Gå til innhold

Eksamen

Anbefalte innlegg

Gjest eksamen snart
Skrevet

Hvor høye krav er det sånn cirka når man ikke får karakter på eksamen, men kun bestått / ikke bestått? Vil bestått være A,B og C eller alt fra E? Noen som vet?

Fortsetter under...

Gjest regner jeg med
Skrevet

samme krav som ved eksamen. a-e

Gjest papirtiger
Skrevet

samme krav som ved eksamen. a-e

Spørs. I mange fag så er C stryk.

Gjest karakterer...
Skrevet

Jeg har hørt at det er lettere å stryke på en eksamen som gir bestått og ikke bestått enn det er for de hvor en får karakter.

Skrevet

Gikk utdanning i fjor med slik bestått/ikke bestått.

Der var 2 og over bestått, under ikke.

Lykke til.

:)

Annonse

Skrevet

Hvilke fag, da? Høres rart ut.

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvilke fag, da? Høres rart ut.

Psykologi, medisin, jus etc etc. De fleste profesjonsfag regner jeg med.

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg har hørt at det er lettere å stryke på en eksamen som gir bestått og ikke bestått enn det er for de hvor en får karakter.

Det er ofte tilfellet ja.

Skrevet

Psykologi, medisin, jus etc etc. De fleste profesjonsfag regner jeg med.

Ok.

Det kalles ikke stryk i andre fag, C er stå i master / hovedfag.

Men C er stryk likevel hvis man ønsker doktorgrad. Ingen får stipend med C, de færreste med B.

Gjest papirtiger
Skrevet

Ok.

Det kalles ikke stryk i andre fag, C er stå i master / hovedfag.

Men C er stryk likevel hvis man ønsker doktorgrad. Ingen får stipend med C, de færreste med B.

Du fikk med deg at jeg snakket om bestått/ikke bestått..? Der er C stryk i mange fag.

Får man bokstav-karakterer er det selvsagt samme system :)

Skrevet

Jeg har en slik en om 1 uke.

Fikk beskjed om at grensen for bestått ligger på 40% riktige svar.

Skrevet

Du fikk med deg at jeg snakket om bestått/ikke bestått..? Der er C stryk i mange fag.

Får man bokstav-karakterer er det selvsagt samme system :)

Er det slik altså? At et fag som kun gir bestått/ikke bestått innerst inne sier A-B (bestått)/ C eller dårligere (ikke bestått)?

Det er sikkert riktig hvis du sier det, men jeg stusser likevel... er det virkelig mulig at et profesjonsfag opererer med så slapp vurdering som bestått / ikke bestått? Det eneste faget jeg har tatt med den vurderingen, var 5-vekttallsfaget (eller var det 3?) Forprøver i fonetikk og språkvitenskap, innføringsfaget for alle språkfag.

Eller misforsto jeg igjen?

Annonse

Gjest papirtiger
Skrevet

Er det slik altså? At et fag som kun gir bestått/ikke bestått innerst inne sier A-B (bestått)/ C eller dårligere (ikke bestått)?

Det er sikkert riktig hvis du sier det, men jeg stusser likevel... er det virkelig mulig at et profesjonsfag opererer med så slapp vurdering som bestått / ikke bestått? Det eneste faget jeg har tatt med den vurderingen, var 5-vekttallsfaget (eller var det 3?) Forprøver i fonetikk og språkvitenskap, innføringsfaget for alle språkfag.

Eller misforsto jeg igjen?

Tror de færreste ser kravet om enten A eller B som spesielt slapt :) .

Noe av grunnen til at det gjøres er fordi man ikke kan forvente normalfordeling i fag som har høye opptakskrav.

I tillegg så får man bokstavkarakterer i andre oppgaver/eksamener.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...