negative tanker, og tvangstanker, burde en gjøre mer for å få noe kompensasjon av vedkommende. Men denne nekter og etterhvert så tar en vel tapet, og smått om senn, etter flere uker der en følte seg helt bånn, klarer å komme seg på en måte. Etterhvert blir det bare ett minne om en person som en ikke ønsker å ha noe mer med å gjøre.

Så etter noen måneder så tar personen plutselig kontakt igjen. Med en gang en ser at det er denne personen, som ringer så blir en dårlig, begynner å fryse og få vondt i magen og slik. Personen vil møtes igjen, men det vil en jo ikke, men perosnen gir seg ikke lett, spør hvorfor, det at en ikke føler for å møtes er liksom ikke god grunn nok. Så etterhvert sier personen at denne har forandret seg, og ja en skal tom. få pengene, men det ligger liksom under at en fortsatt skal være venner.

Skal en gå med på å møtes eller ikke? Føler at en er psykisk underlegen personen, denne er flink til å overtale og stå på sitt, så egentlig har en ikke noe lyst til å ha noe mer med vedkommende å gjøre, men så har en jo sjansen til å få tilbake pengene. Men er det verdt det. Pengene har en jo alt ansett som tapt, og det hadde selfølgelig vært fint, men all denne engstelsen og spenningene, skal en utsette seg mer for det? Føler også litt dårlig samvittighet ovenfor segselv dersom en ikke går med på å møtes...

Deres synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si at det er kjempeflott at vedkommende vil gjøre opp for seg. Gi h*n kontonr ditt så pengene kan settes rett inn på kontoen din uten at dere trenger å møtes.

For øvrig ville jeg holdt meg langt unna. Hadde jeg først klart å komme meg utav et "vennskap" som ikke kjennes bra, ville jeg ikke ha gått inn i det enda engang. Folk forandrer seg sjeldent så mye at det monner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at det er kjempeflott at vedkommende vil gjøre opp for seg. Gi h*n kontonr ditt så pengene kan settes rett inn på kontoen din uten at dere trenger å møtes.

For øvrig ville jeg holdt meg langt unna. Hadde jeg først klart å komme meg utav et "vennskap" som ikke kjennes bra, ville jeg ikke ha gått inn i det enda engang. Folk forandrer seg sjeldent så mye at det monner.

Desverre så virker det som om betingelsen for å få pengene er at vi skal fortsette som før... Tør liksom ikke si rett ut at jeg ikke ønsker mer kontakt heller, det føles så brutalt, får dårlig samvittighet av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Desverre så virker det som om betingelsen for å få pengene er at vi skal fortsette som før... Tør liksom ikke si rett ut at jeg ikke ønsker mer kontakt heller, det føles så brutalt, får dårlig samvittighet av det...

Du trenger jo ikke å gå hvis du virkelig ikke vil.Tror jeg ville ha holdt meg unna en person som la et slikt press på meg.Det er du som bestemmer hva som er riktig for deg og det er du som bestemmer om du vil møte vedkommende eller ei.

Synes personlig at en bør holde seg svært langt unna personer som vil ha den typen "garantier" som vedkommende har for at dere skal møtes.Minner meg om utpressing, nesten.

Vedkommende må ha en sterk vilje som greier og få deg til å bli så usikker på hva du virkelig har lyst til.

Skummel person spør du meg....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kakkerlakken

Desverre så virker det som om betingelsen for å få pengene er at vi skal fortsette som før... Tør liksom ikke si rett ut at jeg ikke ønsker mer kontakt heller, det føles så brutalt, får dårlig samvittighet av det...

Det er vel ikke tvil om at det ikke er du som skal ha dårlig samvittighet her. Personen høres syk ut spør du meg.

Prøvd politianmeldelse for å få tilbake pengene/ få kompensasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke å gå hvis du virkelig ikke vil.Tror jeg ville ha holdt meg unna en person som la et slikt press på meg.Det er du som bestemmer hva som er riktig for deg og det er du som bestemmer om du vil møte vedkommende eller ei.

Synes personlig at en bør holde seg svært langt unna personer som vil ha den typen "garantier" som vedkommende har for at dere skal møtes.Minner meg om utpressing, nesten.

Vedkommende må ha en sterk vilje som greier og få deg til å bli så usikker på hva du virkelig har lyst til.

Skummel person spør du meg....

Mvh

Det går kaldt nedover ryggen på meg ihvertfall. Jeg er nok ikke en person som er flink nok til å stå på mitt, skulle ønske at jeg hadde mer mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tjohooo

Det går kaldt nedover ryggen på meg ihvertfall. Jeg er nok ikke en person som er flink nok til å stå på mitt, skulle ønske at jeg hadde mer mot.

Hvis personen hadde "edle hensikter", hadde det ikke vært noen betingelser inn i bildet.

Er det en stor sum det er snakk om, eller er det mer en prinsippsak for deg? Hvis det ikke er en stor sum, la det ligge, og avvis personen..er mitt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i samme situasjon selv.Skulle nesten tro det var meg som skrev innlegget,så likt er det.

Jeg har gått slik med "min" i fem år.Jobber seg alltid inn igjen,ved å holde på det "vennskapet" som de så greit kaller det.

Jeg for min del var heldigere enn deg.Jeg fikk litt av mine penger i går.Jeg ble sjeleglad.

Men.Jeg vet det kommer til å komme sms og slik,Og da blir jeg akkurat slik som deg.Det er en kjempepåkjenning.

Jeg også er ham psykisk underlegen.De vet akkurat hva og hvordan de skal få ting til på SIN måte.

Populært kalt manipulering.

Mitt råd til deg er,ikke utsett deg selv for mer.Vil du ikke treffe ham,så ikke gjør det.Gi ham kontonummeret,og der stopper det.

Prøv å vær sterk for din egen del,og ikke la deg styre av dårlig samvittighet og usikkerhet.Slikt vet han bare å utnytte til sin fordel.

Stol på deg selv,og dine ønsker.

DU er den som betyr noe.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i samme situasjon selv.Skulle nesten tro det var meg som skrev innlegget,så likt er det.

Jeg har gått slik med "min" i fem år.Jobber seg alltid inn igjen,ved å holde på det "vennskapet" som de så greit kaller det.

Jeg for min del var heldigere enn deg.Jeg fikk litt av mine penger i går.Jeg ble sjeleglad.

Men.Jeg vet det kommer til å komme sms og slik,Og da blir jeg akkurat slik som deg.Det er en kjempepåkjenning.

Jeg også er ham psykisk underlegen.De vet akkurat hva og hvordan de skal få ting til på SIN måte.

Populært kalt manipulering.

Mitt råd til deg er,ikke utsett deg selv for mer.Vil du ikke treffe ham,så ikke gjør det.Gi ham kontonummeret,og der stopper det.

Prøv å vær sterk for din egen del,og ikke la deg styre av dårlig samvittighet og usikkerhet.Slikt vet han bare å utnytte til sin fordel.

Stol på deg selv,og dine ønsker.

DU er den som betyr noe.

Lykke til.

Takk i likemåte.

Dårlig samvittighet og usikkerhet er nok mye av det som gjør det vanskelig. Jeg tenker litt at det kan jo hende at personen ikke oppfatter at denne har noe ansvar i situasjonen, at vedkommende rett og slett ikke skjønner det, er det rett av meg da å bryte kontakten, føler meg slem på en måte. Men føler så aversjoner mot å ta kontakt.

Dersom vedkommende kommer til å ta kontakt igjen, så aner jeg ikke hva jeg kommer til å gjøre, føler meg ikke sterk nok til å avvise vedkommende, det er også skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...