Gjest ny bileier Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 vi kjøpte bil midten av februar. Vi hadde på 2005-oblat. ikke betalt noe veiavgift, og regner ikke med at tidligere eier har det heller. Hva gjør vi nå da? Får man oblat for året før regningen er betalt da? Når kom regninga og når var frsiten? Vi ringte statens vegvesen, men de sa at de ville sende en ny regning etterhvert hvis den ikke ble betalt til ny eier, dvs oss. Men vi vil ikke ha noe gebyr. Kan noen fortelle meg hvordan dette fungerer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest garantert Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Du får iallefall ikke oblatet før du har betalt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sheba Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Den gamle bileieren har fått den regninga i sitt navn, ville ringt ham tror jeg og undersøkt. Mener det er ganske dyrt og betale for sent, fristen var 15 mars.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matildes mor Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Vei avgift regningen går til den som sto oppført som eier av bilen 1.1 dette året her. Mulig selger har tatt det med i prisen du betalte for bilen(det burde han jo). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thuva1365380402 Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Vi solgte vår gamle bil i slutten av januar. Vi har fått regning på årsavgift for denne bilen, men den har jeg sendt til ny eier. Jeg har ringt å sjekket med Toll... og den er fremdeles ikke betalt selvom forfall var 15.3. Dersom årsavgifta ikke blir betalt blir bilen avskiltet. Jeg hadde ringt forrige eier og spurt han om årsavgifta var betalt. Kjedelig å bli avskilta ihvertfall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Er ikke avgiften betalt av dere eller av tidligere eier før 15 mars, så er det straffegebyr. Det slipper dere ikke unna dessverre.. Oblater får dere heller ikke før avgiften er betalt, betaler ikke dere eller tidligere eiere, blir bilen avskiltet ut på sommeren en gang. Tidligere eier som eide bilen 01.01 har ansvaret for å betale avgiften om dere skulle nekte det. Så det spørs hva som var avtalen den gangen dere kjøpte. Tidligere eier burde ha tatt dette med i kjøpesummen, hvis ikke bør dere betale den, det er jo dere som skal ha "glede" av avgiften. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.