såtrist Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hadde for første gang i mitt voksne liv magesyke mandag. Var kjempekvalm hele natten, før jeg spydde i 6-tiden om morgenen. Deretter hadde jeg kraftig diare frem til til utpå kvelden. Kastet heldigvis ikke mer opp! Nå 2 dager etterpå er jeg så svimmel.....og jeg har i mange år hatt angst for å besvime, altså skikkelig angst! Er det vanlig å bli svimmel etter magesyke? Eller er det angsten som på ny spiller meg et puss? Jeg har ikke klart å spise skikkelig etter omgangssyken, men likevel fått i meg NOE mat! I går spiste jeg 3 loffskiver uten skorpe med blåbærsyltetøy, drakk vel ca 1 liter blåbærsaft, og spiste nesten 1/2 kylling med litt ris til.... Og det burde vel være nok til at jeg ikke ksal være svimmel pga for lite næring??? Ellers kan jeg nevne at jeg har gått ned 2 kg på de 12 timene jeg hadde omgangssyken! Takker for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180024-oppkastdiare-er-s%C3%A5-svimmel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira12 Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Magesyke er kraftige fæle saker, og kroppen er sliten og er nok derfor svimmel. Du fikk jo ikke så mye næring når det stod på som verst, og det tar tid og hente seg inn igjen. Er du itillegg redd for og besvime, kan kanskje svimmelheten være en kombinasjon av "sliten kropp" og frykt. Ta det med ro noen dager, spis og drikk godt. Men blir du veldig redd, så ring legen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180024-oppkastdiare-er-s%C3%A5-svimmel/#findComment-1212619 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bitis Gabonica Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Magesyke er kraftige fæle saker, og kroppen er sliten og er nok derfor svimmel. Du fikk jo ikke så mye næring når det stod på som verst, og det tar tid og hente seg inn igjen. Er du itillegg redd for og besvime, kan kanskje svimmelheten være en kombinasjon av "sliten kropp" og frykt. Ta det med ro noen dager, spis og drikk godt. Men blir du veldig redd, så ring legen. Man kan føle seg tussete og redusert lenge etter en sånn "farang." Hvis det er noe trøst, så hadde jeg noe lignende for ikke så lenge siden. Dog kastet jeg ikke opp, men jeg hadde diare så det holdt. Og jeg har vært veldig slapp og svimmel nå i ettertid. Du ble sikkert uttørket da du var syk, for man taper jo veldig mye væske med diare/oppkast - noe som også sikkert bidrar til det du ser på vekta. Er man uttørket føler man seg jo også lett slapp, så drikk rikelig. F.eks. sånn ca. 50/50 med farris (rør gjerne ut kullsyra litt) og eplejuice synes jeg er bra. Man kan jo også bli svimmel av angst, noe som definitivt ikke er godt. Men det er i alle fall ikke farlig. Gir ikke ubehaget seg, så kontakt legen din. God bedring :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/180024-oppkastdiare-er-s%C3%A5-svimmel/#findComment-1215530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.