Gjest eksamen snart Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Hvor høye krav er det sånn cirka når man ikke får karakter på eksamen, men kun bestått / ikke bestått? Vil bestått være A,B og C eller alt fra E? Noen som vet? 0 Siter
Gjest regner jeg med Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 samme krav som ved eksamen. a-e 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 samme krav som ved eksamen. a-e Spørs. I mange fag så er C stryk. 0 Siter
Gjest karakterer... Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Spørs. I mange fag så er C stryk. Jeg har hørt at det er lettere å stryke på en eksamen som gir bestått og ikke bestått enn det er for de hvor en får karakter. 0 Siter
Rubia Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Gikk utdanning i fjor med slik bestått/ikke bestått. Der var 2 og over bestått, under ikke. Lykke til. 0 Siter
favn Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Spørs. I mange fag så er C stryk. Hvilke fag, da? Høres rart ut. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Hvilke fag, da? Høres rart ut. Psykologi, medisin, jus etc etc. De fleste profesjonsfag regner jeg med. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Jeg har hørt at det er lettere å stryke på en eksamen som gir bestått og ikke bestått enn det er for de hvor en får karakter. Det er ofte tilfellet ja. 0 Siter
favn Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Psykologi, medisin, jus etc etc. De fleste profesjonsfag regner jeg med. Ok. Det kalles ikke stryk i andre fag, C er stå i master / hovedfag. Men C er stryk likevel hvis man ønsker doktorgrad. Ingen får stipend med C, de færreste med B. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Ok. Det kalles ikke stryk i andre fag, C er stå i master / hovedfag. Men C er stryk likevel hvis man ønsker doktorgrad. Ingen får stipend med C, de færreste med B. Du fikk med deg at jeg snakket om bestått/ikke bestått..? Der er C stryk i mange fag. Får man bokstav-karakterer er det selvsagt samme system 0 Siter
tiliti Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Jeg har en slik en om 1 uke. Fikk beskjed om at grensen for bestått ligger på 40% riktige svar. 0 Siter
favn Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Du fikk med deg at jeg snakket om bestått/ikke bestått..? Der er C stryk i mange fag. Får man bokstav-karakterer er det selvsagt samme system Er det slik altså? At et fag som kun gir bestått/ikke bestått innerst inne sier A-B (bestått)/ C eller dårligere (ikke bestått)? Det er sikkert riktig hvis du sier det, men jeg stusser likevel... er det virkelig mulig at et profesjonsfag opererer med så slapp vurdering som bestått / ikke bestått? Det eneste faget jeg har tatt med den vurderingen, var 5-vekttallsfaget (eller var det 3?) Forprøver i fonetikk og språkvitenskap, innføringsfaget for alle språkfag. Eller misforsto jeg igjen? 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Er det slik altså? At et fag som kun gir bestått/ikke bestått innerst inne sier A-B (bestått)/ C eller dårligere (ikke bestått)? Det er sikkert riktig hvis du sier det, men jeg stusser likevel... er det virkelig mulig at et profesjonsfag opererer med så slapp vurdering som bestått / ikke bestått? Det eneste faget jeg har tatt med den vurderingen, var 5-vekttallsfaget (eller var det 3?) Forprøver i fonetikk og språkvitenskap, innføringsfaget for alle språkfag. Eller misforsto jeg igjen? Tror de færreste ser kravet om enten A eller B som spesielt slapt . Noe av grunnen til at det gjøres er fordi man ikke kan forvente normalfordeling i fag som har høye opptakskrav. I tillegg så får man bokstavkarakterer i andre oppgaver/eksamener. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.