Gå til innhold

Er det en tvangstanke?


maire

Anbefalte innlegg

Er det en tvangstanke når man omtrent hele tiden går rundt og er redd for at man er slem, selv om man ikke har gjort noe slemt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, sannsynligvis har du bare en sterk kritisk sans.Har du lest "Din indre kritiker", av Hal og Sidra Stone? kan anbefale boken.Fikk selv en del aha opplevelser ang mine egne vurderinger på situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sannsynligvis har du bare en sterk kritisk sans.Har du lest "Din indre kritiker", av Hal og Sidra Stone? kan anbefale boken.Fikk selv en del aha opplevelser ang mine egne vurderinger på situasjoner.

Nei, har ikke lest den, men har skrevet ned tittelen og tenkte jeg kunne sjekke om de har den på biblioteket når jeg skal innover til byen seinere i dag.

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke lest den, men har skrevet ned tittelen og tenkte jeg kunne sjekke om de har den på biblioteket når jeg skal innover til byen seinere i dag.

Klem :)

Du kommer ikke til og gå istykker, maire.Jeg har selv vært igjennon en skikkelig krise,Og er nå på vei ut igjen.det som hjalp meg, var og treffe andre i samme situasjon, ikke være alene med det jeg slet med.Cipralexèn har også hjulpet meg mye.En annen ting som jeg ble ovverasket over, samt hjalp mye, var mosjon. det var kjempetungt og komme igang, men allerede etter første uken merket jeg forandring på psyken.Psykologsamtaler hjalp meg også en del ,men samværet med de andre var faktisk det som hjalp mest.Kan anbefale deg og forsøke en eller annen form for gruppeterapi.Det kan ha noe med og opprette tiliten til menneskene du har runt deg igjen, hvis du har vært en del alene om dette, samt lære og forholde deg til andre face to face, selv om du sliter.Dette vil ikke vare evig, maire.Tro meg, men det koster mye smerte og komme seg igjennom.Men du vil vokse på det også.Boken jeg nevnte kan jeg varmt anbefale, hvis du er snar til og korsfeste deg selv for feil og mangler, samt også plages av sterk selvkritikk.Skal ut i jobb igjen nå fra 1 juni, etter og ha vært sykemeldt siden august i fjor. Skal også i gang med videreutdanningen og avslutte den, da jeg måtte hoppe av i høst.Jeg var veldig langt nede.Hadde du sett meg da, og nå, ville du ikke trodd det var samme jenta.Det er mulig maire og komme videre..Jeg orket ikke engang og handle på nærbutikken for et halvt år tilbake.Nå klarer jeg stort sett det jeg vil, men det har kostet mye. Jeg hadde faktisk ikke sittet her i dag uten hjelp.Ønsker deg en god dag.Klem fra meg igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...