Kvinna Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Inspirert av bikini-tråden nedenfor her, så sitter jeg og lurer på: Er strekkmerker en skam? Greit nok at det ikke er like pent som vanlig hud, det kan jeg være enig i. ...Men for kvinner er det da helt vanlig med strekkmerker i forbindelse med graviditet og fødsel? Eller ved rask vekst i pubertet, for den sakens skyld. Noen er mer disponert for strekkmerker i huden genetisk sett også. Hvorfor er det "så ille" med disse strekkmerkene? Er det noe "mer" med de enn at de er mindre pene enn resten av huden? Nysgjerrig på hva dere mener! 0 Siter
serendipity Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Sålenge det ikke er altfor ille, så syntes ikke jeg det er stygt. Og er det ille, ja så blåser jeg i om andre har det. 0 Siter
favn Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Det meste som har med kroppens ytre å gjøre, handler vel hellerom tidsriktig estetikk enn skam? Skam forbinder jeg med noe annet, noe indre, noe man ikke kan eller vil vise fram, la synes. 0 Siter
Gjest jutre Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 For min del er det bare at det er stygt. Kan ikke se hvordan det skulle kunne være en skam? Feite folk har vel mer å skamme seg over, for de kunne jo liksom jobbet litt med å se penere ut da. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Skam? Kvinnekroppen er ment for å bære fram barn og amme barn. Dette medfører i mange tilfeller til strekkmerker og hengebryst. Vi kan da ikke skjemmes over at vi har brukt kroppen vår som den var ment? Vi skulle vært like stolt over strekkmerkene og hengebrystene som vi er over barna våre. Ikke la andre påvirke oss hva vi føler for egen kropp. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 For min del er det bare at det er stygt. Kan ikke se hvordan det skulle kunne være en skam? Feite folk har vel mer å skamme seg over, for de kunne jo liksom jobbet litt med å se penere ut da. Dumme folk kunne også jobbet litt med å forstå at ikke alle er på samme stadie i livet. Overvekt handler om så mye mer enn for mye mat og for lite trim. 0 Siter
bb71 Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Neida! Jeg har mange skavanker jeg, et skikkelig tykt arr på magen fra navelen og ned bl.a. Tenker som så at kroppen er jo en bruksting, så jeg er fan av at man ser tegn til at man faktisk lever et liv! Så finnes det jo noen som har skavanker som hemmer dem på ulike måter, og føler man det slik har man kanskje et problem man bør gjøre noe med... Det perfekte er vel kjedelig? 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Strekkmerker viser at du har født et barn! Synes det er noe å være stolt av jeg. 0 Siter
Gjest jutre Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Dumme folk kunne også jobbet litt med å forstå at ikke alle er på samme stadie i livet. Overvekt handler om så mye mer enn for mye mat og for lite trim. For noen kanskje ja, men ikke for de fleste.. Det er vel en grunn til at overvekt er et stadig økende problem? Ikke alle de feite folka er syke eller har nettopp født da. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Skam er det ikke. Stygt derimot? Jeg synes ikke strekkmerker ser bra ut, heller ikke hår på bena, bart, hår under armene, cellulitter og hengepupper. Men; det er nå en gang sånn vi alle ender opp da. I hvertfall om vi ikke har klippekort hos kirurgen eller og heter Lillian Müller Og så får man gjøre noe med de tingene man kan gjøre noe med (om man føler for det), og innfinne seg med at enkelte ting ikke kan endres eller forbedres. Enten må man velge å leve som en perfekt asket og forsake alt som er moro, godt, og gir livet mening (barn f.eks) - eller så får vi alle (og mennene også!!) akseptere at konsekvensen er appelsinhud, hengepupper og ikke minst strekkmerker. Man trenger forøvrig ikke få barn for å få strekkmerker, jeg fikk det da jeg var 16 og fikk pupper, og 17 og fikk rumpe (normal vel og merke) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 For noen kanskje ja, men ikke for de fleste.. Det er vel en grunn til at overvekt er et stadig økende problem? Ikke alle de feite folka er syke eller har nettopp født da. Ikke alle de feita folka synes det er et problem å være feit heller. Synes mer synd på de dumme enn de feite. De feite _kan_ velge å gjøre noe med det, de dumme er evig fortapt til idiotien.... 0 Siter
Gjest jutre Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Ikke alle de feita folka synes det er et problem å være feit heller. Synes mer synd på de dumme enn de feite. De feite _kan_ velge å gjøre noe med det, de dumme er evig fortapt til idiotien.... de som du kaller dumme ser i hvertfall bra ut da, og har litt viljestyrke i kroppen. Ikke noe kult å være lat og svak som de feite da. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Ikke alle de feita folka synes det er et problem å være feit heller. Synes mer synd på de dumme enn de feite. De feite _kan_ velge å gjøre noe med det, de dumme er evig fortapt til idiotien.... For ikke å snakke om de intolerante kranglefantene... Er nok best å ikke svare,- provokatøren er i gang igjen... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Det er bare kvinnfolk som mener det der er ille. Vi gutta ser dem vel knapt. Har du noensinne hørt en mann snakke om kvinners strekkmerker? Det har ikke jeg. Men jeg har hørt mange kvinner akke seg over dem. Selv om jeg ikke ser dem selv ved nærmere ettersyn. Kvinnfolk er kvinnfolks verste fiende. 0 Siter
serendipity Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Det er bare kvinnfolk som mener det der er ille. Vi gutta ser dem vel knapt. Har du noensinne hørt en mann snakke om kvinners strekkmerker? Det har ikke jeg. Men jeg har hørt mange kvinner akke seg over dem. Selv om jeg ikke ser dem selv ved nærmere ettersyn. Kvinnfolk er kvinnfolks verste fiende. "Kvinnfolk er kvinnfolks verste fiende." Det er det ingen tvil ;-)... desverre... 0 Siter
Gjest mamma til baby Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Det er absolutt ingen skam, men PENT er det ikke. Jeg har ingen strekkmerker selv, men magen er mer pudding enn før. Bryr meg lite om det:) 0 Siter
Gjest lårhøna Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Det er bare kvinnfolk som mener det der er ille. Vi gutta ser dem vel knapt. Har du noensinne hørt en mann snakke om kvinners strekkmerker? Det har ikke jeg. Men jeg har hørt mange kvinner akke seg over dem. Selv om jeg ikke ser dem selv ved nærmere ettersyn. Kvinnfolk er kvinnfolks verste fiende. Hvor ofte snakker gutter om ting som er stygt med damer da? Er vel heller det flotte de snakker om? Ser ikke gutter cellulitter heller? Det har nemlig jeg endel av. 0 Siter
Kvinna Skrevet 5. april 2005 Forfatter Skrevet 5. april 2005 de som du kaller dumme ser i hvertfall bra ut da, og har litt viljestyrke i kroppen. Ikke noe kult å være lat og svak som de feite da. Jo, det er egentlig ganske kult, for vi får oss mang en god latter over sånne enkle folk som deg ;-P 0 Siter
favn Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Det er bare kvinnfolk som mener det der er ille. Vi gutta ser dem vel knapt. Har du noensinne hørt en mann snakke om kvinners strekkmerker? Det har ikke jeg. Men jeg har hørt mange kvinner akke seg over dem. Selv om jeg ikke ser dem selv ved nærmere ettersyn. Kvinnfolk er kvinnfolks verste fiende. 'Kvinnfolk er kvinnfolks verste fiende.' Småligheten, slarvet og den slags: Ja, antagelig. Resten - og det gjelder MYE: Nei. 0 Siter
Gjest jutre Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Jo, det er egentlig ganske kult, for vi får oss mang en god latter over sånne enkle folk som deg ;-P Hvis det er en trøst for deg så versågod. Du er likevel feit og stygg. Og sannsynligvis lat også, om du ikke gidder gjøre noe med det. Feite folk har et problem med innstillingen sin også, ser jo hvor agressiv du blir når en omtaler fedme som noe negativt. Og noe negativt ER det jo. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.