Gå til innhold

Vond rygg gjennom mange år har ført til prolaps og slitasjeskader.

Anbefalte innlegg

Har jobbet som Postbud fra 1974 og frem til 98. Da var problemene så store at jeg måtte slutte som bud. Fikk jobb på kontor frem til 2002. Hadde også probl. her. Etter flere omstillingsprosesser ble jeg overtallig. Fikk beholde jobben i posten, men nå i en sorteringsavdeling. Dette er fysisk tungt arbeid og smertene/ problemene er nå så store at arbeid ikke er mulig. Har vært sykemeldt siden des. 04.Har konstatert følgende i 2000 (ct) og bekreftet med ny ct i 2004.: Nedadbukende høyresidig prolaps i 5 skive. Degenerasjon av de to nedre skiver, antydet trangt i 4 skive. Kan dette ansees som yrkesskade da jeg ikke har jobbet andre steder. Min lege sier at det er veldig vanskelig å komme igjennom med et sånt syn.

Fortsetter under...

Dette er en svært vanlig rygglidelse, og kunne like gjerne ha oppstått i en helt annerledes arbeidssituasjon. Tror ikke det er mulig å påvise årsakssammenheng mellom din tidligere jobb og ryggplagene.

Kizza1365380506

Skaden vil sannsynligvis bli betraktet som slitasje som ikke kommer inn under yrkesskader.

Det samme ville antagelig skjedd med meg om jeg fikk problemer med armen da jeg sitter mye med PC.

Sorry, men sånn er det. Strenge regler på dette.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dessverre som ansees dette som slitasjeskade, og vil ikke kunne bli godkjent som yrkesskade medmindre skaden har kommet brått etter fall eller traume på jobben. Svært mange har slike rygg-funn uavhengig av fysisk aktivitet. Viktig at du kommer igang med bahandling, ryggtrening er det viktigste. Så får fastlegen din vurdere om du skal vurderes av kirurg mtp operasjn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...