glendi Skrevet 4. februar 2001 Skrevet 4. februar 2001 Jeg har vært i Karibien, badet masse i både havet og basseng. Kom hjem i natt etter en 10 timers lang flytur. Har smerter i venstre øret og området rundt øret. Bør jeg oppsøke lege? Har ikke feber, føler meg bra ellers. Kan smertene i øret være relatert til flyturen, eller er det en sannsynlig ørebetennelse pga bading? Går smertene over av seg selv, isåfall hvor lenge varer de? Når bør jeg oppsøke lege? 0 Siter
fuzzy Skrevet 4. februar 2001 Skrevet 4. februar 2001 Jeg har alltid trodd at man alltid bør ta kontakt med lege dersom man har smerter i øret, siden det er lett å få nedsatt hørsel osv. Dersom du fremdeles har vondt i øret i morgen, synes jeg du bær gå til lege. Det kan jo være at du har fått bakterier i øret av skittent vann e.l.... 0 Siter
Pål Sand, almenlege Skrevet 4. februar 2001 Skrevet 4. februar 2001 Kjære glendi. Det er mulig at dette skyldes flyturen,men mer sannsynlig en kinfeksjon i mellomøret og/el.øregang.Jeg synes du burde oppsøke en lege nå. 0 Siter
Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis Skrevet 5. februar 2001 Skrevet 5. februar 2001 Skyldes trolig hevelse av slimhinnene i indre øregang pga. trykk-endringer. prøv vanlige nesedråper, og se an en ukes tid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.