Gå til innhold

oppbevaring av spekeskinke?


noami

Anbefalte innlegg

Kjøpte en serranoskinke på impuls, hvordan oppbevarer jeg den best mulig etter at den er åpnet (vakumpakket)? I kjøleskap, i plastpose, folie, alufolie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I et håndkle! Pakk den inn i et kjøkkenhåndkle, og la den ligge kaldt i kjøleskapet.

Sånn har i alle fall mine foreldre alltid oppbevart spekeskinkene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et håndkle! Pakk den inn i et kjøkkenhåndkle, og la den ligge kaldt i kjøleskapet.

Sånn har i alle fall mine foreldre alltid oppbevart spekeskinkene sine.

Hmhm..så...eh... om jeg kombinerer begges råd.... først alu så kjøkkenhåndkle? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... det var sikkert derfor foreldrene til eksen hadde spekeskinka si hengende i et putevar på utsida av loftsvinduet!

;o)

Det gjorde foreldrene mine også. Eller det var ikke virkelig et putevar da... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har kjøpt vakuumpakket serrano fungerer det fint å pakke det i stort sett hva som helst bare den ikke blir tørr. Det er vel bare 100g eller noe sånt og når man har sånt godteri liggende er det spist opp lenge før det blir dårlig.

Det viktigste for opplevelsen er å la den få romtemperatur før du spiser. Det er MYE bedre enn kjøleskapstemperatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tittin@

Det gjorde foreldrene mine også. Eller det var ikke virkelig et putevar da... :-)

Vil tro det var en skinkepose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok det, en lerretspose av noe slag i alle fall.

Slik var det her også - lerretspose rundt og hengende etter en krok! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kjøpt vakuumpakket serrano fungerer det fint å pakke det i stort sett hva som helst bare den ikke blir tørr. Det er vel bare 100g eller noe sånt og når man har sånt godteri liggende er det spist opp lenge før det blir dårlig.

Det viktigste for opplevelsen er å la den få romtemperatur før du spiser. Det er MYE bedre enn kjøleskapstemperatur

Takker for tipset om romtemp... det var ikke sånn oppskåret skinke, var en hel liten beinfri skinke på nesten 1 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...