favn Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 På tross av at jeg har ordnet opp med selvangivelsen siden jeg var en neve stor, har jeg ennå ikke fått grep på det der med fradrag. Kort sagt, jeg tar alltid for gitt at 'de' har gjort det riktig. Er det noen som kan bidra med en oversikt el.l. på hvilke fradrag man bør orientere seg om, samt et 'sted' der jeg kan finne en slags oversikt? Sant å si synes jeg ikke den vanlig veiledningen er noe særlig. Jeg er ikke fisker, selvstendig næringsdrivende eller reisende i undertøy. På forhånd: Mange tusen hjertelig kjempetakk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juneau Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Kjøp bladet Dine Pengers selvangivelsenummer. Vil tro at det er i handelen i disse dager. Jeg har faktisk spart endel kroner i skatt på helt lovelige tips og råd derfra opp gjennom årene. Helt enig med deg: Tilsendte "rettledning" er høyst mangelfull - vil nesten si helt ubrukelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Kjøp bladet Dine Pengers selvangivelsenummer. Vil tro at det er i handelen i disse dager. Jeg har faktisk spart endel kroner i skatt på helt lovelige tips og råd derfra opp gjennom årene. Helt enig med deg: Tilsendte "rettledning" er høyst mangelfull - vil nesten si helt ubrukelig. Så flott, det var et godt tips. Tusen takk! :-) Ja, jeg skjønner i alle fall ikke stort av rettledningen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Har ikke de fleste avisene egne artikler om "dette er de viktigste fradragene"? Søk litt rundt og se hva du finner. Ellers kan det være et tips å kikke på stikkordsregisteret i veiledningen for å bli "minnet" om poster som du kan ha glemt eller som ikke allerede står i din forhåndsutfylte selvangivelse. Og så spør du oss konkret om dette! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Har ikke de fleste avisene egne artikler om "dette er de viktigste fradragene"? Søk litt rundt og se hva du finner. Ellers kan det være et tips å kikke på stikkordsregisteret i veiledningen for å bli "minnet" om poster som du kan ha glemt eller som ikke allerede står i din forhåndsutfylte selvangivelse. Og så spør du oss konkret om dette! :-) Tusen takk for råd! Selvsagt har du rett, det vrimler jo av info i aviser mm. Men hvem husker snøen som falt i fjor? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest engel 49+ Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Så flott, det var et godt tips. Tusen takk! :-) Ja, jeg skjønner i alle fall ikke stort av rettledningen... Var det ikke en mer fullstendig rettledning vedlagt selvangivelsen ifjor? Eller en på nett? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.