Gjest Vil du tipse meg Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Skal ha den omtalte medikamentprøven snart og ønsker sårt tips for å ikke stryke. Vet det er viktig å ha alt rett. 0 Siter
Gjest Vil du tipse meg Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Medikamentrekning-prøven???? Jeg er vernepleiestudent og må gjennom en slik prøve for å bestå kravene. 0 Siter
Tottlå Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Jeg er vernepleiestudent og må gjennom en slik prøve for å bestå kravene. Jeg er sykepleierstudent, og skal også snart ha denne prøven. Har egentlig ikke tenkt så mye på den. Skal ha den i juni. 0 Siter
Gjest drilling som skal til Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Sett av en del tid til å regne oppgaver. Få tak i gamle eksamenssett. Øv alene, men gjerne også sammen med andre som skal ha prøven. Sett av noen lange økter hvor dere bare regner. 0 Siter
Freya Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Lær deg grundig å regne mg, ml og mg pr ml. Lag en trekant hvor den øverste "spissen" er mg, den venstre er ml, og den høyre er mg pr ml. Sett inn de tallene du har og finn ut hva du må regne ut. Lær deg også formelen for å regne ut fortynning. Den er Styrken av konsentrat (Sk) x Volum av konsentrat (Vk) = Styrken av fortynnet løsning (Sf) x Volumet av fortynnet løsning (Vf) Skriv Sk x Vk = Sf x Vf og sett inn de tallene du har, slik finner du ut hva du må regne ut. VIKTIG! Les oppgaven godt og finn ut hva du skal svare på! Dumt å få feil fordi man har svart på feil spørsmål i oppgaven, selv om man har regnet rett. Se over prøven og regn igjennom flere ganger før du leverer den, det har du tid til. Dobbelt- og trippelsjekk at du har svart på det de spør om. Dette skal gå bra! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.