Gå til innhold

hvordan er det å leve sammen med en person med en annen religion?b

Anbefalte innlegg

Gjest religionsforskjeller
Skrevet

Er det problematisk i samlivet, eller er det andre ting enn religionen som gjør det vanskelig?

og hvis man får barn, hvilken religiøs oppdragelse skal barnet få?

lurer litt på dette fordi jeg har forelsket meg i en gutt som er buddist.

Fortsetter under...

Skrevet

Buddismen er den mest tolerante religionen som finnes i verden. Det hadde nok vært verre hvis du skulle krysse diverse andre religionsleire.

Gjest bebba
Skrevet

Tror ikke buddismen alene er et problem, men det spørs hvor han kommer ifra og hvilken andre kulturforskjeller dere har. Hvor religiøs du selv er osv?

Gjest pyse kanskje
Skrevet

Etter alle de triste sjebnene vi har hørt og lest om så hadde ikke jeg tatt sjansen nei.

Gjest malun
Skrevet

Etter alle de triste sjebnene vi har hørt og lest om så hadde ikke jeg tatt sjansen nei.

Triste skjebner med buddhister?

Skrevet

Jeg er gift med en hindu, og har ikke hatt noen problemer i det hele tatt som kan relateres til religion. Ungene er døpte og oppdratt kristent (i den grad religion er en del av oppdragelsen da...)

Men appa forteller masse om sin religion, så de er svært godt orientert.

Så hvis vi har hatt problemer så har de vært av en helt annen karakter. Mange forskjeller, men ingen som vi ikke, ved å være oppriktig nysgjerrige på hverandres kultur, har klart å snakke oss gjennom. Vi har vært sammen i 15 år, så jeg tror de værste barnesykdommene er tilbakelagt.

Faktisk hadde jeg større problemer med å finne en felles forståelse sammen med en norsk jeg var sammen med før. Tro det eller ei, men kulturkollisjonene var større med ham. Men det kan selvsagt ha en sammenheng med at jeg forventet gjensidig forståelse, uten å måtte streve. Sammen med min hindu-mann visste vi begge at vi måtte jobbe fram forståelse, og det har vi greid.

Lykke til!

Annonse

Skrevet

Buddismen er vel en av de mer tollerante religioner, så generelt sett burde ikke det by på så store problemer.

Alt slikt er selvfølgelig individuelt, men jeg hadde nok vært vesentlig mer forsiktig hvis det var et par andre religioner det gjaldt.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...