Mr Kahn Skrevet 5. april 2005 Forfatter Skrevet 5. april 2005 ""Paranoia" var også favorittdiagnosen på hundretusener av politiske motstandere, som ble behandlet til døde i lukkede leire eller sinnsykehus" Så derfor skal man ta slike som deg alvorlig? Fordi noen har blitt urettmessig diagnostisert som paranoide rallere? Nah. ".................................." Det er ikke så viktig for meg hvorvidt du tar meg på alvor eller ei, jeg er bare den minste bukken bruse som sitter under kommunist-trollets bro. Men realitetene forsvinner ikke fordi du kniper øyene sammen og stikker fingrene i ørene og bubler som en trassig unge. Noen vil komme til å oppleve et politisk backlash om ikke lenge, for noen kommer det post mortem, men vi har gode sjanser for å se det i vår tid. Vær etterpåklok på forhånd. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Jeg kan delvis si meg enig i innledningen din, men denne må jeg få elaborert: «-De enkelte politikeres evne til å sette seg inn i prinsippielle enkeltsaker er heller ikke særlig overbevisende for tiden - jamfør utnevnelsen av biskop i Oslo.-» Tenker da på hylekoret med diverse stortingspolitikere som kastet seg inn i mediajippoen hvor man forsøkte å omtale den godeste Kvarme som en etterlevning fra den mørke middelalder. Opplevelsen av politikere som fallbyr hverandre for å være talerør for pressgrupper i samfunnet i den saken var noe deprimerende - ikke minst fordi jeg fikk et svært sterkt inntrykk av at de også fikk manus på hva de sa fra pressgruppene. Kan ikke erindre at noen av disse folkene faktisk omtalte i noen som helst sammenheng at de faktisk hadde noe som lignet elementær kunnskap om det mennesket de svartmalte i media - i beste fall omtalte de et ganske forvrengt bilde av realitetene i denne ene saken media er så fryktelig opptatt av... 0 Siter
Prozak Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Det er ikke så viktig for meg hvorvidt du tar meg på alvor eller ei, jeg er bare den minste bukken bruse som sitter under kommunist-trollets bro. Men realitetene forsvinner ikke fordi du kniper øyene sammen og stikker fingrene i ørene og bubler som en trassig unge. Noen vil komme til å oppleve et politisk backlash om ikke lenge, for noen kommer det post mortem, men vi har gode sjanser for å se det i vår tid. Vær etterpåklok på forhånd. Du skjønner det, Kahn, at selv om jeg ikke kan ta deg alvorlig, så betyr det ikke at jeg ikke følger med i det som skjer, og hører på de som vet hva de snakker om. Forskjellen er vel bl.a at jeg forsøker å høre på mer enn én side. "....................................." 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 5. april 2005 Forfatter Skrevet 5. april 2005 Du skjønner det, Kahn, at selv om jeg ikke kan ta deg alvorlig, så betyr det ikke at jeg ikke følger med i det som skjer, og hører på de som vet hva de snakker om. Forskjellen er vel bl.a at jeg forsøker å høre på mer enn én side. "....................................." Likevel tar du mitt engasjement som en personlig fornærmelse og nekter plent å diskutere saklig. Ingen grunn til å forandre overskriften, med andre ord. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 5. april 2005 Forfatter Skrevet 5. april 2005 Tenker da på hylekoret med diverse stortingspolitikere som kastet seg inn i mediajippoen hvor man forsøkte å omtale den godeste Kvarme som en etterlevning fra den mørke middelalder. Opplevelsen av politikere som fallbyr hverandre for å være talerør for pressgrupper i samfunnet i den saken var noe deprimerende - ikke minst fordi jeg fikk et svært sterkt inntrykk av at de også fikk manus på hva de sa fra pressgruppene. Kan ikke erindre at noen av disse folkene faktisk omtalte i noen som helst sammenheng at de faktisk hadde noe som lignet elementær kunnskap om det mennesket de svartmalte i media - i beste fall omtalte de et ganske forvrengt bilde av realitetene i denne ene saken media er så fryktelig opptatt av... Jeg ble ikke spesielt overrasket over at Foss tok dissens i dette spørsmålet, men må innrømme at Dørum tok meg litt på senga. "Debatten" i seg selv overrakset meg imidlertid ikke, da jeg etterhvert skjønte at Kvarmes kandidatur kom først ut på oppløpssiden. Enkelte politiske miljøer i Norge sliter med å få sine politiske budskap til å runge like godt i kirkene som i moskeene. Homser og human-etikere, kommunister og ateister, alle synes å ha en mening om hvem som er best skikket som biskop i Oslo, hva Kirken selv mener er uinteressant. På tide å skille stat og kirke? 0 Siter
Hawkwind Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Jeg ble ikke spesielt overrasket over at Foss tok dissens i dette spørsmålet, men må innrømme at Dørum tok meg litt på senga. "Debatten" i seg selv overrakset meg imidlertid ikke, da jeg etterhvert skjønte at Kvarmes kandidatur kom først ut på oppløpssiden. Enkelte politiske miljøer i Norge sliter med å få sine politiske budskap til å runge like godt i kirkene som i moskeene. Homser og human-etikere, kommunister og ateister, alle synes å ha en mening om hvem som er best skikket som biskop i Oslo, hva Kirken selv mener er uinteressant. På tide å skille stat og kirke? Tja, er selv motstander av skille. Først og fremst fordi det vil medføre ganske mange negative konsekvenser for svake grupper her i landet. Det er en kjensgjerning at en selvstendig kirke vil ha en svakere økonomi enn i dag, og dette vil bety at en del stillinger forsvinner. I fremste rekke vil dette ramme ungdomsarbeidere og diakoner - som gjør en uvurderlig jobb mange steder mht. å stille opp for mennesker i nød. Og jeg har vanskelig å se for meg at kommunene hverken makter eller vil ta over de arbeidsoppgavene - og konsekvensen av dette er at flere menneskeskjebner vil gå til grunne i landet vårt. Men baserer man seg kun på det rent religiøse aspektet i saken, er det selvsagt mange gode grunner for å skille stat og kirke. 0 Siter
Prozak Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Likevel tar du mitt engasjement som en personlig fornærmelse og nekter plent å diskutere saklig. Ingen grunn til å forandre overskriften, med andre ord. Personlig fornærmelse? Fra deg? Nei, nå gir du deg selv for mye kreditt. "..............................." 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 5. april 2005 Forfatter Skrevet 5. april 2005 Tja, er selv motstander av skille. Først og fremst fordi det vil medføre ganske mange negative konsekvenser for svake grupper her i landet. Det er en kjensgjerning at en selvstendig kirke vil ha en svakere økonomi enn i dag, og dette vil bety at en del stillinger forsvinner. I fremste rekke vil dette ramme ungdomsarbeidere og diakoner - som gjør en uvurderlig jobb mange steder mht. å stille opp for mennesker i nød. Og jeg har vanskelig å se for meg at kommunene hverken makter eller vil ta over de arbeidsoppgavene - og konsekvensen av dette er at flere menneskeskjebner vil gå til grunne i landet vårt. Men baserer man seg kun på det rent religiøse aspektet i saken, er det selvsagt mange gode grunner for å skille stat og kirke. «-Først og fremst fordi det vil medføre ganske mange negative konsekvenser for svake grupper her i landet.-» Hvilke grupper er det da snakk om, og hvorfor skulle ikke Kirken stå på de svakestes side, selv om navlestrengen til Staten er kappet? «-Det er en kjensgjerning at en selvstendig kirke vil ha en svakere økonomi enn i dag, og dette vil bety at en del stillinger forsvinner. I fremste rekke vil dette ramme ungdomsarbeidere og diakoner - som gjør en uvurderlig jobb mange steder mht. å stille opp for mennesker i nød.-» Så får de vel gjøre det på humantært grunnlag da, i Jesu Kristi Ånd? Eller? De får jo sin lønn i Himmelen, ikke sant? «-Og jeg har vanskelig å se for meg at kommunene hverken makter eller vil ta over de arbeidsoppgavene - og konsekvensen av dette er at flere menneskeskjebner vil gå til grunne i landet vårt.-» Men de makter å gjøre alle forsøk på å diktere hvem som skal sitte hvor i Kirken. Hvis det er åndelig bistand, så er vel den billigere enn den verslige? En fordeling i henhold til dette må da være like grei, Kirken preker og trøster, kommunen betaler heller direkte til de trengende. Et mellomledd mindre, en win win situation. «-Men baserer man seg kun på det rent religiøse aspektet i saken, er det selvsagt mange gode grunner for å skille stat og kirke.-» Nah, jeg tror nok at en i det lange løp ville sett noen økonomiske fordeler her også. Man kan ikke tjene både Gud og Mammon. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 5. april 2005 Forfatter Skrevet 5. april 2005 Personlig fornærmelse? Fra deg? Nei, nå gir du deg selv for mye kreditt. "..............................." Tror ikke det, siden du hele tiden er så livende redd for at noen av mine innlegg skal bli stående uten din sedvanlige fire-rader med tullingpjatt. For du klarer ikke la være, ikke sant *ler* 0 Siter
collins Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Det er det definitivt ikke noe galt med. Probelmet er bare at dere som går ut mot "kommunistene" SV samtidig presterer å fremme FrP. Et onde er like mye et onde, uansett hvilken politisk leir det tilhører. (Ekstrem)sosialistene mangler historiekunskap og grep på virkeligheten. FrP-ere mangler grunnleggende prinsipper for menneskeverd, normal moral etc, og er både antropologisk og psykologisk inkompetente. "...................................." Du har et bra poeng der. Vi "moderate" vil jo ikke bli asossiert hverken med SV eller FrP. Men ser faren. 0 Siter
flisa Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Du har et bra poeng der. Vi "moderate" vil jo ikke bli asossiert hverken med SV eller FrP. Men ser faren. Nikker 0 Siter
Prozak Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Du har et bra poeng der. Vi "moderate" vil jo ikke bli asossiert hverken med SV eller FrP. Men ser faren. Ikke sant? Det blir bare forskjellige ytterpunkter, og ingen som har noe man kan støtte opp under. "................................." 0 Siter
Gjest et eller annet nick Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 "Men for andre burde dette kanskje spore til ettertanke hos folk flest, om de ikke etter neste valg vil befinne seg i en situasjon der de våkner opp til en kommunistisk regjering." _Kun_ til ettertanke og vurdering ved stemmegivning ? Personlig har jeg disse folka så til de grader i vrangstrupen at det vanskelig kan beskrives. Hvordan skal man lære så trangsynte og dømmesyke folk sunn fornuft ? Det tror jeg ikke du klarer. Effektive mottiltak ? Det eneste jeg kommer på er å fjerne pressestøtten og NRK-monopolet. Urimelig at normale mennesker skal betale for mental forurensning. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 6. april 2005 Forfatter Skrevet 6. april 2005 ""Paranoia" var også favorittdiagnosen på hundretusener av politiske motstandere, som ble behandlet til døde i lukkede leire eller sinnsykehus" Så derfor skal man ta slike som deg alvorlig? Fordi noen har blitt urettmessig diagnostisert som paranoide rallere? Nah. ".................................." «-Fordi noen har blitt urettmessig diagnostisert som paranoide rallere-» Jeg kunne vel føye til her at det dreier seg om mer enn "noen", særlig når vi snakker om millioner av mennesker. Folk som bare forsvant fordi de hadde feil oppfatninger av systemet. Tankegangen din er forøvrig helt i tråd med Stalins filosofi: drep én mann og de kaller det mord. Drep en million, og de kaller det statistikk. 0 Siter
Prozak Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 «-Fordi noen har blitt urettmessig diagnostisert som paranoide rallere-» Jeg kunne vel føye til her at det dreier seg om mer enn "noen", særlig når vi snakker om millioner av mennesker. Folk som bare forsvant fordi de hadde feil oppfatninger av systemet. Tankegangen din er forøvrig helt i tråd med Stalins filosofi: drep én mann og de kaller det mord. Drep en million, og de kaller det statistikk. "Tankegangen din er forøvrig helt i tråd med Stalins filosofi: drep én mann og de kaller det mord. Drep en million, og de kaller det statistikk." Hvorfor snakker du om "tankegangen min"? Kan du vise til et sted hvor jeg har fremmet et syn som dette? Og da mener jeg ikke det du gjør nå, som er å legge holdninger på meg basert på din personlige fornærmelse. Dette blir like frekt og barnslig som når gode, gamle sør kaller deg rassist hvis du ikke later som om en afrikaner har akkurat samme størrelse på leppene som en nordmann. Jeg har ikke sagt noe som helst om hvor mange som har ditt og datt, ei heller bagatellisert eller blåst opp noe som har skjedd eller ikke skjedd - det er du som ikke klarer å holde ordene i den sammenhengen de blir brukt. "..................................." 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 6. april 2005 Forfatter Skrevet 6. april 2005 "Tankegangen din er forøvrig helt i tråd med Stalins filosofi: drep én mann og de kaller det mord. Drep en million, og de kaller det statistikk." Hvorfor snakker du om "tankegangen min"? Kan du vise til et sted hvor jeg har fremmet et syn som dette? Og da mener jeg ikke det du gjør nå, som er å legge holdninger på meg basert på din personlige fornærmelse. Dette blir like frekt og barnslig som når gode, gamle sør kaller deg rassist hvis du ikke later som om en afrikaner har akkurat samme størrelse på leppene som en nordmann. Jeg har ikke sagt noe som helst om hvor mange som har ditt og datt, ei heller bagatellisert eller blåst opp noe som har skjedd eller ikke skjedd - det er du som ikke klarer å holde ordene i den sammenhengen de blir brukt. "..................................." Nå, liker du ikke at jeg diskuterer på dine premisser? 0 Siter
Prozak Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Nå, liker du ikke at jeg diskuterer på dine premisser? Har ingen problemer med diskusjon, men du kommer jo bare med tull :-) Men kjære Kahn, sitt nå der og vent på dommedag og kommunistisk revolusjon. Du er neppe noen fare for oss som er litt mer nøkterne - det er neppe særlig mer enn i kjeften du har det. ".................................." 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 7. april 2005 Forfatter Skrevet 7. april 2005 Har ingen problemer med diskusjon, men du kommer jo bare med tull :-) Men kjære Kahn, sitt nå der og vent på dommedag og kommunistisk revolusjon. Du er neppe noen fare for oss som er litt mer nøkterne - det er neppe særlig mer enn i kjeften du har det. ".................................." «- det er neppe særlig mer enn i kjeften du har det.-»...! *ler* Det er alt som trengs her inne, men i overført betydning sier vi tastaturet, dvs., det skrevne ordet. Det FRIE ordet. Og det er åpenbart det du ønsker å stanse. Problemet ditt er at du kan ikke sensurere her inne, uansett hvor sterkt du misliker meningsytringene som presenteres her. Ikke hjelper det med sjikane eller trusler heller, førstnevnte er jeg immun mot, og en skjæreveng som deg ville jeg antagelig knøvlet med et glass vann i den ene hånda, UTEN å søle en dråpe. Øk heller dosene, din tosk. 0 Siter
Prozak Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 «- det er neppe særlig mer enn i kjeften du har det.-»...! *ler* Det er alt som trengs her inne, men i overført betydning sier vi tastaturet, dvs., det skrevne ordet. Det FRIE ordet. Og det er åpenbart det du ønsker å stanse. Problemet ditt er at du kan ikke sensurere her inne, uansett hvor sterkt du misliker meningsytringene som presenteres her. Ikke hjelper det med sjikane eller trusler heller, førstnevnte er jeg immun mot, og en skjæreveng som deg ville jeg antagelig knøvlet med et glass vann i den ene hånda, UTEN å søle en dråpe. Øk heller dosene, din tosk. " Og det er åpenbart det du ønsker å stanse." Jeg har aldri fremmet sensur i noen form. Ei heller har jeg truet deg, som du også påstår. Det frie ordet inkluderer også å fortelle deg at du er en tragisk fjott, akkurat som det inkluderer at du har lov til å være nettopp det. Og knøvle meg hadde det jo vært underholdende om du hadde prøvd på, men tvilsomt om du hadde klart med mindre det innvolverer å kjøre traktoren over meg når jeg sover. Og de utrolig dårlige forsøkene på hersketeknikk med hensyn til medisinering etc. er det ikke lenger noen vits i å påpeke. Det jeg er glad for er at de fleste tragiske allvitende, usympatiske, totalitære og paranoide fjols som deg sjelden har noen som helst makt til å gjennomføre det de skryter på seg. Jeg er en av de som førsøker å unngå ekstremiteter, og hvorvidt jeg har noe å si i verden er lite interessant begge veier. Det at du ikke har noe å si er nok en god ting for demokrati, generell menneskelighet etc. ".................................." 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 7. april 2005 Forfatter Skrevet 7. april 2005 " Og det er åpenbart det du ønsker å stanse." Jeg har aldri fremmet sensur i noen form. Ei heller har jeg truet deg, som du også påstår. Det frie ordet inkluderer også å fortelle deg at du er en tragisk fjott, akkurat som det inkluderer at du har lov til å være nettopp det. Og knøvle meg hadde det jo vært underholdende om du hadde prøvd på, men tvilsomt om du hadde klart med mindre det innvolverer å kjøre traktoren over meg når jeg sover. Og de utrolig dårlige forsøkene på hersketeknikk med hensyn til medisinering etc. er det ikke lenger noen vits i å påpeke. Det jeg er glad for er at de fleste tragiske allvitende, usympatiske, totalitære og paranoide fjols som deg sjelden har noen som helst makt til å gjennomføre det de skryter på seg. Jeg er en av de som førsøker å unngå ekstremiteter, og hvorvidt jeg har noe å si i verden er lite interessant begge veier. Det at du ikke har noe å si er nok en god ting for demokrati, generell menneskelighet etc. ".................................." ...det er på deg: «-...inkluderer også å fortelle deg at du er en tragisk fjott...tragiske allvitende, usympatiske, totalitære og paranoide fjols som deg...-» Jeg likte denne best, da den kommer i kontrast til de to første setningene jeg siterte: «- Jeg er en av de som førsøker å unngå ekstremiteter-»...! Yeah, right! *ler* Nå begynner det å bli en stund siden jeg lot meg trekke inn i sånne "diskusjoner" som dette, der personkarakteristikker drukner selve saken, men du formelig tigger om å bli behandlet som en tulling. Erfaringene med DOL tilsier imidlertid at en ikke skal innlate seg med sånne som deg på slike premisser, så jeg bare konstaterer at du er en rabiat kråke med mye internett-selvtillit, og ferdig med det. Prøv å få nervene under kontroll, påsan. =^) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.