Gå til innhold

Har du et tips for å klare medikamentprøven?

Anbefalte innlegg

Gjest Vil du tipse meg
Skrevet

Skal ha den omtalte medikamentprøven snart og ønsker sårt tips for å ikke stryke. Vet det er viktig å ha alt rett.

Fortsetter under...

Gjest Vil du tipse meg
Skrevet

Medikamentrekning-prøven????

Jeg er vernepleiestudent og må gjennom en slik prøve for å bestå kravene.

Skrevet

Jeg er vernepleiestudent og må gjennom en slik prøve for å bestå kravene.

Jeg er sykepleierstudent, og skal også snart ha denne prøven. Har egentlig ikke tenkt så mye på den. Skal ha den i juni.

Gjest drilling som skal til
Skrevet

Sett av en del tid til å regne oppgaver. Få tak i gamle eksamenssett.

Øv alene, men gjerne også sammen med andre som skal ha prøven. Sett av noen lange økter hvor dere bare regner.

Skrevet

Lær deg grundig å regne mg, ml og mg pr ml. Lag en trekant hvor den øverste "spissen" er mg, den venstre er ml, og den høyre er mg pr ml. Sett inn de tallene du har og finn ut hva du må regne ut.

Lær deg også formelen for å regne ut fortynning. Den er

Styrken av konsentrat (Sk) x Volum av konsentrat (Vk) = Styrken av fortynnet løsning (Sf) x Volumet av fortynnet løsning (Vf)

Skriv Sk x Vk = Sf x Vf og sett inn de tallene du har, slik finner du ut hva du må regne ut.

VIKTIG! Les oppgaven godt og finn ut hva du skal svare på! Dumt å få feil fordi man har svart på feil spørsmål i oppgaven, selv om man har regnet rett.

Se over prøven og regn igjennom flere ganger før du leverer den, det har du tid til. Dobbelt- og trippelsjekk at du har svart på det de spør om.

Dette skal gå bra! :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...