Gjest Akademisk Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 takk.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Høyere utdanning ved universitet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest veldig blank på området...:-/ Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Høyere utdanning ved universitet. Høyskole da? Regnes de som har utdannelse derfra som akademikere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Høyskole da? Regnes de som har utdannelse derfra som akademikere? Ja, hvis det er en femårig høyskole som nå går under mastergrad (tidl siviling, siviløk). Ikke det som nå går under bachelor, (treårig høyskole). Det samme gjelder universitetene, der er også master og bachelor nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Høyskole da? Regnes de som har utdannelse derfra som akademikere? Hm, jeg vil si nei. Akademikeren er innenfor akademia, og der er jo ikke høgskolene. Jeg kan korrigeres på dette. Jeg vil uansett korrigere meg selv litt, en akademiker er ikke 'bare' en med utdanning fra universitetet, men en som jobber innenfor universitetet med forskning, undervisning og formidling. Det er altså ikke nok å ha etpar grunnfag for å kalle seg akademiker. Man må utøve det akademiske i praksis. Jeg tror det er slik. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hm, jeg vil si nei. Akademikeren er innenfor akademia, og der er jo ikke høgskolene. Jeg kan korrigeres på dette. Jeg vil uansett korrigere meg selv litt, en akademiker er ikke 'bare' en med utdanning fra universitetet, men en som jobber innenfor universitetet med forskning, undervisning og formidling. Det er altså ikke nok å ha etpar grunnfag for å kalle seg akademiker. Man må utøve det akademiske i praksis. Jeg tror det er slik. Det stemmer ikke. En "akademiker" er en med høyere utdanning, punktum. Det er nok vanligere å bruke den idiotiske betegnelsen om universitetsutdannede, men det forandre ikke at det faktisk gjelder høyskoleutdannede også. Politimenn og sykepleiere er egentlig akademikere, selv om de ikke kaller seg det. ".................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeg er en annen Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hm, jeg vil si nei. Akademikeren er innenfor akademia, og der er jo ikke høgskolene. Jeg kan korrigeres på dette. Jeg vil uansett korrigere meg selv litt, en akademiker er ikke 'bare' en med utdanning fra universitetet, men en som jobber innenfor universitetet med forskning, undervisning og formidling. Det er altså ikke nok å ha etpar grunnfag for å kalle seg akademiker. Man må utøve det akademiske i praksis. Jeg tror det er slik. Oprinnelig var vel en akademiker en person med en eller annen form for høyere utdanning. Idag, når "alle" har dette, er det vel mer vanlig å begrense betegnelsen til de som har master/hovedfag eller som jobber som vitenskapelig ansatte. Det er i alle fall slik jeg oppfatter termen brukt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Oprinnelig var vel en akademiker en person med en eller annen form for høyere utdanning. Idag, når "alle" har dette, er det vel mer vanlig å begrense betegnelsen til de som har master/hovedfag eller som jobber som vitenskapelig ansatte. Det er i alle fall slik jeg oppfatter termen brukt. Du sier det jeg prøvde å diskutere med meg selv om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest thunderlips Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 En akademiker er en som har en akademisk måte å tenke på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.