Gå til innhold

Anbefalte innlegg

HeiEr en gutt på 24 år, har de siste 4 årene hatt store blåe poser under øynene. Disse vises veldig godt.Dette syns jeg er plagsomt, men har ikke snakket med lege om det. Jeg lever sunt, trener ofte, røyker ikke (sluttet for ca 2 år siden), har et moderat alkoholforbruk. Sover godt om natten og vokner utvilt om morgen. Opererte bort mandlene og drøvel for 8 mnd siden, men ingen endring. Uansett hvordan jeg prøver å leve så er jeg likedan under øynene.Er det noen ting jeg kan gjøre? Evt noe behandling som hjelper?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/179999-bl%C3%A5-under-%C3%B8ynene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

den eneste behandling som finnes for poser er kirurgisk. Plages du mye av dette, vil en plastikkirurg kunne fjerne posene relativt lett med en lite snitt fra innsiden av øyelokket. Blåfarge er som regel forårsaket av veneblod, og vener kan fjernes/avklemmes samtidig.

Grad av plager avgjør om legen din vil henvise en offentlig plastikkirurgisk poliklinikk eller be deg på eget initiativ kontakte privat plastikkirurg. I såfall koster det litt.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...