halo2 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hei. Jeg har hatt vondt i halsen i snart 1 år. Det har ikke vært en intens smerte, men det er merkbart morgen og kveld. Enkelte dager hele dagen. Var hos legen for noe annet, men spurte om han kunne se i halsen min for å se hva som feilet den. Han sa det var halskatarr og streptokk. Er ikke det det samme? Jeg trodde halskatarr var en felles betegnelse på infeksjoner i halsen. Legen satte meg på ranitidin ettersom det kom frem at jeg har hatt kronisk sure oppstøtt og brekningslignende tendenser. Etter å ha brukt denne medisinen i 3 dager fikk jeg en trykkene følelse i brystet og en trangere pust. Dette løste seg litt opp dagen etter, og plagene flyttet seg opp til nedre del av halsen. Da begynte jeg å hoste. Det var ikke mye slim, men hosten var heller ikke tørr. Dagen etter dette hadde problemene satt seg i øvre del av halsen og i slimhinnen. Nøyaktig der jeg hadde plagene jeg gikk til legen for. Nå ser det værre ut der enn før jeg gikk til legen og jeg har feber og dårligere enn noen gang. Det er faktisk veldig vondt i halsen! Tror dere dette er tilfelldig? At jeg har fått influensa i tillegg til halskatarren? Eller har dette noe tilfelles med medisinen min? At magesyren som ikke kommer opp i slimhinnen lenger er årsaken? Er det faktisk mulig at slimhinnen i halsen har gjort seg avhengig av magesyren slik at kroppen ikke var forberedt på å ikke få den desinfiserende effekten som magesyren gir? Eller kanskje den ikke er desinfiserene i det hele tatt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/179898-kronisk-halskatarr/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.