Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei.i februar i fjor fikk jeg lagt inn silikon i brystene. ville fylle de opp litt etter at jeg ammet min datter. men jeg oppdaget raskt at jeg hadde veldig såre/ømme brystvorter. jeg ringte klinikken der jeg ble operert, og de konkluderte med at dette ville forsvinne av seg selv.. jeg ventet noen måneder, men smertene vedvarte. så derfor i november(etter 9 måneder) fjernet jeg silikonen, men det er fortsatt like vondt. jeg frykter at det kan være noen nervetråder eller lignende som kan være ødelagt på en eller annen måte.. all berøring gjør vondt. det gjør vondt å kle på seg, og det gjør veldig veldig vondt om dusjstrålen treffer brystvortene mine..det er en slags stikkende smerte.. er det noe som kan gjøres, eller må jeg levet med det rsten av livet?mvhIsabel

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179866-smerter-etter-silikon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Høres ut som smertenervene har blitt overfølsomme. Har ikke hørt at dette er en vanlig komplikasjon. Synes du skal kontakte kirurgen som opererte deg for en kontroll. Kanskje kan det bli aktuelt med en henvisning til anestesilege som kan vurdere om nerveblokkade kan nytte i ditt tilfelle. Kanskje kunne det vært verdt et forsøk med f.eks Ibux gel eller xylocain krem en periode? Nervene kan erfaringsmessig "roe seg" dersom de ikke stimuleres en periode. prøv å gjør minst mulig av det som gjør vondt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...