Gå til innhold

Selvangivelse og fradrag

favn

Anbefalte innlegg

På tross av at jeg har ordnet opp med selvangivelsen siden jeg var en neve stor, har jeg ennå ikke fått grep på det der med fradrag. Kort sagt, jeg tar alltid for gitt at 'de' har gjort det riktig.

Er det noen som kan bidra med en oversikt el.l. på hvilke fradrag man bør orientere seg om, samt et 'sted' der jeg kan finne en slags oversikt? Sant å si synes jeg ikke den vanlig veiledningen er noe særlig.

Jeg er ikke fisker, selvstendig næringsdrivende eller reisende i undertøy.

På forhånd: Mange tusen hjertelig kjempetakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp bladet Dine Pengers selvangivelsenummer. Vil tro at det er i handelen i disse dager.

Jeg har faktisk spart endel kroner i skatt på helt lovelige tips og råd derfra opp gjennom årene.

Helt enig med deg: Tilsendte "rettledning" er høyst mangelfull - vil nesten si helt ubrukelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp bladet Dine Pengers selvangivelsenummer. Vil tro at det er i handelen i disse dager.

Jeg har faktisk spart endel kroner i skatt på helt lovelige tips og råd derfra opp gjennom årene.

Helt enig med deg: Tilsendte "rettledning" er høyst mangelfull - vil nesten si helt ubrukelig.

Så flott, det var et godt tips. Tusen takk! :-)

Ja, jeg skjønner i alle fall ikke stort av rettledningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke de fleste avisene egne artikler om "dette er de viktigste fradragene"? Søk litt rundt og se hva du finner.

Ellers kan det være et tips å kikke på stikkordsregisteret i veiledningen for å bli "minnet" om poster som du kan ha glemt eller som ikke allerede står i din forhåndsutfylte selvangivelse.

Og så spør du oss konkret om dette! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke de fleste avisene egne artikler om "dette er de viktigste fradragene"? Søk litt rundt og se hva du finner.

Ellers kan det være et tips å kikke på stikkordsregisteret i veiledningen for å bli "minnet" om poster som du kan ha glemt eller som ikke allerede står i din forhåndsutfylte selvangivelse.

Og så spør du oss konkret om dette! :-)

Tusen takk for råd! Selvsagt har du rett, det vrimler jo av info i aviser mm. Men hvem husker snøen som falt i fjor? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel 49+

Så flott, det var et godt tips. Tusen takk! :-)

Ja, jeg skjønner i alle fall ikke stort av rettledningen...

Var det ikke en mer fullstendig rettledning vedlagt selvangivelsen ifjor? Eller en på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...