Minmy Skrevet 7. august 2000 Del Skrevet 7. august 2000 Jeg har et problem som jeg sikkert deler med mange andre her inne. Jeg har bulimi og av den grunn blir jeg veldig fort veldig sliten. Akkurat nå er jeg i full jobb og det har jeg vært de to siste årene siden jeg sluttet på videregående. Problemet er bare at bulimien tar så mye av kreftene mine at dette er vanskelig for meg. Jeg har byttet jobb fire ganger de siste to årene fordi jeg ikke klarer en full jobb i lengden. Det ender alltid med at jeg får mye fravær på arbeidsplassen. I mellom disse jobbene har jeg da hatt perioder hvor jeg ikke har gjort noe. Jeg gikk til psykolog ett års tid, men så flyttet hun til et annet sted i landet og jeg var for gammel til å fortsette på Statens Senter. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, har prøvd å snakke med en lege jeg har vært hos noen ganger når jeg har vært helt utslitt, men han bare sier at det må da være bedre for meg å gå på jobb slik at jeg slipper å tenke på mat hele tiden. Problemet er bare at når jeg føler meg stresset eller har mye å gjøre i lange perioder av gangen blir alt mye værre. Jeg trenger virkelig tid til å konsentrere meg om å bli bedre, mens når jeg er sliten og stresset ender det alltid med at jeg overspiser, jeg har liksom ikke ro på meg til å sette meg ned å være rasjonell. Jeg håper noen andre her forstår hva jeg mener. Men spørsmålet mitt er: finnes det noen måte å løse dette på, jeg er jo nødt til å jobbe for jeg trenger pengene, men jeg kan jo ikke drive å bytte jobb hele tiden fordi jeg får mye fravær. Ikke kan jeg snakke med arbeidsgiveren heller for hvem vil vel ansette en med bulimi og mye sykefravær? Jeg er veldig takknemlig for svar på dette innlegget fra en lege og alle andre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1800-kan-en-lege-her-inne-hjelpe-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Felixx Skrevet 7. august 2000 Del Skrevet 7. august 2000 Hei! Jeg er ikke lege, men jeg kanskje gi deg noen råd ang. dette. Jeg har selv bulimi og går ikke jobb nå. Prøvde nylig å gjennomføre videregående men det funker ikke. Jeg får noe som heter rehabiliteringspenger nå fra trygdekontoret. Det kan kanskje være noe for deg. Men vilkårene er at du må gå i behandling, hos en psykolog f.eks. Da har du også sjansen til å tenke bare på deg selv og kan konsentrer deg om å bli frisk. Da har du også sjansen til å gjøre noe som du liker, slik at du ikke bare bli gående hele dagen og ikke gjøre noenting. Det blir kanskje litt for mye tid til å tenke, kanskje? Jeg vet at det kan være slitsomt- Alle forventer av deg. Du blir stressa, og da kan kanskje være med på å opprettholde bulimien? Lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1800-kan-en-lege-her-inne-hjelpe-meg/#findComment-6534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Laila Sundgot Schneider, lege Skrevet 10. august 2000 Del Skrevet 10. august 2000 Kjære Minmy ! Dersom du har en fast lege som du også har muligheten til å snakke med når du har de mer tøffe periodene, kan det være mulig at du trenger en sykemelding av og til. Det kan se ut som om du kanskje skulle prøve å få regelmessig kontakt med en psykiater/psykolog som kan bli bedre kjent med deg, dine tanker og følelser. Det kan være at du i dine mer vanskelige perioder har et mer senket stemningsleie, f.eks er deprimert som du trenger behandling for. Enkelte mennesker trenger å gå i redusert stilling i en periode for å klare hverdagen, f.eks 50%, 75% sykemelding. Dette er noe jeg synes du skal ta opp igjen med legen din og sammen kan dere sikkert finne en bra løsning for deg !Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg med legen din. Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1800-kan-en-lege-her-inne-hjelpe-meg/#findComment-7218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Koppi Skrevet 11. august 2000 Del Skrevet 11. august 2000 Hei! Hadde tenkt å svare deg, men jeg ser her nå at du allerede har fått svaret fra Laila! Det hun sier, er akkurat det jeg gjorde. Var sykmeldt 1 1/2 år, og gikk til en psykolog, men han ga meg ikke den rette behandlingen jeg trengte, fant da selv en annen psykolog som driver med Kognitiv Terapi. Det går ut på å snu de negative tankene til noe positivt. Utrolig effektivt, og satte mange ting på plass, på en helt annen måte enn den "tradisjonelle" psykolog-behandlingen. Jeg begynte så på skole igjen, for første gang i mitt voksne liv, og det tok alle mine krefter og tid, så dessverre stoppet behandlingen opp. Og som de fleste opplever, så fant jeg ikke helt tonen med ham, så det er vel derfor jeg ikke har kontaktet ham igjen egentlig .. Har nå fått navnet på en dame via legen min, så vi får krysse fingrene for at jeg finner tonen med henne Håper du finner en løsning på problemet ditt,.. vi har godt av å sette oss på bakbeina av og til og stoppe opp : Nå må jeg pleie meg selv litt! Lykke til fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1800-kan-en-lege-her-inne-hjelpe-meg/#findComment-7538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.