Gå til innhold

Hei.


lavik

Anbefalte innlegg

Eg har våre sykemelt siden i Januar.Eg var veldig deprimert . Men no føler eg meg veldig bra.Eg lurer på kor lenge dere meiner att eg skal gå sykemelt.Eg kjører buss i HSD.Eg har ett stort ansvar når eg kjører.Eg er litt red for og kjøre buss i jen.Eg veit kor leis det var og kjøre når eg var langt nede.Eg går på ein medisin som heiter CIPRALEX 10Mg.Eg lurer på korleis eg skal gå fram og slute med CIPRALEX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nei!!!!

IKKE slutt med Cipralex fordi du har blitt bra! Ganske sikkert har pillen gjort deg bedre, og du kan få tilbakefall raskt om du slutter med den. Du bør bruke den i et par år før du slutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tror ikke det er noen god idé å slutte med cipralex. Det er sannsynligvis den som har gjort at du er blitt bedre. Kutter du den ut, vil du raskt dette rett ned igjen. Dessverre.

Såvidt jeg vet er det heller ingenting i veien med å bruke cipralex når du kjører. Eller er det spesielle krav til deg som busssjåfør?

Hvis du er fast bestemt på å slutte må du trappe ned i samarbeid med legen din. Det er ikke lurt å slutte brått.

Hvordan er mulighetene for at du kan være delvis sykmeldt? Ha kortere/færre vakter? Har du snakket med arbeidsgiveren om det? Det vil gjøre det lettere å begynne å jobbe igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Ser ingen grunn til at du skal slutte med cipralex, hvis du ikke føler den gjør deg spesielt ute av stand til å kjøre.Ja, det er forøvrig heller ingen grunn til å slutte på den på dette tidspunktet. Det som er helt sikkert er at hvis dette er din første depresjon må du minst gå et år, og kanskje lenger før du slutter, hvis du vil unngå tilbakefall.

Når den virker så bra ville jeg prist meg lykkelig og holdt frem.

Du kan gjerne få være min buss-sjåfør:)på cipralex, men hvis du blir veldig deprimert uten, er jeg mer usikker.

VH bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen grunn til at du skal slutte med cipralex, hvis du ikke føler den gjør deg spesielt ute av stand til å kjøre.Ja, det er forøvrig heller ingen grunn til å slutte på den på dette tidspunktet. Det som er helt sikkert er at hvis dette er din første depresjon må du minst gå et år, og kanskje lenger før du slutter, hvis du vil unngå tilbakefall.

Når den virker så bra ville jeg prist meg lykkelig og holdt frem.

Du kan gjerne få være min buss-sjåfør:)på cipralex, men hvis du blir veldig deprimert uten, er jeg mer usikker.

VH bugge

Takk for svare fra deg.Eg føler meg veldig bra no heldig viss.God Helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...