Mr Kahn Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Journalister ser rødt Hvis journalistenes stemmegivning var avgjørende for sammensetningen av Stortinget, hadde AP og SV styrt som de ville. - Journalister er i utakt med folket, sier Frank Aarebrot. Se art: http://www.propaganda-as.no/php/art.php?id=211524 Men for andre burde dette kanskje spore til ettertanke hos folk flest, om de ikke etter neste valg vil befinne seg i en situasjon der de våkner opp til en kommunistisk regjering. Ja, jeg skrev kommunistisk, glem sosialismen, det er bare et ord, disse som under røde faner kjører stormløp mot det norske demokratiet nu frem mot valget er reinhekla kommunister, uten overdrivelse. Eller tør du ta sjansen på at jeg ikke snakker sant? 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Har du startet valgkampen allerede? Selv venter jeg med å involvere meg til over sommeren ) 0 Siter
Prozak Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 "Eller tør du ta sjansen på at jeg ikke snakker sant?" Jepp. Akkurat som jeg ikke føler noen frykt når bratterud tordner om helvetes pinsler. "..................................." 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 5. april 2005 Forfatter Skrevet 5. april 2005 Har du startet valgkampen allerede? Selv venter jeg med å involvere meg til over sommeren ) For meg er valgkamp en evig kamp uten begynnelse eller ende. Så lenge noen øsnker å opprettholde Norges image som den siste sovjetstat, så kan en ikke unne seg fem minutter engang. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 5. april 2005 Forfatter Skrevet 5. april 2005 "Eller tør du ta sjansen på at jeg ikke snakker sant?" Jepp. Akkurat som jeg ikke føler noen frykt når bratterud tordner om helvetes pinsler. "..................................." Det gjør ikke jeg heller, mot falske profeter brukes skarp lut. Bratterud er en idiot, som de fleste ler av. Kommunistene ler vi derimot ikke av, nå er det faktisk på tide å ta denne gjengen på alvor og dra maskene av dette pakket en gang for alle, før de virkelig får gjort skikkelig skade. 0 Siter
collins Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Veldig fint at noen kaller en spade for en spade, når det gjelder de rødes noe anstrengte forhold til demokratiske prinsipper. SV-folk går omtrent berserk i mangel av argumenter, når de konfronteres med sosialismens mangel på demokratiske tradisjoner, både nasjonalt og internasjonalt. 0 Siter
Prozak Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Det gjør ikke jeg heller, mot falske profeter brukes skarp lut. Bratterud er en idiot, som de fleste ler av. Kommunistene ler vi derimot ikke av, nå er det faktisk på tide å ta denne gjengen på alvor og dra maskene av dette pakket en gang for alle, før de virkelig får gjort skikkelig skade. Ja, de står i stor fare for å ta over verden. Samtidig som de holder islamistene og alle de andre jødehaterne i hånden, og spiser barna våre mens de voldtar konene og døtrene våre. Det er bare å samle våpen og ammunisjon og forskanse seg. ".................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Det gjør ikke jeg heller, mot falske profeter brukes skarp lut. Bratterud er en idiot, som de fleste ler av. Kommunistene ler vi derimot ikke av, nå er det faktisk på tide å ta denne gjengen på alvor og dra maskene av dette pakket en gang for alle, før de virkelig får gjort skikkelig skade. Ja, de står i stor fare for å ta over verden. Samtidig som de holder islamistene og alle de andre jødehaterne i hånden, og spiser barna våre mens de voldtar konene og døtrene våre. Det er bare å samle våpen og ammunisjon og forskanse seg. ".................................." 0 Siter
collins Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Ja, de står i stor fare for å ta over verden. Samtidig som de holder islamistene og alle de andre jødehaterne i hånden, og spiser barna våre mens de voldtar konene og døtrene våre. Det er bare å samle våpen og ammunisjon og forskanse seg. ".................................." Nå ironiserer du litt mye. Det er DEMOKRATIET, som er sosialismens problem, også i moderne tid. Blodige sosialistiske tyrannier/tyranner, som vi har sett så mange av opp gjennom, har nok ikke grobunn i noen samfunn lengre(håper jeg). Men fiendtligheten mot enkeltmenneskers frihet, og mot demokratiet, har de fortsatt i behold. Det er forbløffende at ikke flere er seg bevisst at sosialistene bygger på samme ideologi som verdens verste despoter en gang gjorde. Ingen har hittil klart å forene sosialisme og demokrati. Nettopp fordi at hvis man velger det ene, så mister man det andre. 0 Siter
Prozak Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Nå ironiserer du litt mye. Det er DEMOKRATIET, som er sosialismens problem, også i moderne tid. Blodige sosialistiske tyrannier/tyranner, som vi har sett så mange av opp gjennom, har nok ikke grobunn i noen samfunn lengre(håper jeg). Men fiendtligheten mot enkeltmenneskers frihet, og mot demokratiet, har de fortsatt i behold. Det er forbløffende at ikke flere er seg bevisst at sosialistene bygger på samme ideologi som verdens verste despoter en gang gjorde. Ingen har hittil klart å forene sosialisme og demokrati. Nettopp fordi at hvis man velger det ene, så mister man det andre. Det er umulig å la være å ironisere når den paranoide galmannsrallingen starter :-) "Det er DEMOKRATIET, som er sosialismens problem, også i moderne tid. Blodige sosialistiske tyrannier/tyranner, som vi har sett så mange av opp gjennom," Dette er jo "ekstrem-sosialisme" og kommunisme, og det er galskap. "Men fiendtligheten mot enkeltmenneskers frihet, og mot demokratiet, har de fortsatt i behold." Du mener altså alle grader av sosialisme er motstandere av individets frihet og demokratiet? Jeg er ikke enig. "Det er forbløffende at ikke flere er seg bevisst at sosialistene bygger på samme ideologi som verdens verste despoter en gang gjorde." Det er igjen det ekstreme, og det nytter det ikke å være uenig i. Men de største og høyest hylende anti-sosialistene her på dol fremmer gjerne samtidig et menneskesyn som er nøyaktig like ille som det de misjonerer mot. "Ingen har hittil klart å forene sosialisme og demokrati." Vel - vi har jo i Norge noe som ligner på et såkalt "sosialdemokrati". Fjerner du alle spor av sosialisme, så får du et rent kapitalistisk styre - som f.eks usa har. Og det er heller IKKE bedre. Personlig har jeg ved en gang stemt RV ved stortingsvalget. IKKE fordi jeg har noe til felles med deres politikk, men fordi de hadde en glimrende korridor-rotte funksjon på stortinget. "...................................." 0 Siter
collins Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Det er umulig å la være å ironisere når den paranoide galmannsrallingen starter :-) "Det er DEMOKRATIET, som er sosialismens problem, også i moderne tid. Blodige sosialistiske tyrannier/tyranner, som vi har sett så mange av opp gjennom," Dette er jo "ekstrem-sosialisme" og kommunisme, og det er galskap. "Men fiendtligheten mot enkeltmenneskers frihet, og mot demokratiet, har de fortsatt i behold." Du mener altså alle grader av sosialisme er motstandere av individets frihet og demokratiet? Jeg er ikke enig. "Det er forbløffende at ikke flere er seg bevisst at sosialistene bygger på samme ideologi som verdens verste despoter en gang gjorde." Det er igjen det ekstreme, og det nytter det ikke å være uenig i. Men de største og høyest hylende anti-sosialistene her på dol fremmer gjerne samtidig et menneskesyn som er nøyaktig like ille som det de misjonerer mot. "Ingen har hittil klart å forene sosialisme og demokrati." Vel - vi har jo i Norge noe som ligner på et såkalt "sosialdemokrati". Fjerner du alle spor av sosialisme, så får du et rent kapitalistisk styre - som f.eks usa har. Og det er heller IKKE bedre. Personlig har jeg ved en gang stemt RV ved stortingsvalget. IKKE fordi jeg har noe til felles med deres politikk, men fordi de hadde en glimrende korridor-rotte funksjon på stortinget. "...................................." Ekstrem, javel... Jeg kan ikke se noen andre "moderne" politiske partier enn SV, som til de grader flørter med ekstreme regimer/ideologier, som historisk sett har drept millioner av egen borgere. 0 Siter
Prozak Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Ekstrem, javel... Jeg kan ikke se noen andre "moderne" politiske partier enn SV, som til de grader flørter med ekstreme regimer/ideologier, som historisk sett har drept millioner av egen borgere. Mulig det. Nå har heller ikke jeg sagt at man bør stemme SV :-) "...................................." 0 Siter
collins Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Mulig det. Nå har heller ikke jeg sagt at man bør stemme SV :-) "...................................." OK, vi lar debatten ligge. Forhåpentligvis har jeg klart å provosere noen SV'ere.;-) 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 5. april 2005 Forfatter Skrevet 5. april 2005 Ja, de står i stor fare for å ta over verden. Samtidig som de holder islamistene og alle de andre jødehaterne i hånden, og spiser barna våre mens de voldtar konene og døtrene våre. Det er bare å samle våpen og ammunisjon og forskanse seg. ".................................." «-Ja, de står i stor fare for å ta over verden.-» Du beveger deg i et retorisk landskap der du trekker fra og legger til kontekster med hensikt å latterliggjøre argumenter du ikke kan tilbakevise. Det er ikke bare dårlig debattskikk, det er feigt og uredelig. Og det slår først og fremst tilbake på deg selv. Men i ytterste konsekvens er du den blinde høna som pirker borti kornet med den setningen jeg siterte, den totalitære familiens ambisjoner er nettopp å styre verden etter paradigmer som burde vært gjennomskuet etter at Berlinmuren kollapset og folk flest fikk et glimt av kommunismens nakne ansikt. Et ansikt som nå smøres tykt med makeup under paroler som fred, frigjøring, demokrati, solidaritet og likeverd. Alt under de røde faner og en ideologi som ikke kan skape fred på et frimerke engang. Inntil videre trenger vi ikke annet enn det frie ordet som våpen mot den totalitære familien og deres "fredsfyrster", og vi må bruke det der vi kommer til. Det som er av kommunister synes å ha krøpet inn i norske massemedia etter at Sovjet forsvant. I stedet for et oppgjør med kommunistene fikk vi fraser som "ulovlig politisk overvåking" og "jeg vil se mappa mi" opp på plakatene nesten hver dag siden 1991. Og kommunistene er stadig like uskyldige, hele veien. Våg å ta den debatten, prosak. 0 Siter
Prozak Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 «-Ja, de står i stor fare for å ta over verden.-» Du beveger deg i et retorisk landskap der du trekker fra og legger til kontekster med hensikt å latterliggjøre argumenter du ikke kan tilbakevise. Det er ikke bare dårlig debattskikk, det er feigt og uredelig. Og det slår først og fremst tilbake på deg selv. Men i ytterste konsekvens er du den blinde høna som pirker borti kornet med den setningen jeg siterte, den totalitære familiens ambisjoner er nettopp å styre verden etter paradigmer som burde vært gjennomskuet etter at Berlinmuren kollapset og folk flest fikk et glimt av kommunismens nakne ansikt. Et ansikt som nå smøres tykt med makeup under paroler som fred, frigjøring, demokrati, solidaritet og likeverd. Alt under de røde faner og en ideologi som ikke kan skape fred på et frimerke engang. Inntil videre trenger vi ikke annet enn det frie ordet som våpen mot den totalitære familien og deres "fredsfyrster", og vi må bruke det der vi kommer til. Det som er av kommunister synes å ha krøpet inn i norske massemedia etter at Sovjet forsvant. I stedet for et oppgjør med kommunistene fikk vi fraser som "ulovlig politisk overvåking" og "jeg vil se mappa mi" opp på plakatene nesten hver dag siden 1991. Og kommunistene er stadig like uskyldige, hele veien. Våg å ta den debatten, prosak. "I stedet for et oppgjør med kommunistene fikk vi fraser som "ulovlig politisk overvåking" og "jeg vil se mappa mi" opp på plakatene nesten hver dag siden 1991." Du mener demokratiske menneskerettigheter? Ja, det er en uting, det der. Det hjelper lite hvor mye du sitter på din ord-hest og legger ut i det vide og det brede om fortreffeligheten ved din egen paranoia, og hvor kunnskapsløse, feige etc. jeg og andre er. Likvel kan det du sier oppsummeres som "bla-blah-rall-rall-bla-bla" "....................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 OK, vi lar debatten ligge. Forhåpentligvis har jeg klart å provosere noen SV'ere.;-) Det er det definitivt ikke noe galt med. Probelmet er bare at dere som går ut mot "kommunistene" SV samtidig presterer å fremme FrP. Et onde er like mye et onde, uansett hvilken politisk leir det tilhører. (Ekstrem)sosialistene mangler historiekunskap og grep på virkeligheten. FrP-ere mangler grunnleggende prinsipper for menneskeverd, normal moral etc, og er både antropologisk og psykologisk inkompetente. "...................................." 0 Siter
Hawkwind Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Synes vel igrunn alle de politiske partiene i Norge er ganske pill råtne for min del. Landets beste er blitt en glemt frase - og de partipolitiske prinsipper er viktigst uansett hvilke konsekvenser de får når de settes ut i livet. De enkelte politikeres evne til å sette seg inn i prinsippielle enkeltsaker er heller ikke særlig overbevisende for tiden - jamfør utnevnelsen av biskop i Oslo. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 5. april 2005 Forfatter Skrevet 5. april 2005 "I stedet for et oppgjør med kommunistene fikk vi fraser som "ulovlig politisk overvåking" og "jeg vil se mappa mi" opp på plakatene nesten hver dag siden 1991." Du mener demokratiske menneskerettigheter? Ja, det er en uting, det der. Det hjelper lite hvor mye du sitter på din ord-hest og legger ut i det vide og det brede om fortreffeligheten ved din egen paranoia, og hvor kunnskapsløse, feige etc. jeg og andre er. Likvel kan det du sier oppsummeres som "bla-blah-rall-rall-bla-bla" "....................................." «-Du mener demokratiske menneskerettigheter? Ja, det er en uting, det -» Nå løper du som en hare igjen. "Våre egne" kommunister har ingen tradisjon for verken fred, frihet eller demokrati mer enn disse despotene de har tiljublet siden de ble lempet ut av AP i 1959. "Paranoia" var også favorittdiagnosen på hundretusener av politiske motstandere, som ble behandlet til døde i lukkede leire eller sinnsykehus for at systemet skulle overleve. La oss heller diskutere "fortreffeligheten" i det. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 5. april 2005 Forfatter Skrevet 5. april 2005 Synes vel igrunn alle de politiske partiene i Norge er ganske pill råtne for min del. Landets beste er blitt en glemt frase - og de partipolitiske prinsipper er viktigst uansett hvilke konsekvenser de får når de settes ut i livet. De enkelte politikeres evne til å sette seg inn i prinsippielle enkeltsaker er heller ikke særlig overbevisende for tiden - jamfør utnevnelsen av biskop i Oslo. Jeg kan delvis si meg enig i innledningen din, men denne må jeg få elaborert: «-De enkelte politikeres evne til å sette seg inn i prinsippielle enkeltsaker er heller ikke særlig overbevisende for tiden - jamfør utnevnelsen av biskop i Oslo.-» 0 Siter
Prozak Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 «-Du mener demokratiske menneskerettigheter? Ja, det er en uting, det -» Nå løper du som en hare igjen. "Våre egne" kommunister har ingen tradisjon for verken fred, frihet eller demokrati mer enn disse despotene de har tiljublet siden de ble lempet ut av AP i 1959. "Paranoia" var også favorittdiagnosen på hundretusener av politiske motstandere, som ble behandlet til døde i lukkede leire eller sinnsykehus for at systemet skulle overleve. La oss heller diskutere "fortreffeligheten" i det. ""Paranoia" var også favorittdiagnosen på hundretusener av politiske motstandere, som ble behandlet til døde i lukkede leire eller sinnsykehus" Så derfor skal man ta slike som deg alvorlig? Fordi noen har blitt urettmessig diagnostisert som paranoide rallere? Nah. ".................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.